Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har skjedd noe veldig rart her på jobben denne uken.

På mandag får jeg advarsel på mailen om at en av serverene har hatt peaks på over 90% cpu i helgen (det er ingen som jobber i helgen, så serverlast skal være minimal) Kikker på det og ser at System prosessen står med alt fra 60 til 99% cpu bruk. Første jeg forsøker er å restarte serveren. Etter dette så ser det ut til å avta, men nå er plutselig Nic`et dødt. Det ser ut til å fungere, får gått inn på det, sjekket ip etc, men jeg har ikke kontakt med andre enheter på nettverket. Tar så i bruk et annet nic som står installert, problem løst. Dette var som sagt mandag. I dag (tirsdag) får jeg igjen warnings på cpu bruk, og igjen er det system prosessen som står for dette. Det rare er at dette har skjedd med en annen server hos en annen av våre kunder nå også. De står adskilt på forskjellige vlan og soner, det de har til felles er at de er fil/print servere som kjører win2003 server.

Noen som har vært borti dette? Får liksom ikke gjort noe da cpu går i 100% rett etter restart.

Endret av semtex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Feilen er funnet.

Det var klientmaskinene i domenet som kjørte et "d-dos" mot filserver.

En bug i trend officescan gjorde at klientene prøvde å hente filer fra hjemmeområdet til brukeren som ikke fantes.. Når hver klient ber om 20-30 filer, og det er 600+ klienter som går mot samme server så skjærer det seg.

kilde: http://forum.sysinternals.com/forum_posts....=11353&PN=4

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...