tommy87 Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) Hei. Lurte på om noen har peiling på hvordan jeg får justert oppløsningen på pc-skjermen når jeg kobler pcen til tv'en samtidig. Jeg prøver å kjøre cloneview i Nvidia's kontrollpanel, og når jeg velger denne innstillingen stiller oppløsningen på pc-skjermen seg etter samme oppløsning som tven (1280x768). Jeg får ikke stilt oppløsningen høyere på pc-skjermen samtidig som oppløsningen på tv'en er som nevnt ovenfor.(Tven er kun hd-klar, så kan ikke ha høyere oppløsning). Jeg bruker utgangen fra skjermkortet (DVI fra Nvidia geforce 8800gt) med en omkobler (DVI til VGA) og VGA inngang i tven. Noen som har tips? takk for svar:) Tommy Endret 8. oktober 2008 av tommy87 Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Hvis du skal ha det samme på begge skjermene tror jeg også du klarer å resonnere deg fra til at du ikke kan ha forskjellig oppløsning. Lenke til kommentar
tommy87 Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 (endret) Joda, jeg tenkte nok litt feil. Prøver en gang til, og spør om hjelp: Jeg vil vise pc-skjermen på tven (med skrivebordet, ikonene og alt som kommer frem på pc-skjermen) slik at jeg kan styre musikk, filmer og internett rett fra tven. I Nvidia kontrollpanel kan jeg velge en funksjon som heter cloneview, men da blir oppløsningen på pc-skjermen helt feil.. Har to typer kabler; en Dvi til VGA og en DVI til HDMI. Med HDMI-kabelen detter en del av bildet utenom kanten på tven når jeg kjører cloneview.. Det hadde vært aller best om jeg kunne brukt HDMI-kabelen med riktig oppløsning på tven.. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å ordne dette? setter stor pris på hjelp:) Endret 8. oktober 2008 av tommy87 Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Hvis du skal ha det samme på begge skjermene tror jeg også du klarer å resonnere deg fra til at du ikke kan ha forskjellig oppløsning. Det samme gjelder forsatt. Hvis du skal vise det samme på begge skjermene, må du ha lik oppløsning. Eller er du ute etter 2 forskjellige oppløsninger og forskjellig bilde? Da burde den funksjonen vises på nVidia-kontrollpanelet. Lenke til kommentar
aXept Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Hvis du skal ha det samme på begge skjermene tror jeg også du klarer å resonnere deg fra til at du ikke kan ha forskjellig oppløsning. Det samme gjelder forsatt. Hvis du skal vise det samme på begge skjermene, må du ha lik oppløsning. Eller er du ute etter 2 forskjellige oppløsninger og forskjellig bilde? Da burde den funksjonen vises på nVidia-kontrollpanelet. Joda, det går... Jeg kjører på samme måte som han vil og jeg har 2 forskjellige oppløsninger... Og ja, det er i clone... Endret oppløsningen på TV'en på egenskaper for skjerm. Og oppløsningen for PC-skjerm i egenskapene til skjermkortet.. Ingen problem.. Kjører nå: PC: 1024*768 TV: 1280*768 Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 aXept: Hvordan er det mulig å vise samme bilde på to skjermer med forskjellig oppløsning? Hvis du har noe, la oss si et ikon helt til høyre på skjermen med 1280*768, hvordan vil det vises på skjermen med 1024*768? Blir hele skjermbildet skalert for å passe inn på skjermen med lavest oppløsning? Lenke til kommentar
aXept Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Ikke spør meg... Men sånn er det... Blir vel sikkert skalert da? Jeg har i såfall to forskjellige oppløsninger og mister ingenting av bildet verken på PC eller TV... TV'en har bildet som den skal, Pixelmapping... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå