dingobrax Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Da har jeg handlet inn E8600, E0 stepping, og P5Q Pro mobo... For så å finne ut at selv med den minste forandring på cpu instillinger i bios, nekter pc'en å boote etterpå. Får ikke post engang, den bare slår seg av 2 sekunder etter at jeg skrur den på. Overser jeg noe helt grunnleggende, eller har jeg vært maksimalt uheldig ? Lenke til kommentar
dingobrax Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 Litt mer info her.. Greier faktisk å klokke den en del, men jeg må gjøre det på en finunderlig måte. Om jeg i hele tatt skal komme forbi POST, og få bootet, så kan jeg ikke sette "Manual" i Advanced settings. Jeg kan derimot stille på spenning, og litt annet. Så må jeg boote inn i windows, bruke Asus' AI Suite, og sette ønsket FSB der, og reboote. Da er bios allerede config'a til Manual, og ønsket FSB, og pc'en booter som normalt. Utrolig tungvint kontra å kunne justere alt direkte i bios dog. Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Har Asus P5Q pro med Q6600, har ingen problemer med overklokking, tror nesten det er det beste HK'et jeg har hatt, inkludert Foxconn Mars, Asus P5K osv.. Lenke til kommentar
dingobrax Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Det må være minnet som får noen helt feilaktige timinger når jeg velger "Manual" i bios, selv om jeg lar alle andre instillinger stå på "Auto". Bruker SetFSB nå, og får jo klokka og styra litt.. men det hadde vært kjekt å kunne bruke bios'en direkte. Har forresten flash'a til ny bios, uten at det utgjorde noen forskjell. Lenke til kommentar
Komadyret Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Hmm... Er det ikke no greier som heter no sånt som "AI tweaking" i den biosen? Og en "manual" setting der? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå