SLiks Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) Hva kan gå galt om jeg flasher med asus sin 790i ultra bios til mitt xfx 790i ultra med xfx bios fra før? kan dette funke?. xfx har trukket biosen sin fra hjemmesiden:S Endret 7. oktober 2008 av knutern88 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) Det som vil skje da er at du ender opp med et dødt hovedkort (poster ikke, fryser i post osv). Dette da Asus har sine egne proprietære implementasjoner . Endret 7. oktober 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) har hørt mye om at f.eks x48 fungere med x38 bios osv. så tenkte bare høre. det er jo ikke noe mindre forskjell på det enn på f.eks 790i ultra til EVGA xfx og Asus.. så tenkte det kunne være morro å prøve om jeg i verste tilfelle klarer å flashe tilbake uansett,, Endret 9. oktober 2008 av knutern88 Lenke til kommentar
Komadyret Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Tror du bør være forberedt på å bytte/lodde på en ny bios-chip om det ikke funker (om du får tak i). ASUS har ofte litt egne implementasjoner. Jeg hadde hadde bedre tro på å bruke EVGA bios enn asus bios til et XFX kort. Men farene er de samme. Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 Sitter å frister noe helt jævli å prøve det.. sliter sånn med xfx kortet liksom.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Sitter å frister noe helt å prøve det.. sliter sånn med xfx kortet liksom.... Hvorfor ikke ta opp problemene du erfarer med butikken/supportapparatet? Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) fordi det er ikke noe feil med det annet enn at det ikke klokker noe som helst bra. det nekter bare klokke slik jeg vil ha det til å gjøre. Altså cpu klokk er ikke noe problem, men det liker ikke Ram brikkene mine i det hele tatt. kresent til de grader.. men begynner faktisk tro at det kan være noe galt med rambrikkene, selv om jeg tviler.. Endret 9. oktober 2008 av knutern88 Lenke til kommentar
Komadyret Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Når det gjelder nvidia chipset og ram er jeg tilbøyelig til å tro på alt! Hovedkort som dreper ram-brikker, minne-kontrollere som nekter kjøre ram på stock settings. Døende minne-kontrollere etc... Jeg har et 780i, har hatt et 680i. (eller, jeg har faktisk hatt 6 nvidia hovedkort på 18 mndr og sitter med ei 780i nå som klokker ok, men varmt og ikke lager for mye brumm (kapasitator-støy regner jeg med)). Tror nok jeg blir en lykkeligere smurf når SLI blir tilgjengelig på X58... Men til problemet, så kan det være en grei ting å prøve å kjøre memtest med hver enkelt brikke, og gjerne prøve de i forskjellige minne-slots for å sjekke om det er minnet eller minne-kontrolleren som krøller. Eller noe helt annet. Pass på å kjøre testen med alt på stock settings. Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Hehe, har nok testa brikkene nøye ja. De feilet fælt med alt på stock, men satte jeg opp SPPvolten (NorthBridge volt) en god del, ja.. da feila ikke brikkene i det hele tatt, uansett hvordan jeg satte de på kortet. derfor jeg ikke skjønner en dritt.. og brikkene funker greit noen dager, mens andre dager når jeg forandrer klokken litt (uansett opp eller ned) så funker de rævva,, hater å si det, men tror bare nvidia ikke lager noe bra chipsett i det hele tatt:( (SLI ytelsen til xfx sitt nvidia er derimot meget bra) Endret 9. oktober 2008 av knutern88 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Hehe, har nok testa brikkene nøye ja. De feilet fælt med alt på stock, men satte jeg opp SPPvolten (NorthBridge volt) en god del, ja.. da feila ikke brikkene i det hele tatt, uansett hvordan jeg satte de på kortet. derfor jeg ikke skjønner en dritt.. og brikkene funker greit noen dager, mens andre dager når jeg forandrer klokken litt (uansett opp eller ned) så funker de rævva,, hater å si det, men tror bare nvidia ikke lager noe bra chipsett i det hele tatt:( (SLI ytelsen til xfx sitt nvidia er derimot meget bra) Hvis NB krever overvolting for å kjøre ting på stock ville jeg sagt det er grunn til RMA. Du kan jo høre hva butikken sier til dine problemer, helt sikkert ikke den første som har slitt med det kortet der. Føler meg litt råtten som i god tro anbefalte 680i til brodern for noen måneder siden jammen glad jeg fant ut at de ikke var gode før jeg skulle ha emg kort selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå