Kakemonsteret Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Hei Har fått meg skjermkortet som jeg nevnte over, fant ut at siden det er et pci-express 2.0 trenger den en såkalt 8-pins kontakt og 6-pins. Problemet er da at jeg ikke har den 8-pins kontakten, tror jeg hvertfall da Jeg har PSU av typen http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=327672 (Corsair Powersupply 620W). Noen som vet om jeg har den eller ikke, det eneste jeg fant var to 6-pins med en 2-pins ved siden av.. Har lest at det ikke anbefalles å koble disse til en 8-pins...? Noen som vet om det har noe å si? Noen som har noen andre ideer, eller blir det til å krype til korset og kjøpe ny PSU? Takker for hjelp! Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) du får med en pci-e 8 pin adapter i pakka til xfx, så bare ta det med ro:) dersom du kjøpte kortet brukt eller på noe annet vis ikke har fått en 8 pin adapter så kan du skaffe denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=376202 Endret 7. oktober 2008 av SLIguy Lenke til kommentar
Kakemonsteret Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 Det fulgte nok ikke med en slik konverter, var en 6-pins gitt Jeg har lest at slike konvertere ikke er godkjent for en 8-pins.. Takk for svar Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) rart for det skal normalt sett følge med en 8 pin også, har sett at xfx har både 6 pin og 8 pin adapter i sine pakker. mulig slurv fra xfx's sin side ved pakking av kort og bundle. den linken jeg sendte deg er beregnet for pci-e gjør en 6 pin til 8 pin,burde ikke være noe problem egentlig. Endret 7. oktober 2008 av SLIguy Lenke til kommentar
Kakemonsteret Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 Hmm, hva kan man si.. Legger til en lenke hvor de nevner at det er for lite strøm ut av 6 pins (75W) kontra en 8 pins (150W) http://www.bjorn3d.com/forum/showthread.php?t=25967 Kanskje min PSU har nok power til å dra kortet? Har du noe peil på det SLIguy? Takk nok en gang Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) jeg bruker en 850w psu til 2 280GTX i SLI,så din 620w burde klare ett kort. minstekravet er 550w for ett kort og 800w for to kort:) det finnes andre adaptere som bruker 2 4-pin molex til en 8 pin og 2 6-pin pci-e til en 8 pin. som nevnt i lenken så må du kun benytte 8 pin pci-e kontakter og ikke tro at du kan bruke cpu 8 pin, da blir det krøll. Endret 7. oktober 2008 av SLIguy Lenke til kommentar
Kakemonsteret Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 det finnes andre adaptere som bruker 2 4-pin molex til en 8 pin og 2 6-pin pci-e til en 8 pin. som nevnt i lenken så må du kun benytte 8 pin pci-e kontakter og ikke tro at du kan bruke cpu 8 pin, da blir det krøll. Og da ble konklusjonen? Var ikke helt med jeg nå, litt tidlig på morgenen Lenke til kommentar
fflex Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Regner med at de 2pinsa ved siden av kan trygt kobles i, en grunn til at de er der. De kan mao omgjøres til 8 pin.. ville kjørt på. Lenke til kommentar
eXclusive1337 Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 På corsair, er det ikke 2 6-pins kontakter, som vedsidenav er det en 2-pin ekstra man kan koble til med?? Det er hvertfall det på 750 wattern... vet ikke om det er noe bra jeg, men 8-pin får du ihvertfall, om det leverer nokk watt/strøm vet jeg ikke... Lenke til kommentar
Kakemonsteret Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Er jo enig om at det burde være en grunn for at de var der.. Er bare kjipt hvis det skulle gå gæli! Får satse på at det er nok strøm på Corsairen min Får ikke kobla skjermkortet mitt før i kveld så hvis det er noen som vet at dette er "fy fy", si ifra!! Takk for engasjementet folkens! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå