Gå til innhold

Tilkobling av XFX GTX 280 - 8 pins!

Anbefalte innlegg

Hei

Har fått meg skjermkortet som jeg nevnte over, fant ut at siden det er et pci-express 2.0 trenger den en såkalt 8-pins kontakt og 6-pins. Problemet er da at jeg ikke har den 8-pins kontakten, tror jeg hvertfall da :hrm:

Jeg har PSU av typen http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=327672 (Corsair Powersupply 620W).

Noen som vet om jeg har den eller ikke, det eneste jeg fant var to 6-pins med en 2-pins ved siden av.. Har lest at det ikke anbefalles å koble disse til en 8-pins...? Noen som vet om det har noe å si?

Noen som har noen andre ideer, eller blir det til å krype til korset og kjøpe ny PSU? :(

Takker for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

rart for det skal normalt sett følge med en 8 pin også, har sett at xfx har både 6 pin og 8 pin adapter i sine pakker. mulig slurv fra xfx's sin side ved pakking av kort og bundle.

den linken jeg sendte deg er beregnet for pci-e gjør en 6 pin til 8 pin,burde ikke være noe problem egentlig.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

jeg bruker en 850w psu til 2 280GTX i SLI,så din 620w burde klare ett kort. minstekravet er 550w for ett kort og 800w for to kort:)

det finnes andre adaptere som bruker 2 4-pin molex til en 8 pin og 2 6-pin pci-e til en 8 pin. som nevnt i lenken så må du kun benytte 8 pin pci-e kontakter og ikke tro at du kan bruke cpu 8 pin, da blir det krøll.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar
det finnes andre adaptere som bruker 2 4-pin molex til en 8 pin og 2 6-pin pci-e til en 8 pin. som nevnt i lenken så må du kun benytte 8 pin pci-e kontakter og ikke tro at du kan bruke cpu 8 pin, da blir det krøll.

Og da ble konklusjonen? Var ikke helt med jeg nå, litt tidlig på morgenen ;)

Lenke til kommentar

Er jo enig om at det burde være en grunn for at de var der.. Er bare kjipt hvis det skulle gå gæli! Får satse på at det er nok strøm på Corsairen min :whistle:

Får ikke kobla skjermkortet mitt før i kveld så hvis det er noen som vet at dette er "fy fy", si ifra!!

Takk for engasjementet folkens!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...