Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dekkhjelp flenge i dekk

discostu

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg 4 nye dekk midten av sommerstider.

Så kom problemet med dekket foran til høyre, lufta gikk ut. Som jeg tenkte da jeg vaska dem (det bobla rundt ventilen) så var da altså ventilen lekk. Fylte opp luft igjen og dro ned på stasjon og snakka med fyrn som fiksa dem. Han sjekka litt på ventilen og skrudde litt og sa det skulle være i orden.

Jeg dro hjem og tenkte ikke noe mer over det før jeg syns jeg merka at lufta sakte men sikkert gikk ut igjen. Tenkte kanskje dette var en illusjon fordi jeg ikke var helt sikker på om jeg kanskje hadde fylt nok luft eller noe slikt så fylte opp igjen og lot det gå en stund slik at jeg faktisk var sikker på at det var noe galt.

Lufta gikk ut igjen den og jeg stakk ned igjen. Han gjorde som sist, fiksa litt på ventila og sa jeg skulle komme tilbake hvis det var galt igjen, for da skulle han bytte ventila.

Så kjørte jeg en tur dagen etter og lufta gikk mye kjappere ut. Stakk ned på stasjon og fylte igjen kjørte litt og så begynte det å rumle. Svippa innom nærmeste stasjon og fant ut at det nå har kommet en større lekasje. Da gikk det lengre ikke ann å fylle opp luft så måtte på med reservehjulet.

Har levert inn dekket og var nedom idag. Han påsto da at jeg hadde for brede dekk slik at det oppsto slitasjeskade på innsiden som forårsaket flengen.

Brede dekk? Ingen av de andre dekka har slitasjeskade pluss at det er samme dekkdimensjon som jeg hadde på forrige gang.

Snakket med svigerfar som sjekka litt og fant ut at det faktisk hadde oppstått slitasjeskade. Tingen var bare at han var usikker på om det var pga luftdriten eller om det kunne være noe "stilling" av hjula.

Så, hva tror dere her? Har jeg igrunn krav på no nytt dekk? Eller må jeg bite i det sure eplet å kjøpe nytt selv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Blei dekket kjørt på når det var lite luft i det/flatt?

I så fall har du krav på nytt fra forhandler da de ikke

har gjort skikkelig jobb med ventilene/skifte av ventilene.

Det han gjorde med ventilen var nok å stramme nåla spm sitter i den..

Ble kjørt litt iogmed at jeg måtte komme meg til nærmeste bensinstasjon og fylle luft.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-fsaSP0zV
Blei dekket kjørt på når det var lite luft i det/flatt?

I så fall har du krav på nytt fra forhandler da de ikke

har gjort skikkelig jobb med ventilene/skifte av ventilene.

Det han gjorde med ventilen var nok å stramme nåla spm sitter i den..

Ble kjørt litt iogmed at jeg måtte komme meg til nærmeste bensinstasjon og fylle luft.

Dersom du kjører med flatt dekk blir dette selvsagt ødelagt. Det kan sammenlignes med å kjøre videre til verkstedet når oljetrykkslampen begynner å lyse for å klage på at det er for lite olje på motoren, og motoren skjærer seg på veien dit. Skulle gjerne sett det verkstedet som dekket det!

Lenke til kommentar

Ikke i et sånt tilfelle siden ventiler SKAL byttes ved dekkskifte :)

Det er kun useriøse dekksjapper jeg har sett som ikke yter denne

type service og tar betalt for skifting av disse..

En ventil koster 46 øre, men vet flere tar 25 kroner per stk. for å skifte de..

Lenke til kommentar

Har satt bakre dekk frem for å sjekke om det er noe i påstanden hans om at dekkene er for breie og det er grunnen til slitasje.

Har nå kjørt med det sånn i over en uke, og det er ikke noe tegn til slitasje i det heletatt. Har satt en tapebit der hvor jeg trodde den gikk intill, tapen er fortsatt på og jeg har svinget hjulene fra ene siden til den andre for å se om de "tar" innpå, noe de ikke gjør. Skal ta kontakt igjen og la personen få se det selv med egne øyne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...