lofotknut Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Når jeg trykker powerknappen skjer det ingenverdens ting. Har hendt før også, men har skrudd seg på etter gjentatte trykk. Nå er den derimot helt død og reagerer ikke i det hele tatt. Kommer ingen lyder, ingenting. Standby lyset på hovedkortet lyser, det er det eneste. Ser også ut som tastaturet får strøm siden en lampe der lyser. Så hva kan jeg gjøre, hvilken komponent er ødelagt, strømforsyninga, hovedkortet..eller?hjælp! Lenke til kommentar
lilduff90 Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 First things first: Er dette en bærbar eller en stasjonær? Dersom det er bærbar, prøv å ta utav batteriet, og starte med bare kabel. Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Det kan jo være så enkelt at knappen ikke fungerer. Prøv å "kortslutte" ledningene som går inn til knappen ved hjelp av en liten ledningsstump, men bare lenge nok til å "simulere" at du trykker på knappen. Det er i praksis det som skjer når du trykker på knappen. Fortrinnsvis i den enden hvor knappen sitter. Det er forsåvidt ikke noe i veien med å gjøre det direkte på hovedkorte, men det er litt risky med tanke på at det er litt trangt og at du risikerer å komme borti noe annet ved et uhell. Pass på å sikre det mot overføring av statisk elektrisitet før du begynner å mekke. Lenke til kommentar
lofotknut Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 takk for svar.Det er en stasjonær. Jeg prøvde å simulere at jeg skrudde på ved å røre de to powerswitch pinnene på hovedkortet med en skrutrekker, men skjedde like lite. Flere tips om hva som kan gjøres? Lenke til kommentar
unwill Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Kan være så mye rart. Prøv å ta ut CPUen og starte igjen... da skal det sansynligvis komme noen beep eller feedback om at CPU mangler. Går viftene forresten? Lenke til kommentar
lofotknut Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 ok skal prøve å ta ut cpu. Viftene går ikke,nei Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Det kan jo være PSU'en som er defekt også selv om det lyser på hovedkortet. Lenke til kommentar
lofotknut Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 Prøvde å ta ut CPU og starte opp, men ingen forskjell... Lenke til kommentar
unwill Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Hvis "maskinen" ikke reagerer på at den mangler CPU så tipper jeg at det er noe galt med PSU eller Hovedkort. Den letteste måten å teste dette ut på er å teste med en annen PSU hvis du har en liggende. Lenke til kommentar
lofotknut Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 ok får prøve å få tak i en PSU! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå