hvkk Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 (endret) vist eg ikke skal kjøre XP 64bit så blir det nok vista 64bit. Mvh Hvkk Endret 10. oktober 2008 av hvkk Lenke til kommentar
maN1C Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Skal du ha max FPS i spill, bør du også vurdere annet lydkort enn det som er integrert på hovedkortet. Det integrerte lydkortet legger mer last på CPU en et som har egen chip. Lenke til kommentar
hvkk Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 det var kansje en god idè. Tror eg satser på et lyd kort også. Ka er då det beste valget? Mvh Hvkk Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Vil ikke bekymre meg nevnverdig om det lydkortet. Ja, de bruker litt cpu-kraft, men det er ikke så mye at du vil plages av det. Mye verre er det når du kjøper et Creative-lydkort, og du ikke får ting til å virke fordi Creative ikke gidder å lage drivere som funker eller oppdatere dem. Tror fortsatt Creative har beta-drivere for Audigy2-lydkort til Vista. Og de er dåååårlige. De syns det vel er bedre om man kjøper nytt lydkort enn at de lager drivere til "gamle" lydkort. Skal du ha noe annet, koster det gjerne 1000-1400kr for et lydkort. Det syns jeg er ganske dyrt for 2-5frames ekstra. Men er du audiofil og utrolig kresen på lydkvalitet, finnes det ikke tvil. Da må du ha eksternt lydkort, men da i en prisklasse langt over det du vurderer... Lenke til kommentar
hvkk Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Kresen på lyd er eg ikke. så då trenger eg ikke å kjøpe et lyd kort. Pluss at eg har et gammalt Creativ liggende. Det er 7år gammalt. funker endå.. Mvh Hvkk Lenke til kommentar
Murky Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Med én GB skjermkort og 32bit Windows er man heldig hvis man passerer 2,8GB ram...Systemet klarer kun å adressere 4gb totalt minne, og siden skjermkort og alle andre enheter reserverer noe minne, blir det lite igjen til operativsystemet. Windows fant vel 3,2gb da jeg hadde et 256MB skjermkort.. Så 64bit operativsystem er et minimum... Ikke at det er no problem idag da, Vistax64 er så stabilt man kan få det, og ikke noe drivertull lenger heller. Pc'n min står på en uke av gangen, kun restartet pga automatisk oppdatering. Hvordan fungerer da Radeon 4870x2 2GB med Vista 32 bit? Er det et issue angående minnebruk? Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 ja fordi da kan du bare ha 1-2gb i ram minne Lenke til kommentar
Murky Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Det vil da si at jeg som har planer om å bygge en ny gamer pc, bør velge Vista 64bit? Er det slik at det meste av spill og programmer og hardware fungerer med 64bit? Lenke til kommentar
hvkk Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 takker for svar.. Då blir det et 64 bit operativsystem.. Lurer på om eg ikke skal ta vann kjøling i steden er det noen som kan hjelpe litt med det? Mvh Hvkk Lenke til kommentar
Petoah Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Hvis du skal ha en PC som kjører kun CSS, helt glatt, kan du godt få kjøpe min 4 år gamle PC. På den går CSS glatt. Lenke til kommentar
hvkk Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2008 HEi har no lest litt om iCore7 og lurer på om eg ikke skulle ventet til det eller? Mvh Hvkk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå