Gå til innhold

Er dette piratenes verste mareritt?


Anbefalte innlegg

Kult program. Med et slikt program kan politiets spesialenhet for piratbekjempelse i alle fall finne ut hvor de skal utføre razzia. Hvis de kommer til meg (ved en feil) håper jeg i alle fall at jeg ikke akkurat er nesten ferdig med en vanskelig bossfight eller noe akkurat idet de kommer stormende inn.

 

 

Det er jo bare å tryppe på pause, hoppe av stolen, og legge deg ned på bakken, å skrike "ikke rør pcen min! Dreper dere hvis dere kødder det til nå!!"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vi må vel beholde navnene på selve torrentene, bare ikke filene inni. I verstefall må man laste ned forskjellige torrenter og slette noen underveis. Bedre enn å betale for filnavnene ihvertfall.

Så du mener at for eksempel jeg laster ned Bee.Movie.DVR-Rippzor.torrent, men får en fil inni som heter "My familiy-vacation 2008.iso"?

Eller er det omvendt du mener?

Nei jeg mener ikke omvendt. Men per idag tror jeg ikke det er noe stort problem så fremst du ikke laster ned veldig mye eller noe spesifikt ulovlig materiale.

Lenke til kommentar

Det er retningslinjer i ulike land som sier at de ignorerer piratkopiering under en viss verdi over en periode. Så hvis det er snakk om film, en film per torrent, må den finne deg mange ganger før det kan bli en sak. Man kjempetorrenter med tegneserier eller bøker, ting som er dyrt i butikk, men tar liten plass, ville lett komme over den grensa og vil være utsatt. Men det har argumentet at man umulig kan ha sett på alt uansett og er ofte ikke til salgs lenger og den industrien er ikke så mye ute etter å ta piraten heller tror jeg. Man får jo lånt sånt gratis på biblioteket likevel.

Lenke til kommentar
Selvsagt har de en sak uten å laste ned hele fila, det er jo det som skjer i alle tilfeller i dag, og folk betaler bøter i øst og vest, g avogtil blir det sågar rettsaker.

 

AtW

Det er jo galskap! Man blir dømt pågrunn av et filnavn! Syke syke verden.

 

Det som gjerne skjer er at de får en liten bot med et trusselbrev, om de ikke betaler kan det bli sak av det, blir det først sak, så blir det gjerne mere undersøkelser, undersøkelser av disk, avhører eller liknende. Men ihvertfall i mange land, så har de en sak uten å late ned noe som helst, i den forstand at det både kan bli bot og dom på grunnlag av at man i første omgang kun ahr filnavn og ikke laster ned. Folk blir stadig dømt uten at ting er 100% sikkert, i mange forskjellige saker.

 

AtW

Lenke til kommentar
jeg syntes faen meg synd i barna til denne fyre: åja, det er du som er avkommet til idioten! tsk tsk, tenk å utsette barna sine for slikt.

Utsette? Vil da heller påstå de som er Politi og liknende yrker har mer å utsette på sin familie.

 

Men skjønner ikke hvorfor folk tar sånn på avveie? Og itillegg skjeller personen rett ut. Tenk dere om en gang til, før dere slenger ut, det dere gjør er faktisk ulovlig. Uten at jeg selv skal forsvare denne personen, så forsvarer jeg heller ikke personer som rakker ned på andre, for å gå lovens side.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...