Gå til innhold

Er dette piratenes verste mareritt?


Anbefalte innlegg

Caught the bluff!

 

(...)MARC monitors every conversation on the Internet Relay Chat (IRC) system, simultaneously tracking more than 80,000 files at one time. In a single day, MARC inspects 19.6 billion file transmissions using three agent servers(...)

 

Systemet overvåker IRC nettverket, dvs at han må ha en relay for et nettverk, f.eks efnet, undernet, linknet osv... I en relay avtale med disse nettverkene har man ikke lov til og benytte data i kommersielt bruk noe firmaet gjør.

 

(...)It begins with Nexicon sending the downloader’s ISP a DMCA notice which is auto-generated by MARC. The ISP is then legally obligated to forward this notice to the infringer. The user clicks a link within the email taking them to the GetAmnesty website, and in less than three clicks, the user can settle with the copyright holder for a nominal fee.(...)

 

Systemet går ut fra at IPS-ene er "forpliktet" til og gi ut personinfo. Dette er ulovelig i norge og eu. I USA har RIAA/MPAA for mye makt i korridorene og man velger bort personvern for kommersielle aktørers verdiskapning.

 

Desverre er ikke reportere gode nok til og skjønne hvem som bløffer dem og ikke. Greit nok at det er en norsk kar som er "med på" nedbrytingen av personvernet i USA, men det er ingen "nyhet" for denne verdensdelen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke lenger tvil om at det er på tide at p2p delere bytter over til sikkrere protokoller som ivaretar deres ID, tror nok at det kun er et spørsmål om tid før vi kan se nye programmer som umuligjør en trace av nedlaster og opplaster, men det vil sannsynligvis påvirke nedlastningshastighetene våre med 50% til 90%.

Lenke til kommentar
Jeg tar det med knusende ro helt til den dagen folk begynner å få slike brever i postkassen. Hvis magefølelsen er korrekt kan jeg sove trygt i all overskuelig fremtid..

 

I alle fall i den nærmeste framtid.

Men om landene rundt norge får dette systemet så blir det ikke mange igjen som er villige til å dele filer på nettet, en seier med andre ord til plateselskapene og alle som selger programvare.

Lenke til kommentar
Det får en ta som det kommer. Foreløpig er aktiviteten som aldri før, så det ville nødvendigvis ta ti-år før den hadde stagnert helt.

Det høres ut som en kommentar som har blitt sagt før.

Tenker på napster, kaazaa etc :)

 

Man kan mene hva man vil om fildeling, men man stikker hode langt ned i sanden når man tror at det kan stanses.

For hvert hinder som blir lagt av myndigheter og kommersielle aktører, så kommer det flere nye muligheter.

 

Det er ikke mulig å forsvare opphavsbeskyttet p2p, det er forblir unndragesle av godtgjørelse.

Allikevel så er kampen mot fildeling så unødvendig. Kun de som er i stand til å erkjenne det, og som evner å se etter nye salgskanaler vil overleve.

Å stritte imot er kun en snarvei for en rask død.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Dagens våghalser klatrer ikke fjell med tennene eller svømmer over Atlanteren. De laster ned det nyeste albumet fra Metallica og legger ut Saw V på Piratbukten, samtidig som at de innrømmer det! :w00t:

 

Psst. Jeg lastet ned et spill i går. :ermm:

Lenke til kommentar

Det dukker opp slike selskaper omtrent hvert år, som oftest forsvinner de uka etter presseoppslagene.

 

Forsåvidt, denne "teknologien" høres da fantastisk latterlig ut. Programmet tar en whois på de aktuelle ip-adressene og genererer en faktura og et brev som sendes til ISP som ISP så skal sende videre til kundene sine? Dette høres så simpelt ut at jeg ikke fatter hvorfor media har slukt agn, dupp og snøre. Dette er jo bare svada.

Lenke til kommentar
Det dukker opp slike selskaper omtrent hvert år, som oftest forsvinner de uka etter presseoppslagene.

 

Forsåvidt, denne "teknologien" høres da fantastisk latterlig ut. Programmet tar en whois på de aktuelle ip-adressene og genererer en faktura og et brev som sendes til ISP som ISP så skal sende videre til kundene sine? Dette høres så simpelt ut at jeg ikke fatter hvorfor media har slukt agn, dupp og snøre. Dette er jo bare svada.

Det var bare en av de fantastiske måtene.

De brukte også falske torrentsider hvor man måtte registere seg, og derav krysssjekket de så mye at de var kjempesikre.

De hadde egen side i programmet sitt hvor de kunne hente ut bevisene!

 

Uttalelsespersonen hadde også reist til usa med en boks, og vist den til endel generaler. Etter noe om og men så fikk han maskinpistoler mot seg.

Men de kjøpte nå en boks av han da!

 

- Kort og godt så endte møtet med at jeg fikk maskinpistoler rettet mot meg, og de lot meg ikke forlate stedet før klokka to om natta, forteller han.

 

- Men samtidig så sa en general at ”jaja, vi må vel kjøpe noen av disse boksene”.

http://www.idg.no/nyheter/article108045.ece

Lenke til kommentar

Håper noen stikker kjepper i hjulene for fyren . synd å lese det faktisk fungerer andre plasser i verden

 

Men jeg ønsker i all framtid den gode gamle cdbytte mentaliteten velkommen tilbake :) ingenting slår det. Folk var også mer sosiale den tiden. da ikke absolutt ALLE hadde nett som i dag

 

Glad jeg har nedlastningsarkivet fra de siste 4 - 5 årene godt bevart på cd og dvd plater :) (det som har vært verdt å ta vare på )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...