Gå til innhold

Er dette piratenes verste mareritt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan vel aldri Datatilsynet gå med på? Kjipt for ein skule om det ligg nokre GB på ein server. Korleis skal dette programmet skilje mellom piratkopiert og sikkerhetskopiert programvare?

 

Høyrest dramatisk ut, kjem aldri til å bli brukt.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Det kan vel aldri Datatilsynet gå med på? Kjipt for ein skule om det ligg nokre GB på ein server. Korleis skal dette programmet skilje mellom piratkopiert og sikkerhetskopiert programvare?

 

Høyrest dramatisk ut, kjem aldri til å bli brukt.

 

Såvidt jeg forstod det, registrer den ikke hva du allerede har, men hva du laster ned. Nesten all piratvare går ned gjennom torrnet, og sålenge du da laster det ned gjenom det vil programmet registrere det. Men programmet vil nok aldri bli godtatt av datatilsynet nei

Lenke til kommentar

Ingen som tenker over at Tommy umulig kan ha fått tak i en liste over samtlige norske IP-adresser og fullt navn og bosted på de som sitter bak hver adresse? Hvem som helst kan spore en IP-adresse tilbake til en ISP, men du skal ha gode kunnskaper eller kontakter hvis du klarer å få nok informasjon ut av én IP-adresse til å sende ut en faktura med 100% sikkerhet.

 

Eller har det skjedd noe det siste året som jeg ikke har fått med meg?

Lenke til kommentar

Tvilsomme greier. Og jeg kan se for meg at det er svært enkelt å unngå det med kryptering, andre programmer osv.

 

Hadde vært litt morsomt med ett 100% fungerende helautomatisk regningssystem som dette da. Da hadde vel piratene gått tilbake til å sende DVDer i posten? :!:

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar
Ingen som tenker over at Tommy umulig kan ha fått tak i en liste over samtlige norske IP-adresser og fullt navn og bosted på de som sitter bak hver adresse? Hvem som helst kan spore en IP-adresse tilbake til en ISP, men du skal ha gode kunnskaper eller kontakter hvis du klarer å få nok informasjon ut av én IP-adresse til å sende ut en faktura med 100% sikkerhet.

 

Eller har det skjedd noe det siste året som jeg ikke har fått med meg?

 

Såklart kan han jo ikke sitte å gjøre dette selv, men saken er jo hvis noen i staten begynner å bruke dette programmet, og presser ut nettleverandørene til å gi ut info om alle IP adressene.

Lenke til kommentar
Programmet skal automatisk lokalisere kopibeskyttet materiale og finne frem via IP til hvem dette er. En regning går automatisk ut fra systemet, til personen bak IP-adressen, med krav og trusler om at det er best å betale før det hele går til rettslig innkreving.

 

Jøss, det ligner jo innkrevinga av bompenger Norge har begått til utenlandske turister.

Må innrømme at jeg er litt skeptisk til dette, en kan i teorien saksøkes for store summer for en liten kriminalitetsbyrde. Burde heller vært oppfordring til å betale markedspris før det kommer til rettslige instanser.

Lenke til kommentar

Og hvordan har de tenkt å bevise hvem som sitter på en gitt IP-adresse? IP-adresser kan forfalskes, og dessuten hva om den som er registrert på adressen har en kamerat på besøk?

 

Slike ting vil være meget vanskelige å bevise. Her er ingenting å frykte med mindre Norge blir, som sagt, en totalitær politistat.

Lenke til kommentar

Kult program. Med et slikt program kan politiets spesialenhet for piratbekjempelse i alle fall finne ut hvor de skal utføre razzia. Hvis de kommer til meg (ved en feil) håper jeg i alle fall at jeg ikke akkurat er nesten ferdig med en vanskelig bossfight eller noe akkurat idet de kommer stormende inn.

Lenke til kommentar

Telenor har hvertfall sagt at de ikke gir ut informasjon om hvem som er bak IP-adressen, bare hvis saken blir anmeldt og politiet spør om det.

 

Så jeg ser ikke noen framtid for et slikt system som sender automatisk ut regninger til folk basert på IP-adresser, ikke er de garantert at den som får regningen har gjort det, og det er ikke vanskeligere enn å bruke proxy for å lure systemet.

 

Det skal derimot bli morsomt hvis et slikt system blir iverksatt, kan tenke meg at regningene blir til inkasso og folk kommer til å gå til forliksrådet. En fin mølje med papir det bllir.

Lenke til kommentar
På tide å børste støvet av den gamle cd brenneren :p

 

Jeg tror hvis bransjen har klart å oppnå at det bli alternativet, har det oppnådd mer en det kan håpe på. Husker jeg swappet floppydisker på 80-tallet. For et styr. Men det var moro.

Shh.. Hugsar eg hadde mine turar gjennom skogen og opp til naboen for å hente første Ringenes Herre i divx. Ah.. The memories..

Endret av aspic
Lenke til kommentar
I USA blir internettleverandørene tvunget til å samarbeide med Stiansen og kompani, men hvordan de skal gjøre ip-adresser til gateadresser i Norge er ennå ikke helt sikkert. Men Stiansen forsikrer om at han har nok av triks opp i ermet, som for eksempel whois-søk og diverse andre måter å kryssjekke opplysninger på for å finne ut hvor folk bor.

 

- Vi er i kontakt med norske leverandører, samt andre leverandører på verdensbasis. Hvordan vi jobber med nettleverandørene er forskjellig fra land til land, her i USA er dem tvunget til å samarbeide med oss for å ikke selv være ansvarlig for ulovligheten. En viktig faktor er også at leverandøren vil få inntekter dersom dem samarbeider, der det er snakk om en betydelig inntekt, forteller han.

Kilde Endret av fargoth
Lenke til kommentar
Hvis dette programmet blir tatt i bruk, vil piratene få regning for alle torrenter de laster ned. Kunne dette vært slutten på piratene? Selv tror jeg alltid de hadde kommet med en annen løsning

 

bare noe forbanna vas. HVIS dette hadde gått gjennom hos datatilsynet, noe det i praksis aldri vil gjør. gutta som utvikler torrent klienter ville da være i full gang med å utvikle nye løsninger for å ivareta sikkerheten til den enkelte. skulle dette gå igjennom, skal jeg personlig starte fulltidsjobb med å kode gratis for dem som står bak store klienter som utorrent.

Lenke til kommentar
About Nexicon MARC Anti-Piracy Platform

 

MARC helps copyright holders end piracy by identifying both the pirates who are illegally “seeding” the copyrighted material as well as the “fans” of the copyrighted material who are illegally downloading the files. Nexicon’s collection products (GetAmnesty and DigitalRanger) leverage the MARC platform to collect settlement fees from the downloaders, and help investigate and enforce copyright laws that support content owners.

 

MONITOR

 

MARC monitors every conversation on the Internet Relay Chat (IRC) system, simultaneously tracking more than 80,000 files at one time. In a single day, MARC inspects 19.6 billion file transmissions using three agent servers -- and since the platform is easily scalable, the number of files to be scanned can be easily increased by adding servers. The platform monitors potential infringement data through a global network of data mining agents that scan Internet protocols such as BitTorrent, Ares, auctions, Gnutella, and newsgroups. As pirates leverage new distribution methods, Nexicon engineers can quickly adapt the platform to monitor any new protocol. Nexicon knows of no other technology that monitors Internet file transfer activity on a scale close to the MARC Anti-Piracy Platform.

 

ANALYZE

 

After MARC collects the potential infringement data, the Analyze process filters the data through a proprietary “rating engine” to find known infringers. The rating engine, also called a “threat matrix,” is comprised of artificial intelligence made possible through third-party data of known infringers’ IP addresses as well as Nexicon’s own piracy data collected since 2000. Evolved from sophisticated telephony billing software, the rating engine is the backbone of MARC – it does the heavy lifting to find infringers. In competitive anti-piracy systems, false-positive instances of piracy are common. Nexicon’s artificial intelligence matches a downloaded file to a known copyrighted version of the title, reducing false positives. When a Nexicon client requires an absolute guarantee as to a pirated title’s legitimacy (e.g. to support litigation or for theatrical release planning), the Automated Human Visual Verification™ (AHVV) feature is leveraged. Titles are verified at a rate 50X faster than competing methods, translating into reduced costs and improved efficiency for clients.

 

REPORT

 

After performing the necessary tasks to analyze and validate the collected data, MARC begins generating the products used by Nexicon customers. The reporting products – Business Intelligence and DataView – produce the most relevant, accurate and actionable intelligence available today to copyright holders. MARC’s reporting options range from the simple DataView, where a text file is transmitted via secure FTP to a customer for analysis by its own analytic reporting software, to the advanced, user-friendly Business Intelligence reports designed for executive-level readers. With these reports, aggregated piracy data provides business users trend information on who is downloading what files, and where and when it happens. The Business Intelligence reports are the first step toward educating copyright holders about the scope of their piracy problems.

 

COLLECT

 

The final component of the MARC Anti-Piracy Platform is comprised of Nexicon’s collection products: GetAmnesty and DigitalRanger. With these products, copyright holders literally turn piracy into profits. With GetAmnesty, individuals who have violated copyright laws by downloading protected content, identified during the Monitor process and verified during the Analyze process, are offered an option to settle with the copyright holder and avoid any legal action. It begins with Nexicon sending the downloader’s ISP a DMCA notice which is auto-generated by MARC. The ISP is then legally obligated to forward this notice to the infringer. The user clicks a link within the email taking them to the GetAmnesty website, and in less than three clicks, the user can settle with the copyright holder for a nominal fee. While GetAmnesty targets the fans of copyrighted material, DigitalRanger targets the more malicious side of piracy – the seeders of the illegally shared files. DigitalRanger investigates and targets high-volume pirates who distribute large volumes of protected material, and enforces copyright laws. The program includes the ability to automatically collect evidence and store in its DigitalRanger tool, for use in litigation. DigitalRanger is an easy-to-use web-based software application most commonly used by the legal departments of Nexicon’s clients. If prosecution is warranted against pirates, DigitalRanger ensures that the copyright holder has implausible data in court.

©2008 Nexicon, Inc.

Kilde (firmaets hjemmeside.) Endret av fargoth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...