Naits_89 Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Hei har kjøpt en ocz 32 gb ssd hardisk og ser at det er tilkobling for s-ata men hvor kobler eg strømmen til? eller går strømmen vis sata kablene? er en veldig liten kontakt bakpå hardiscen ved siden av sata kontakten vet ikke om det er strømm eller ka.... men eg har ingen som passer inne i denne.... Noen som har jort dette før? Takker for svar Lenke til kommentar
otis Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Rett ved siden av kontakten for SATA, så finnes det enda en kontakt som er mindre men en liten vinkel på. Dette er strøm kontakten. Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) ok men den 3 minste kontakten da? ka er den til? den lille kontakten med vinkel på den skal i hovedkortet i sata kontaktene på hovedkortet? og den svere kontakten skal ha en brei flat kabel tilkobla seg? De breie flate kablene som står hdd på som funlgte med hovedkortet passer ikke i hardiscen eller i ssd hardiscen.... men de røde S-ata kabene paser i den lille kontakten med vinkel på men har ingen strømkabel som passer til ssd discen hvilken kabel er det eg må ha der da? hovedkortet er Asus p5q-pro Endret 7. oktober 2008 av Naits_89 Lenke til kommentar
otis Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Fillern... Jeg sa feil. Den breie flate kontakten er strøm. Og den lille med en vinkel på seg er SATA, den passer på hovedkort med en dertilhørende kabel. Den minste kontakten vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 Laster opp et bilde av baksiden på flashdiscen!.... eg har en vanlig sata kabel som passer i den midterste kontakten! resten vet eg ikke ka er noen som kan svare på kor strømm skal kobles? Lenke til kommentar
tokki Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Som otis sa, den til venstre (ref bilde) for sata kontakten er strøm. sata-power om du vil.... TC Lenke til kommentar
Peace_too Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Kontakten til venstre er til strøm, det er en S-ATA strømkontakt som du har på strømforsyningen, eller så vil du trenge en overgang.. Kontakten til høyre er en mini USB 2 kontakt til oppdatering av "firmware" på disken.... Den midterste kontakten er som du sier til S-ATA data som du kobler til hovedkortet http://www.ocztechnology.com/products/flas...sata_ii_2_5-ssd Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 ok men hvilken kabel må eg ha til den da? henger det en sån kontakt på strømmforsyningen? eller skal det vere en kabel fra den og ned på hovedkortet? Takker for svar 1 Lenke til kommentar
Peace_too Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Hvis du ikke har en sort kontakt fra strømforsyningen som vil passe, så trenger du en overgang lik denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=314054 Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 oki da takker eg alle sammen for hjelpen :-) fant ut av det nå Lenke til kommentar
anordne Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Bra,va vel ikke så vanskelig ? uansett få høre om du merker noe forskjell fra den, regner med du skal bruke den til system disk. Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 Bra,va vel ikke så vanskelig ? uansett få høre om du merker noe forskjell fra den, regner med du skal bruke den til system disk. Ja skal gi en tilbakemelding når eg har fått pc en oppe å går! får kabinette og cpuen i mårra så da begynner bygginga av hele pcen! Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 10. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2008 Ja da var pcen sammen!! og flashdiscken fungerer helt fint.... det gåt lynraskt å boote opp vista 64 alle spill går vanvittig fort og loade og Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå