pelzi Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Jeg har kjøpt pc-deler fra psdata, og satt sammen. Jeg vet at komponentene passer sammen.....Alt gikk fint helt til oppstarten, da jeg slo pc'en på, så blinket bare lysene i et sekund, så gikk den av igjen.... Hva kan dette skylles?? Lenke til kommentar
Gordon Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Sjekk en gang til at alle delene sitter helt, da spesielt minne og skjermkort. Forsøk å ta delene ut og sett de inn igjen. eventuelt fjern alle PCI kort du ikke trenger for oppstart og se om det hjelper. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Hadde ett lignende problem selv for en stund siden på mitt KT7-RAID kort. Etter litt om og men fant jeg ut at det var viften som hadde for lav RPM slik at maskinen trodde viften ikke fungerte og dermed slo den av igjen. Jeg måtte oppdatere bios slik at jeg kunne slå av denne funksjonen. Lenke til kommentar
pelzi Skrevet 28. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2003 Har prøvd å starte opp med kun de mest nødvendige komponenter, og satt i alle deler på ny........Nytter ikke Når det gjelder oppdatering av Bios'en, så kan jeg vel ikke gjøre dette så lenge pc'en bare er på i et kvart sekund? Den Viften får ikke tid til å starte engang..... Lenke til kommentar
MadMike Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Hadde ett lignende problem selv for en stund siden på mitt KT7-RAID kort. Etter litt om og men fant jeg ut at det var viften som hadde for lav RPM slik at maskinen trodde viften ikke fungerte og dermed slo den av igjen. Jeg måtte oppdatere bios slik at jeg kunne slå av denne funksjonen. Hvordan kan du oppgradere bios uten å slå PC'en på?? Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Hadde ett lignende problem selv for en stund siden på mitt KT7-RAID kort. Etter litt om og men fant jeg ut at det var viften som hadde for lav RPM slik at maskinen trodde viften ikke fungerte og dermed slo den av igjen. Jeg måtte oppdatere bios slik at jeg kunne slå av denne funksjonen. Hvordan kan du oppgradere bios uten å slå PC'en på?? Jeg installerte en vifte med raskere RPM, startet dos, installerte ny bios, slo av maskinen, installere lav-RPM vifta og bootet Men siden pelzi sier at viften ikke får tid til å starte engang så er det nok ikke dette som er tilfelle med hans maskin. Lenke til kommentar
B_A_R_T Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Hadde et soyo hovedkort. Maskinen slo seg av fordi hovedkortet ikke leste turtallet på cpu vifta. Viste 0 rpm. Hold inne insert mens du starter maskina du så går du inn i bios og disabla den Håper det hjelper :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå