Gå til innhold

Hva gjør du vis du ser en som sover ute?

Inkystinky

Anbefalte innlegg

Etter straffeloven § 387 kan den som unnlater å hjelpe person i livsfare straffes med bøter eller fengsel inntil 3 år.

Det jeg bruker å gjøre er å ta en telefon til politiet - 112- og sier ifra. Så tar de seg av det.

Det finnes jo folk som bor på gata. Er ikke akkurat noe å ringe politiet for.

Ja klart. En må jo bruke skjønn. Forskjell på om en uteligger strødd på asfalten, en om han sitter i Oslo sentrum og dupper. Men er en i tvil, så ville jeg ringt politiet, og sagt at det ligger en mann - mulig uteligger - på asfalten. Så får du garantert beskjed om at de skal sjekke ut det. Jeg har gjort det selv når jeg kjørte bil i Oslo på natta, så en mann som lå på asfalten mens folk bare gikk forbi (sikkert sloknet etter fylla). Ringte politiet så kom de og hentet han.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så langt har jeg gitt faen :p

Er jeg berusa og blant venner, tar vi bilder av at folk poser foran vedkommende og ler.

Ene kompisen min pissa på en stakkars faen, jeg syntes ikke noe om det, men han hørte ikke etter da jeg sa han ikke skulle gjøre det, så jeg bare gikk.

Men stort sett gir jeg faen, ignorerer de og går.

Lenke til kommentar

må huske på at det er ikke alle som sliter selv om de sover ute.

jeg ville ikke hatt noe problem med å legge meg på benken og sove ett par timer mens jeg ventet på noe og var noenlunde trøtt.

hadde ikke akkurat blitt blid hvis noen vekket meg.

brodern har gjort dette flere ganger.

så lenge de ser noenlunde friske ut lar jeg dem ligge.

Lenke til kommentar

Jeg har sovnet ved flere anledninger på togstasjonen i Stavanger, ikke fordi jeg ikke har et sted å bo - men fordi det ikke går tog når jeg skal hjem på lørdagskvelden, og det ikke er ledige taxier. Ikke noe stress når det er varmt ute, litt værre nå kanskje.

Har òg sovet på en benk i sentrum i Luxembourg, siden det billigste hotellet i sentrum kostet i overkant av 3000 kr/natten.

Lenke til kommentar

vell jeg må si jeg har sovna et par ganger ute og inviter meg gjerne hjem viss du vil. nei men jeg tenker som så jenter som bare er drita vekk di få fatt i telefonen etter alder ring enten hjem eller til venninne. er det noen jeg kjenner så er døra alltids åpen

Lenke til kommentar

Kommer helt ann på. Om det er en eldre mann med ansiktet fullt av skjegg, og en ånde du kunne tent på regner med at han har gjort dette før, og at han ikke har et sted å bo.Dvs, ikke mye jeg kan gjøre med det.

Ser jeg derimot en ung person med anstendige klær osv vekker han han/henne siden personen mest antakeligvis har gått på en skikkelig smell, og har sovna på vei hjem fra fest.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
Er det en ung gutt eller jente så ville jeg prøvd å få kontakt med vedkommende.

Hva om det er en gammel mann i 50-årene som tilfeldigvis har syfilis?

*snip*

Og syfilis ja.. hvordan ser man det?

Du blir blå i hele kroppen :)

Lenke til kommentar

Meg og et par kompiser traff en gang en uteligger i Oslo som vi syntest så synd på. Dette var i fylla vel og merke så antagelig ikke noe vi ville gjort til vanlig. Vi kjøpte en grandis, tok han med hjem og lot han få seg en dusj og en pizza.

Han var supertakknemlig og endte opp med å sitte å se resten av en hel sesong med Sopranos med oss faktisk.

Jeg hadde nok aldri gjort det i edruelig tilstand, men er glad jeg gjorde det :)

Viste seg at fyren var snill som et lam, og vi er da på hils hver gang jeg går langs Karl johan nå.

Lenke til kommentar
Meg og et par kompiser traff en gang en uteligger i Oslo som vi syntest så synd på. Dette var i fylla vel og merke så antagelig ikke noe vi ville gjort til vanlig. Vi kjøpte en grandis, tok han med hjem og lot han få seg en dusj og en pizza.

Han var supertakknemlig og endte opp med å sitte å se resten av en hel sesong med Sopranos med oss faktisk.

Jeg hadde nok aldri gjort det i edruelig tilstand, men er glad jeg gjorde det :)

Viste seg at fyren var snill som et lam, og vi er da på hils hver gang jeg går langs Karl johan nå.

Så jævlig kult gjort :) respekt

Lenke til kommentar

Hadde vært her jeg bor. Hadde jeg dytta bort i han og spurt om han trengte hjelp eller noe. Hadde det vært vinter hadde jeg ringt snuten om han ikke ville a hjelp.

Hadde det vært sommer, hadde han lett overlevd natten, om han bare var full da.

Hadde personen vært syk, hadde jeg ringt snuten uansett.

Covn: Det der var faen meg bra gjort ass!

Endret av Nstin
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg gir faen, deres eget problem.

Eller, det spørs hvor de ligger.

Hvis det ligger en kis midt i gata så ville jeg ringt politiet og sagt at det ligger en fyr der.

Hadde han hatt synlige skader, som etter en slosskamp eller noe så ville jeg ringt ambulanse.

Men ellers, hvis det hadde vært en alkis eller rusmisbruker så ville jeg ikke gjort en dritt, og ikke tenkt noe mer på det.

En uteligger som ikke drikker eller ruser seg, ville jeg ha brukt alle mine ressurser til å hjelpe.

Synes virkelig ikke synd på alkoholikere og rusmisbrukere.

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar

faktisk så møtte jeg en fyr som lå halvveis ute i fotgjenger-overgangen, tok han med til militær-leiren vi skulle til, vakta stoppet oss og tok fra oss fyren.

hva som skjedde med han og om han egentlig hørte til der vet jeg ikke, men det virket veldig lurt å dra han med inn på leiren etter en fuktig natt på byen :p

han våknet ihvertfall opp på cella...

Lenke til kommentar

spør om det går bra med han for helvete

maken til kalde drittsekker som bor her i landet.... du trenger jo ikke invitere han hjem og gifte deg med han, men sjekk i hvertfall vitale funksjoner, og vurder om han trenger ambulanse eller ikke.... og dette er ikke annerledes i oslo-området fordi det er så mange der, men bare enda mer nødvendig... :thumbdown: ring blåkors ellernoe, bruk kreativiteten... jeg hater folk som bare går forbi, og tenker "dette er ikke mitt problem", jo tenk det er det, vi bor alle i norge og det er din og deres feil at dette skjer med noen... har lyst å slå noen av disse jævla folka bevistløs selv og la dem ligge ett par dager i rennesteinen, for å la dem se om de liker det...

Hammer_sickle_clean.png

Endret av person
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...