Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med trådløst nettverkskort (Toshiba L40)

Anbefalte innlegg

Har en Toshiba bærbar L40 (https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=337740) som jeg kjøpte for to år siden. Kjører for øyeblikket Windows XP Norsk SP3 Professional.

Så idag sluttet nettverkskortet plutselig å virke. Satt å surfet og chattet på MSN osv, da nettet plutselig datt ut. Prøvde "Reparer" på tilkoplingen, men da klarte ikke maskinen å "aktivere nettverkskortet". Jeg prøvde så å restarte maskinen, men da forsvant kortet fra enhetsbehandling, og nå klarer jeg ikke å installere nettverkskortet.

Jeg bruker denne driveren:

http://support1.toshiba-tro.de/tools/updat...n-xp-760200.zip

Noen som har ideer? Eller er jeg nødt til å formatere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mulig defekt nettverkskort. Eller hovedkort, som er vel mer sannsynlig. Lite trolig at det er software problem, utifra det du beskriver.

Slik som den er nå, så fungerer PC'en helt fint slik den alltid har gjort, utenom det faktum at det trådløse kortet ikke virker. Den kjører fortsatt spill og sånt helt fint, og nettet fungerer topp på kabel, men det er som sagt null liv i det trådløse.

Den dukker opp i enhetsbehandling som "Ukjent Enhet", men den klarer ikke å installere.

Når jeg gjør det manuelt (velger driver fra liste) får jeg feilen "Enheten kan ikke starte".

Lenke til kommentar
På alle bærbare som jeg har fikset med en slik feil, så er det bestandig defekt hovedkort. Jeg har aldri vært borti at det faktisk har vært defekt WLAN kort.

Men da høres saken grei ut egentlig, gidder ikke formatere da.

Skal ta kontakt med Komplett (kjøpte den der) i morgen :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...