Gå til innhold

CPU oppi 100 grader til tider

SargatH

Anbefalte innlegg

Hellu. Kjøpte meg en helt ny pc, festet alt og nå funker den. Men jeg har et problem når jeg skal spille. Når jeg skriver dette ligger alle kjernene i CPUen fra 55-60 grader. CPU 46C står det. Det er en Intel core 2 Quad Q9300 og hovedkortet er et Asus P5Q Pro.

Men med en gang jeg starter et spill går temperaturen rett opp til 80-90 og av og til 100 grader. Skal jo ikke være sånn. Er litt kjølepasta på den.

Hovedkortet er et Asus P5Q Pro.

Bruker vifte som fulgte med.

Må jeg kjøpe ny vifte til denne eller er det noe hakkende galt her, i såfall noen som kan anbefale en god vifte til meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjenn om kjøleribben på CPU blir varm i det hele tatt.

Tipper den bare er festet feil / dårlig.

Ja skal gjøre det når jeg kommer hjem. Det var et reint helvete å få festet den :p tror jeg har knekt ene beinet på festet :p men får se når jeg kommer hjem!

Lenke til kommentar
Ja, standardfesteopplegget til sokkel 775 kan være litt kinkig å få på.

Men har du knukket det ene festet har kjøleren omtrent ikke noe kontakt med CPU, så da blir det litt varmt.

Jeg tror jeg har funnet svaret. Rett atmed cpuen er det noen små klosser som står yagada eller noe sånt på. Det er 4 på venstresiden og 4 over. De som er til venstre er det skrapemerker på etter kjøleelementet fra vifta. De står vel i veien for at kjøleelementet å cpuen får kontakt i det hele tatt.

Men vet noen hvor det står størrelsen på vifta så jeg kan bestille en som er mindre?

Takk!

Lenke til kommentar
Om du har nok penger vill jeg ha kjøpt en ny kjøler. Boxed kjølerene er ikke spessielt gode.

Det finnes mange gode kjølere til LGA775, feks. TRUE.

hehe ja ny kjøler mente jeg :p

Er det en plass jeg kan finne størrelsen på kjøleren så jeg ikke kjøper en som er like stor eller større?

EDIT: ser denne her bra ut? http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=109204

Endret av SargatH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...