Tuddelidu Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Jeg har tenkt å få meg en ny tattovering, har en på overarmen nå. Men så skal jeg bli servitør og vet ikke hvor jeg ikke kan ha tattovering. Kan noen fortelle meg om hvor på kroppen jeg ikke kan ha? Lenke til kommentar
V_B Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Nå er ikke jeg servitør, men ville ikke tatt noe på halsregionen. Resten av kroppen kommer det jo ann på hva slags tattovering det er. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Dette er noke du bør høyre med sjefen din om, eventuelt les om det står noke om dette i arbeidsavtalen din. Men visst du er usikker på muligheita for jobb som servitør i framtida så kan det være lurt å ta tattoveringa ein plass kor du kan dekke den til ved behov. Armane burde gå greit sidan du kan bruke langarma t-skjorte visst det viser seg å være eit problem med tattovering. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Er nok litt avhengig fra sted til sted. På jobben er det kantineansatte med store skrikende tatoveringer over alt (tekst på knokene, masse nakne damer, våpen, tribal etc.), uten at dette blir ansatt som noe problem... Her spiser forøvrig konsernledelsen og gjester fra store internasjonale organisasjoner/firma.... Lenke til kommentar
Daggie Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Du må vel være 25 år for å kunne ta en tattovering som ikke kan dekkes til med vanlige klær. Dersom du går med dress bør det helst ikke være noen synlige tattoveringer uansett synes jeg. Det ødelegger mange karrieremuligheter og det kan innkludere servitør yrket (noen plasser). Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Skal stå presisert i arbeidsavtalen og somregel er dette på områder som gjesten kan se. Men nå er det og slik at noen resturanter har servitøren kortarmete skjorter mens andre plasser har de lang armet skjorte. Et trygt sted å få seg tatovering er øverst på armen eller ryggen. Dette er områder som normalt sett uansett arbeidsplass er tildekket av uniformen. Vil ikke fått det på underarmen eller i nakkeregionen ettersom dette ligger i områder som er mer usikker med tanke på tildekning av uniformen. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Du må vel være 25 år for å kunne ta en tattovering som ikke kan dekkes til med vanlige klær. Dersom du går med dress bør det helst ikke være noen synlige tattoveringer uansett synes jeg. Det ødelegger mange karrieremuligheter og det kan innkludere servitør yrket (noen plasser). Stemmer dette? Har eg aldri høyrt om før. Lenke til kommentar
Daggie Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Ja jeg tro dette stemmer. Hørte det nylig. Jeg kan ikke si med sikkerhet at det stemmer så jeg vår bare beklage hvis det er feil men det er da det jeg har hørt.. Lenke til kommentar
Odesseiron Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Det stemmer nok ikke. Det er ingen lovbestemt aldersgrense på tatoveringer her i Norge, så det er helt opp til tatovøren og studioet hvorvidt de vil tatovere noen i ansiktet/andre åpenbart synlige steder. Allikevel er det mange som enten utelukkende nekter å tatovere noen på slike steder, og noen som ikke vil gjøre det om personen har ikke har gjennomgående erfaring med tatoveringer fra før av. Endret 11. oktober 2008 av Odesseiron Lenke til kommentar
Daggie Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Ja okey, da var det sånn det var. Vet nemlig om en sjappe som har 25 års aldersgrense på "synlige" tattoveringer men den aldersgrensen kan jo være deres egen.. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Har aldri skjønt hvordan tattoveringer kan ødelegge fremtidige jobbmuligheter ... med mindre det er i ansikts- eller halsregionen. Hvor mange går i "wife beater" på jobb liksom? Lenke til kommentar
CKmobster Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Som leder, vil jeg si d slik. Så lenge du kan skjule den med normale klær, er det vel ikke noe problem. Altså. jeg ville unngå Halsen og opp. Håndledd og ned, kanskje t.o.m Underarm. Overkropp/Overarm er lett å skjule. Lenke til kommentar
CKmobster Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Har aldri skjønt hvordan tattoveringer kan ødelegge fremtidige jobbmuligheter ... med mindre det er i ansikts- eller halsregionen. Hvor mange går i "wife beater" på jobb liksom? Ahh, vel. Mange bransjer vil ikke ha synlig tatoverte arbeidstakere. Så ja, en tattovering KAN ødelegge jobbmuligheter. Kommer helt ann på den som anstter, og da ofte hvilken jobb de skal bruke deg til. Jobber selv som vekter, og vet at selv der er det ikke alltid like populært med tattoveringer, spesielt i hals/hode region. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå