Gå til innhold

Nettet detter ut ved høy båndbredde.

Anbefalte innlegg

Hei

Har hatt samme linje hos NextGentel i ett år uten problemer, men lørdag begynte nettet mitt å dette ut. Har prøvd alt av standardrutiner, dvs skru av/på modem, bytte kabler osv, men intet hjelper...

Etter en del feilsøking virker det som om modemet mister DSL forbindelsen hver gang jeg bruker mye båndbredde. Den klarer forøvrig å koble opp igjen relativt kjapt, men faller igjen ned etter kort stund. Bruker jeg liten båndbredde, dvs f.eks bare MSN, er det ingen problemer, men alt som bruker MYE båndbredde, mister den DSL forbindelsen igjen.

Hadde blant annet kjempeproblemer i går kveld, men når jeg skrudde av pcen min på kvelden og la meg, hadde ikke romkameraten min noe problem med nettet resten av kvelden(bare bruk av msn og lignende) og hendelsesloggen viste ingen problemer...

Har forøvrig snakket med NGT på telefon i dag, og de skulle legge inn ny software på modemet, så får se om det er bedre når jeg kommer hjem fra skolen. Har derimot mine tvil da jeg ikke har god erfaring med SW oppdatering. Har forøvrig et slikt koselig Thomson SpeedTouch modem (husker ikke modellnr i hodet, men det er uten WLAN)

Oppdatering: Har kommet hjem, SW oppdatering hjalp lite, problemet er der fortsatt, men virker som det skjer mer skjeldent for øyeblikket...

Noen som har noen tips til dette sære problemet?

Endret av Dezzorex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Defekt modem.

Antar det, så har fått NGT til å sende meg et nytt :)

Nettopp fått meg ny maskin så paranoid som jeg kan være, trudde jeg først at det mulig kunne være den som forårsaka det, for den har ikke verdens mest stabile WLAN-kort, men dette hadde isåfall vært svært sært. Aldri vært borte i det før iallefall...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...