Gå til innhold

HP Procurve 2610 Switch. Trøbbel

Shiktu

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har akuratt fått inn noen switcher av modellen HP ProCurve 2610.

http://www.hp.com/rnd/products/switches/Pr...=reg_R1002_USEN

Den er ikke gitt noen som helst IP, Nettverksmaske,Gateway og heller ingen form for passord.

Jeg har prøv då få kontakt med den via noe utstyr som fulgte med og Hyper Terminal. Men får enda ingen kontakt. Er det noen her som har gode kunnskaper om dette produktet og som kunne hjulpet meg med å finne ut en løsning på å koble opp mot den slik at jeg kommer meg inn i consolet til switchen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Plugg i console-kabelen som fulgte med, start hyperterminal og koble til. Bitrate osv, står forklart i manualen.

Husk at skal en få kontakt med HP switcher over hyperterminal må en reboote switchen (kutt strømmen og så sett inn igjen) mens den er koblet til i hyperterminal. Hvis ikke får en ikke kontakt med de overhodet.

Var ihvertfall slik på de managed switchene vi kjører i nettverket på jobben. (HP procurve 2524 og HP procurce 2848)

Lenke til kommentar

Hei og takk for hjelpen.

Jeg og en annen IT konsulent fikk tak switchen etter å ha brukt en HP tynnklient.

Jeg vil velge å tro at det bare var noen instillinger som lagde litt trøbbel.

Og nei, den har ingen fabrikk IP.

Og ja, vi brukte selvfølgelig kabelen som var med.

Alt i alt, takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Husk at skal en få kontakt med HP switcher over hyperterminal må en reboote switchen (kutt strømmen og så sett inn igjen) mens den er koblet til i hyperterminal. Hvis ikke får en ikke kontakt med de overhodet.

Var ihvertfall slik på de managed switchene vi kjører i nettverket på jobben. (HP procurve 2524 og HP procurce 2848)

Eeeeh, det må man da virkelig ikke. HP-switcher kommer som standard med autosensing av hastighet, så alt man behøver å gjøre er å trykke enter to ganger etter hverandre, så får den detektert hastigheten på seriellporten, så kommer det opp skjermbilde (og det har jeg testet noen hundre 2524, 2626/2650 og 28xx'er).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...