Gå til innhold

BK: Rejection (edit 1)


Huginn

Anbefalte innlegg

Hej!

 

Mistenker at dette er første posten min på BK, uansett, here goes:

 

Har begynt på et eget prosjekt på skolen nå, jobber mot en utstilling eller bildeserie. Her er det første bildet, kaller det Rejection for nå, men det er vel en slags working title. ; )

 

Setter veldig stor pris på all slags kritikk; kritisk på grensen til kynisk og all slags småpirk er veldig fint!

 

post-137601-1223383780_thumb.jpg

 

Redigert en ny versjon av bildet nå, med litt finpuss og penere overgang til det helt vite i bunn. Prøvde også en litt mykere bakgrunn. Setter stor pris på all feedback!

 

post-137601-1223467139_thumb.jpg

 

 

Thankzz.

 

- henrik

 

(edit: ny versjon)

Endret av mrhenrik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er noe her som irriterer meg grenseløst. Først så klarte jeg ikke å sette fingern på det, men fant det ut til slutt! Den grå bakgrunnen skal jo være rektangulær, men den følger jo kroppen hennes. Skjønner? Sier ikke at det hadde blitt bedre hvis du hadde gjort det på en annen måte, men jeg blir ihvertfall gal av å se på det. Ellers så er idéen god. Et veldig kult bilde.

Lenke til kommentar
Det er noe her som irriterer meg grenseløst. Først så klarte jeg ikke å sette fingern på det, men fant det ut til slutt! Den grå bakgrunnen skal jo være rektangulær, men den følger jo kroppen hennes. Skjønner? Sier ikke at det hadde blitt bedre hvis du hadde gjort det på en annen måte, men jeg blir ihvertfall gal av å se på det. Ellers så er idéen god. Et veldig kult bilde.

 

Jeg vil jo si dette er det som gjør bildet for min del.

God idè, fint bilde.

 

Det jeg derimot er mer usikker på er skyggen. Den fremstår for meg som litt for markant, og liker ikke hvordan den brått kuttes av i bunnen

Endret av Philo
Lenke til kommentar

Kunstnerisk. Det rektangelet som ikke er et rektangel som flere har kommentert, er ganske Escher-aktig og en fin effekt. Kontrastene og den myke toneovergangen i bakgrunnen er delikate. Det er alltid noen bittesmå detaljer man kan rette på hvis det skal være 110% perfekt, dette er også kommentert.

Lenke til kommentar

Tusen takk for konstruktiv respons! :)

 

Det er noe her som irriterer meg grenseløst. Først så klarte jeg ikke å sette fingern på det, men fant det ut til slutt! Den grå bakgrunnen skal jo være rektangulær, men den følger jo kroppen hennes. Skjønner? Sier ikke at det hadde blitt bedre hvis du hadde gjort det på en annen måte, men jeg blir ihvertfall gal av å se på det. Ellers så er idéen god. Et veldig kult bilde.

 

Skjønner hva du mener, jeg så det faktisk ikke når jeg satt å redigerte, skyldes nok en blanding av lite søvn og lite kaffe. ; )

 

Når det gjelder hva jeg skal gjøre med det, har jeg egentlig lyst til å la den forbli sånn. Jeg er egentlig litt enig med philo og k.n.b. i at den spriker opp bildet mer, så jeg tror jeg lar den være. Takk for kommentar uansett! :)

 

Jeg vil jo si dette er det som gjør bildet for min del.

God idè, fint bilde.

 

Det jeg derimot er mer usikker på er skyggen. Den fremstår for meg som litt for markant, og liker ikke hvordan den brått kuttes av i bunnen

 

Enig, skyggen gjorde jeg ikke god nok jobb med. Jeg forsøkte med reflektor, men den ble liksom aldri helt borte. Får forsøke med en spansk en i photoshop. ; )

 

Jobb mer med overgangen mellom det kun sitter på og bunn, er noen kanter der. Ellers vil jeg si det var utrolig kult, litt papp-aktig bakrunn og litt for sterke farger. Blitsen er også litt for hard til venstre så det blir en sirkel.

 

Høyskolen?

 

Overgangen er notert, skal jobbes på. :) Mulig jeg kunne gjort noe med bakgrunnen, den er allerede voldtatt med patch tool ettersom skolens bakgrunn ikke akkurat er spesielt pent brukt. På en måte har jeg ikke så lyst til å bruke Photoshop for mye heller, så papp-bakgrunnen tror jeg at jeg lar bli. Ble en sirkel der ja, usikker på hva jeg synes om den. Kanskje venstresiden av bildet ville vært litt kjedelig uten den?

 

Siste året på VGS, Media og Kommunikasjon. ; )

 

 

Kunstnerisk. Det rektangelet som ikke er et rektangel som flere har kommentert, er ganske Escher-aktig og en fin effekt. Kontrastene og den myke toneovergangen i bakgrunnen er delikate. Det er alltid noen bittesmå detaljer man kan rette på hvis det skal være 110% perfekt, dette er også kommentert.

 

Escher-aktig ja, så ikke den når jeg planla bildet men absolutt, et lite google-søk avslører en viss sammenheng der. ^^ Takk for kommentar! :)

 

 

Har et par hektiske skoledager foran meg nå, men skal prøve å få en remix av bildet oppe i løpet av fredagen seinest, takk for kommentarer! :)

Lenke til kommentar

Blur på bakgrunner blir sjeldent (les; aldri) bra, det ødelegger teksturen og er veldig lett å se. Beste er bare å vær veldig nøye med patch tool evt. clone osv som beholder teksturen.

 

Tror personlig jeg ville ha plassert foten som strekkes litt annerledes, latt hele sålen truffet gulves med helt utstrakt rist feks?

 

Mindre saturation var bra.

Stilig lue, og overall veldig fin fint bilde =)

Lenke til kommentar
Blur på bakgrunner blir sjeldent (les; aldri) bra, det ødelegger teksturen og er veldig lett å se. Beste er bare å vær veldig nøye med patch tool evt. clone osv som beholder teksturen.

 

Tror personlig jeg ville ha plassert foten som strekkes litt annerledes, latt hele sålen truffet gulves med helt utstrakt rist feks?

 

Mindre saturation var bra.

Stilig lue, og overall veldig fin fint bilde =)

 

Er ikke noen god ide på en så liten fil som er lagt ut...

Det beste er gladient tool over hele, altså en helt REN flate...

 

Men ikke noe jeg orker å begynne på på så små filer, som sagt.

 

Edit: Men jeg får ikke sagt det nok, jeg elsker idèen bak bilde, og liker det bare bedre og bedre for hver gang jeg ser det. Modellen syns jeg passer veldig bra inn i bildet!

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...