ashleik Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Jeg har bestemt meg for å få litt mer futt i min bærbare HP nc8430, og har derfor bestillit meg en ny ram brikke i fra komplett.no. Brikken jeg har bestillt har benevningen 5400 CL5, en brikke jeg valgte fordi jeg anså denne for å være den raskeste av de to brikkene jeg vurderte. Alternativet jeg valgte å legge til siden var av typen 4200 CL4. Mine kunnskaper innenfor valg av ram er minimale, men etter å ha lest litt på nettet fant jeg ut at CL benevningen skulle være et måltall for hvor mange klokkesyklusser ram brikken bruker på å lete frem en celle. Dette var desverre kunnskaper jeg ikke tilegnet meg før jeg bestillite brikken, og nå er spørsmålet om det vil være noen merkbar forskjell i ytelsen mellom disse to brikkene, eller om den økte frekvensen kompenserer for det økte antallet nødvendige klokkesyklusser hos brikken jeg har bestillt. Takker for alle konstruktive innlegg og setter stor pris på all hjelp jeg måtte få! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå