K.. Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) Kjempemessig. The Gathering lives on! Also, jeg kan reise i tid. Emnet er startet klokken 14:21 mens jeg postet 14:18. Ånei paradoks. Endret 7. oktober 2008 av Knut Erik Lenke til kommentar
Vegard_Haug Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Et lovforslag i årets statsbudsjett fritar datatreff rettet mot barn og unge for merverdiavgift. Les mer Lenke til kommentar
Sirius Cobra Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Jeg drar ikke på slike treff selv, men dette er meget bra. Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Smilte litt når jeg så det, jeg! Et lite slag for likestillingen Lenke til kommentar
TheParlourStrode Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) Har aldri vært på slike treff, men jeg er veldig enig i at de skal være fritatt fra å betale moms. Synd om tradisjonsrike samlinger som TG skulle bli nedlagt pga dette. Da gjør vel denne regjeringen NOE riktig ihvertfall... Endret 7. oktober 2008 av TheParlourStrode Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) Må være store overskudd på The Gathering siden dette ble slik en stor sak. Husk at man ved å være Mva-pliktig også får momsen tilbake på innkjøpte varer og tjenester knyttet til arrangementet. Dermed burde man, om arrangementet ikke har et stort overskudd, komme ut i null uansett om man er mva-pliktig eller ikke. For mindre LAN-parties har dette null å si. Endret 7. oktober 2008 av thklinge Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Må være store overskudd på The Gathering siden dette ble slik en stor sak.Nei. TG går ca i null. Uten momsen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) Slike treff har så mye stråling... mobiler spesielt. Holder meg unna Endret 7. oktober 2008 av Slettet+513 Lenke til kommentar
nets Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 (endret) Slike treff har så mye stråling... mobiler spesielt. Holder meg unna For ikke å snakke om alle WLAN's som blir satt opp der Endret 8. oktober 2008 av nts Lenke til kommentar
jos Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Det er hyggelig at spill blir regnet som kultur. Men hvorfor spesifiserer loven at det gjelder for tilstelninger rettet mot barn og unge? Er det ikke kultur lengre når voksne spiller? Lenke til kommentar
havfal Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Det er hyggelig at spill blir regnet som kultur. Men hvorfor spesifiserer loven at det gjelder for tilstelninger rettet mot barn og unge? Er det ikke kultur lengre når voksne spiller? Nei, så klart ikke! Det er viktig at man ikke slår to fluer i en smekk. Dette blir vel en diskusjon om en ti års tid. Lenke til kommentar
OCSpro Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Det er hyggelig at spill blir regnet som kultur. Men hvorfor spesifiserer loven at det gjelder for tilstelninger rettet mot barn og unge? Er det ikke kultur lengre når voksne spiller? Kunne tenke meg at folk flest vil synes det er greit at barn spiller, men at det er litt tåpelig at voksne også skal ha det som hobby. Kanskje Wii har forandret litt på det... Uansett, som strek nevner, vil nok dette bli en ny debatt ettersom alderen på lan-deltakerne øker ^^ Sier uansett "hurra!" for lovendringen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg