janan71 Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Liker å ta på meg litt syke utfordringer og nå som WOTLK implementerer achievements har jeg bestemt meg for å bli den første (og eneste?) World Explorer under level 20! Har startet en night elf druid på en PvE server. Night elf pga Wisp Spirit og druid for å få noen basic spell til å heale meg selv. Og PvE server for å slippe å bli drept alt for mye... Så langt har jeg vært gjennom følgende soner: Teldrassil, Darkshore, Azuremyst Isle, Bloodmyst Isle, Dun Morogh, Loch Modan, Elwynn Forest, Westfall, Redridge Mountains, Duskwood, Deadwind Pass, Blasted Lands, Swamp of Sorrows, Stranglethorn Vale og har nå begynt på The Barrens. Er nå på level 7 og da er 100% av exp'en fra exploring. Satser på å klare meg hele veien uten et eneste exp fra annet enn exploring. For å kunne ha litt penger til healing spells, flight paths osv har jeg tatt opp herbalism og plukker med meg det jeg finner av blomster på veien. For de mer utilgjenngelige områdene i f.eks. outland satser jeg på å kunne bestikke en warlock som kan summone med rundt omkring. Det jeg lurer på er om det er noe områder som vil være helt umulig for meg å nå, selv med summoning og alle mulig andre triks? Finnes det noen områder som f.eks. krever en viss rep eller level for å komme til? I så fall hadde det vært greit å få vite dette nå før jeg sløser vekk alt for mye tid på dette prosjektet. Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) Du må ha flying mount for å explore Tempest Keep, så det går nok ikke, nei. *edit: Kanskje en lock kan summone deg opp, men kanskje du må inn i instancen for å explore den? Du kommer vel ikke inn på så lavt lvl, tror jeg. Veldig usikker. : p Endret 7. oktober 2008 av -Evolution- Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Nå kan man bli summonet til Tempest Keep. Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Åja, har ikke spilt wow på noen måneder, så er ikke helt oppdatert. Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Du må ha flying mount for å explore Tempest Keep, så det går nok ikke, nei. *edit: Kanskje en lock kan summone deg opp, men kanskje du må inn i instancen for å explore den? Du kommer vel ikke inn på så lavt lvl, tror jeg. Veldig usikker. : p Ah, ja tror også han må inn i selve instancen for å explore den, og det vil ikke gå i så lav lvl. Lenke til kommentar
Walts Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Du må ha flying mount for å explore Tempest Keep, så det går nok ikke, nei. *edit: Kanskje en lock kan summone deg opp, men kanskje du må inn i instancen for å explore den? Du kommer vel ikke inn på så lavt lvl, tror jeg. Veldig usikker. : p Ah, ja tror også han må inn i selve instancen for å explore den, og det vil ikke gå i så lav lvl. skal ikke trenge å gå inn i tempest keep nei Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Du må ha flying mount for å explore Tempest Keep, så det går nok ikke, nei. *edit: Kanskje en lock kan summone deg opp, men kanskje du må inn i instancen for å explore den? Du kommer vel ikke inn på så lavt lvl, tror jeg. Veldig usikker. : p Ah, ja tror også han må inn i selve instancen for å explore den, og det vil ikke gå i så lav lvl. skal ikke trenge å gå inn i tempest keep nei Men vist man ikke trenger og entre instancen for og oppdage den, hvorfor kommer det, you discovered: Black Temple. F.eks når man går inn i en ny instance? Lenke til kommentar
janan71 Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 Du må ha flying mount for å explore Tempest Keep, så det går nok ikke, nei. *edit: Kanskje en lock kan summone deg opp, men kanskje du må inn i instancen for å explore den? Du kommer vel ikke inn på så lavt lvl, tror jeg. Veldig usikker. : p Ah, ja tror også han må inn i selve instancen for å explore den, og det vil ikke gå i så lav lvl. skal ikke trenge å gå inn i tempest keep nei Men vist man ikke trenger og entre instancen for og oppdage den, hvorfor kommer det, you discovered: Black Temple. F.eks når man går inn i en ny instance? Er vel to typer exploring: Den som avdekker nye områder på kartet og den som bare sier "you discovered: tra-la-la" uten å gi exp eller avdekke nye områder på kartet. Så vidt jeg har fått med meg trenger jeg kun å samle opp de som avdekker nye områder på kartet og gir exp for å få achievementen. Håper jeg... Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Du må ha flying mount for å explore Tempest Keep, så det går nok ikke, nei. *edit: Kanskje en lock kan summone deg opp, men kanskje du må inn i instancen for å explore den? Du kommer vel ikke inn på så lavt lvl, tror jeg. Veldig usikker. : p Ah, ja tror også han må inn i selve instancen for å explore den, og det vil ikke gå i så lav lvl. skal ikke trenge å gå inn i tempest keep nei Men vist man ikke trenger og entre instancen for og oppdage den, hvorfor kommer det, you discovered: Black Temple. F.eks når man går inn i en ny instance? Er vel to typer exploring: Den som avdekker nye områder på kartet og den som bare sier "you discovered: tra-la-la" uten å gi exp eller avdekke nye områder på kartet. Så vidt jeg har fått med meg trenger jeg kun å samle opp de som avdekker nye områder på kartet og gir exp for å få achievementen. Håper jeg... Ah, da så, i så fall så vil det jo ikke være noe vits og entre noen instancer. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 du skulle fått en prest til og hjelpe deg , heale deg og ha oppe sheild , så slipper du og ress runne så mye Lenke til kommentar
Volch0k Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 (endret) Helt erlig talt, kan ikke se hvordan dette er noe 'wow, how did you do it' mer som - WHY 'the fuck did you do it.' Endret 8. oktober 2008 av Volch0k Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Skulle ikke være umulig dette med litt hjelp. World Explorer er vel bare å utforske alle sonene i Azeroth (Kalimdor/Eastern kingdom), Outland og Northrend. Dvs at du trenger ikke utforske vær bidig instance as well for da tror jeg mange blir å slite. Lenke til kommentar
SkummelType Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Uansett godt at det blir litt mer å finne på ingame enn å vente på raid\queuebg og hoppe i IF Lenke til kommentar
Purplehaze Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Gå inn på lista over achievements, klikk på den du holder på med. Der står det hva du skal oppdage. Det er ingen instancer på den lista, kun områder av kartet. Går du inn på f.eks. Exploring -> Kalimdor -> Un'Goro, så skal det stå, med grå tekst, de delene av kartet du ikke har oppdaget. Veldig lett, veldig kjekt Skal pløye igjennom Kalimdor etterpå og plukke opp det jeg finner av blomster på veien, til inscription og AH. Syke priser på blommor om dagen! Opp mot 40g/stack på helt vanlige ting. Menja, achievements er morro det. PS! World Explorer tittelen inkluderer jo også Northrend da, veit ikke om det er noen andre begrensninger på å portale/summone lowbies dit, men regner egentlig ikke med det. (selv om jeg har lest ett eller annet om Dalaran) Lenke til kommentar
E7ite Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Gå inn på lista over achievements, klikk på den du holder på med. Der står det hva du skal oppdage. Det er ingen instancer på den lista, kun områder av kartet. Går du inn på f.eks. Exploring -> Kalimdor -> Un'Goro, så skal det stå, med grå tekst, de delene av kartet du ikke har oppdaget. Veldig lett, veldig kjekt Skal pløye igjennom Kalimdor etterpå og plukke opp det jeg finner av blomster på veien, til inscription og AH. Syke priser på blommor om dagen! Opp mot 40g/stack på helt vanlige ting. Menja, achievements er morro det. PS! World Explorer tittelen inkluderer jo også Northrend da, veit ikke om det er noen andre begrensninger på å portale/summone lowbies dit, men regner egentlig ikke med det. (selv om jeg har lest ett eller annet om Dalaran) For å oppdage Dalaren, eller kome deg dertil sjølv, må du vera 77, for då kan du fly opp der. Får og eit quest på den levelen som gjer at du kan kome deg dertil. Men om du kjenner ein mage kan han lage Portal til deg. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Helt erlig talt, kan ikke se hvordan dette er noe 'wow, how did you do it' mer som - WHY 'the fuck did you do it.' Fordi det er gøy? Lenke til kommentar
Ardinur Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Det er jo stilig da. Men greia er vel at når man først har tittelen så kan man vel ikke gjøre så mye annet enn å leke rundt i IF eller hvilkensomhelt by, fordi så fort du spiller med char'en så kommer den til å bli høyere lvl >.< Lenke til kommentar
Purplehaze Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 (endret) Bør nok alliere deg med en lock (og et par andre som kan hjelpe han å summone). Er flere steder i Outland du ikke har tilgang til uten å fly. Sørvest i Nagrand er det et platå, i Netherstorm har du vel Throne of Elements helt nordvest, i Hellfire må du muligens explore platået der han raidbossen står (ugh, hjerneteppe.. han har sikkert et navn. Edit : Doom Lord Kazzak!), i Terokkar har du Skettisplassen (og muligens der du gjør ravager dailyquestet.. razor hill elns), i Shadowmoon har du den øya sørøst på kartet med netherwings, i Blades Edge er det platåene vest og nord med skyguard quests. Og sikkert enda mer! Så.. ville nok alliert meg med en lock ja. Pluss at han sikkert må cleare en kilometers radius før han summoner, ellers bodypuller du vel en sone i slengen på level 7. Når jeg tenker meg om hadde jeg nok alliert meg med en healer/resser og Men lykke til, for all del! Endret 6. november 2008 av Purplehaze Lenke til kommentar
klozzmajor Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 (endret) Dette hørtes ut som et spennende og artig prosjekt. Lykke til videre Endret 6. november 2008 av coolgrev1 Lenke til kommentar
janan71 Skrevet 6. november 2008 Forfatter Del Skrevet 6. november 2008 Takk takk. Som en oppdatering har jeg nå kun 5 soner igjen i kalimdor (og omtrent halvparten igjen i eastern kingdoms). Dro gjemmon felwood, moonglade og winterspring i helgen. Felwood var et hellvete, samme med den tunnelen med furbolgs. Rekker kun å løpe 2 meter før du bli drept, og er veldig langt til gravplassen i felwood. Tror jeg brukte rundt 20 res før jeg var gjennom. Men winterspring gikk til gjengjeld overraskende greit. Omtrent alle (utenom en) av plassene her kan explores fra veien, og der er veldig lite mobs i nærheten av veien. Litt morsomt å løpe rundt i winterspring å spille helt idiot. "Can you help me kill the 59 elite over here, I've tried 3 times now but can't get him down myself, think I need a healer?" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå