pcp160 Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 (endret) Dessverre er produsentene trege, og foreløpig er utvalget til pci-ex ganske tomt, men jeg regner med at det kommer etter hvert. JEG bruker i hvert fall ikke pci til noenting nå for tiden. Slike standarder som kommer og går må man jo bare ta som det kommer, men jeg må si denne PCI til PCI-e overgangen har vært vel drøy på alt annet enn skjermkort. Har sittet med PCI-e her siden 2004, og ironisk nok ble det også da diskutert hvor flott det var å ha noen av de fremtidsrettede PCI-e porten på plass, med tanke på alle PCI-e kortene som var rett rundt hjørnet... Jeg har fremdeles ikke et eneste PCI-e kort som ikke er skjermkort, men jeg har som andre her nevner diverse PCI kort. Det som er litt kjedelig med å skulle bytte de ut er at man ikke har noe som helst igjen for det, og utvalget er fortsatt ikke imponerende. SÅ hvis jeg kan velge fritt vil jeg heller ha PCI en stund til, fremfor en haug med PCI-e. På den annen side er det kanskje nettopp brutal utfasing av PCI som skal til for å få utvalget av PCI-e kort opp på et skikkelig nivå. Endret 8. oktober 2008 av pcp160 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 (endret) Jeg har sett tv-kort, lydkort og et usb pci-ex kort. Lurer på om ikke jeg har sett nettverkskort også. Men det tok vel sin tid før ISA forsvant også? Endret 8. oktober 2008 av Flimzes Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Og hva skal enn bruke 6 PCI-X kort til? greit at 3 er i SLI?, men hva skal enn med de 3 andre? Du bruker de til andre kort som bruker PCIe, lydkort, kontrollere, nettverkskort, etc.. Velkommen til fremtiden hvor PCI endelig forsvinner. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Nettverkskort var vel noe av det første som kom til PCI-e Flimzes, men det er et labert utvalg ifht PCI på de fleste (alle?) områder. Men det kommer nok... Lenke til kommentar
Sam_Oslo Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 (endret) Og hva skal enn bruke 6 PCI-X kort til? greit at 3 er i SLI?, men hva skal enn med de 3 andre? Du bruker de til andre kort som bruker PCIe, lydkort, kontrollere, nettverkskort, etc.. Velkommen til fremtiden hvor PCI endelig forsvinner. Jeg mistenkte at nettopp dette var på gang. Det virker at flere HK-produsentene har allerede begravd PCI. Endret 8. oktober 2008 av Sam_Oslo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå