Gå til innhold

Hvem har noen gang fått sjekket orginalvitnemål


allyse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aldri bitt spurt om orginal. Orginalen er jo et verdipapir, så hvis de ikke godtar kopien kan du jo bare komme med en hvit løgn om at "jo, jøss, dere kan sikkert få se orginalen, men den ligger i bankboksen til mamma og pappa, så da må jeg få en av de til å hente den ut og sende den rekomandert". Vil tro at det høres ut som mer stress enn de fleste vil pålegge deg ;)

 

Ellers kan jeg si at generelt til søknad har jeg aldri brukt vitnemål fra videregående. Har bare skrevet CV med all utdanning og tidligere deltidsjobber, og lagt ved kopi av attester, og så sendt kopi av siste gjeldende karakterutskrift fra høyskolen, hvis de har ytret ønske om det. Men det kommer ann på hva slags jobb du søker. Uten høyere utdannelse blir vel kopi av vitnemål fra videregående det samme som kopi av karakterutskift, men har du noen attester fra deltidsjobber, er de ofte verdt mer en karakterene dine.

Lenke til kommentar

Attesterte kopier er nødvendig, spesielt når du søker jobb i stat/kommune.

 

Alle offentlige tjenestemenn kan attestere kopier. Før var dette enkelt gjort på postkontoret, men det er som kjent ikke offentlig lenger. Nå må du på arbeidskontoret eller politiet for å få gjort det. Kjenner du noen andre offentlige tjenestemenn, kan de sikkert gjøre det også.

Lenke til kommentar
Attesterte kopier er nødvendig, spesielt når du søker jobb i stat/kommune.  

 

Alle offentlige tjenestemenn kan attestere kopier. Før var dette enkelt gjort på postkontoret, men det er som kjent ikke offentlig lenger. Nå må du på arbeidskontoret eller politiet for å få gjort det. Kjenner du noen andre offentlige tjenestemenn, kan de sikkert gjøre det også.

 

Trodde da virkelig at det holdt om kopien var stemplet og underskrevet!? Mine var da iallfall det når jeg søkte skole, og da vil de vel gjerne ha noe som er "så godt som orginalen" Tror ikke man absolutt _må_ på politistasjonen eller noe sånt...

 

molly

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...