olavgb Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) Jeg nylig tatt en rask titt bak pc'n min(lenge siden sist da den står litt dumt plassert) og fikk til min store oppdagelse se en SPDIF utgang Jeg har lenge tenkt på at jeg vil ha det, men tenkte jeg måtte kjøpe nytt lydkort også da. Nå har jeg kun lydutgang fra 3,5mm fra hovedkortet til 2RCA i forsterkeren Harmon Kardon AVR80 og plages omtrent hele tiden med den plagsomme duringen som kommer da. Nå har jeg da tenkt til å kjøpe en 10m optisk kabel som jeg da kan koble fra SPDIF utgangen på hovedkortet til dvd spilleren, som jeg igjen kobler videre til forterkeren med de 6 RCA utgangene for surround Men kommer jeg til å få ordentlig surround når jeg ser på film på pc'n da? Og kommer jeg til å få noe bedre ytelse(slippe den plagsommme duringen) generelt sett når jeg hører på musikk også da? Lyden kommer ikke til å "lagge" etter bildet heller da, selvom den må innom flere enheter enn det bildet må? I det hele tatt; Kommer det til å være verdt oppgraderingen for litt under 300kr inkl frakt og alt? Hehe:) Mvh Olav B, G Endret 7. oktober 2008 av olavgulb Lenke til kommentar
fhl Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Jeg kan ikke helt skjønne at dette vil fungere, med mindre du har en optisk INNgang på DVD-spilleren. Sålenge du ikke skriver hvilken spiller du har, kan jeg ikke si noe sikkert. Men på alle spillerene jeg har vært borti, har det kun vært en UTgang. Frode Lenke til kommentar
olavgb Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Hehe, tenkte bare litt feil et lite øyeblikk der Skal ikke sende signalene inn på dvd-spilleren nei;) Skal sende de til en Yamaha DD dekoder, så til forsterkeren med de 6 utgangene for surround Mvh Olav B, G;) Lenke til kommentar
olavgb Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 Bump igjen (A) Mvh Olav B, G Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 burde funke bra, og avhengig av avspillingsprogram bør du få surroundlyd. duringen vil forsvinne om selve recieveren ikke også har denne duringen. Lenke til kommentar
olavgb Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2008 burde funke bra, og avhengig av avspillingsprogram bør du få surroundlyd. duringen vil forsvinne om selve recieveren ikke også har denne duringen. Ok, det er bra Men den kabelen der funker den? Noen som tvilte på at den kom til å passe i hverken pc'n eller DD dekoderen siden den kabelen jeg linket til visstnok ikke var en vanlig kabel, men en mini optisk kabel eller noe sånt.. :S Mvh Olav B, G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå