Ronny#1 Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Hei. Mener jeg leste her en plass om at Intel skulle ha en prisreduksjon i oktober? Har den vært eller???... Mvh Kokidoiten Lenke til kommentar
Alpha_Male Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Først må vel de nye prosessorene i den nye socketen til Intel bli sluppet ut på markedet hvis vi skal se et stort fall i priser. Prisreduksjon pågår forøvrig konstant når det gjelder datadeler. Lenke til kommentar
Pensarando Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Først må vel de nye prosessorene i den nye socketen til Intel bli sluppet ut på markedet hvis vi skal se et stort fall i priser. Prisreduksjon pågår forøvrig konstant når det gjelder datadeler. Hah! Ikke hos komplett i alle fall! På tirsdag vurderte jeg å kjøpe Q6600, men på onsdag kostet denne nesten 200 kroner dyrere. På multicom var den da omtrent 400 kroner billigere! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Prisreduksjon gjenspeiles normalt kun på nylevert batch fra produsent etter prisnedgang (lavere innkjøpspris). Har butikken "liggende" varer fra tidligere leveranse (hvor det var høyere innkjøpspris) er ikke disse aut. satt ned til ny redusert pris. Lenke til kommentar
Gunderz Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Ser at prisene på E8X00 prosessorene har steget ganske mye de siste ukene. Det er snakk på en økning på 200-300 kr. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Ser at prisene på E8X00 prosessorene har steget ganske mye de siste ukene. Det er snakk på en økning på 200-300 kr. Helt naturlig det med den sterke økningen som har vært i dollarkurs den siste måneden. Lenke til kommentar
Gunderz Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Ser at prisene på E8X00 prosessorene har steget ganske mye de siste ukene. Det er snakk på en økning på 200-300 kr. Helt naturlig det med den sterke økningen som har vært i dollarkurs den siste måneden. Ja, det er vel egentlig eneste forklaringen man kan ha på prisøkningen, men jeg ser også at enkelte webshopper ikke har hatt noen økning den siste tida på de samme produktene. På skjermkort, hovedkort og skjermer ser man enten ingen eller liten prisøkning. Nå har det seg kanskje også slik at disse produseres i Asia, men på den andre siden kan man spørre seg hvor mange av prosessorene som egentlig produseres i USA. Husker også tidligere når dollarkursen var på vei ned at det var litt diskusjon her på forumet om hvorfor ikke prisene sank på dataprodukter i nettbutikkene. Prisene sank vel etterhvert men langt langt langsommere enn prisen på dollar. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Ved prisendringer knyttet til valuta, vil du alltid få endringer til noe varierende tid hos ulike aktører. F.eks. dersom to webshopper sitter inne med 100 stk av en vare hver, og innkjøpsprisen øker, vil kanskje den ene beholde prisen og den andre øke den. Dette kan både være på grunn av forskjeller i priskalkulasjonssystem (FIFO/"running price"), eller forsøk fra den ene å øke avansen. Nå produseres faktisk Intel sine CPU-er litt her og der, men så lenge de har prisliste rent i dollar så er resultatet som det er. For andre produkter, som kommer f.eks fra Samsung vil kanskje prisen egentlig være i KRW som "veksles" i dollar, deretter til norske kroner. Dersom KRW faller nøyaktig like mye som norske kroner i forhold til dollar, vil ved samme avanse prisen egentlig bli lik (lik i KRW og NOK, men lavere i USD). Mange asiatiske leverandører bruker også Euro på salg til Europa. Lenke til kommentar
Ronny#1 Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2008 Takk for svar alle sammen Uansett, nå er prisene klar for den nye prosessoren, så kan vi vente en nedgang i pris nå i oktober...eller må man vente en stund til? De var ihvertfall saftig de prisene på nye Cpu`ene.... Lenke til kommentar
SLiks Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Jeg tror grunnen til at komplett setter opp prisen er for at de forbereder seg på priskuttet som kommer, og at de derfor setter opp prisene for å skape et inntrykk av enda større prisfall når det kommer! Jeg kjøpte min E8500 på komplett for litt over en mnd siden, og da kostet den 1195kr .. nå koster den 1625. La oss si at de setter den ned til 1025kr, da ser prisfallet kraftig ut. Men alikevell er det bare 100kr mindre enn for en mnd siden. På denne måten gir de seg selv mer avanse på salget når innkjøpsprisen går ned. Enkelt å greit. De prosessorne som ligger hos komplett nå, har nok ligget der i en god stund og de har neppe måttet øke prisene pga dollarkursen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 http://www.navitel.no/index.php?main_page=...roducts_id=7721 pris på den billigste core i7 prossesoren. vent til midten av neste måned ,år i7 kommer ut, da blir nok e8xxx en del billigere skal du se, kansje til og meg q9550 går en god del ned i pris? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Vi må vente på konkurranse fra AMD! Lenke til kommentar
Krøllalfa99 Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Amentio har satt på prisen på E8400 til 1400,- nå. Lenke til kommentar
AdrianJ Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Venter tålmodig på at Intel's Q9650 skal gå ned i pris.... Blir utvilsomt min neste oppgradering, overklokket fra 3 til 3.6Ghz på et hovedkort med 1600 Mhz FSB (mest sannsynligvis EVGA, og DDR3 RAM på 1600 Mhz... Ligger nå for tiden billigst hos Datakjeden, på ca 4250 kr.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå