Gå til innhold

Problemer med opera

Gjest medlem-82119

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-82119

Har fortsatt endel problemer med siste opera versjon, og nye dukker opp.

1 -Med Vista OS, hvis jeg forsøker å åpne ny fane rett i nettleseren, låser opera seg.

Det går fint å åpne ny fane ved å klikke på linker.

2 -Opplever at opera låser seg ofte hvis jeg skal åpne pdf filer i opera eller printe ut en nettside

3 -Mer låsing, opera låser seg/slutter å svare ofte når jeg trykker "slett private data..."

4 -Opplever både på vista og xp at opera "slutter å svare" uten noen grunn, og så fungerer den stort sett igjen etter noen sekunder.

5 -Den siste ca. måneden så må jeg logge meg inn to ganger på diskusjon.no

Første gangen skjer det ingenting, andre gangen logges jeg inn som normalt.

(Dette kan være feil på diskusjon.no)

6 -Opplever rare nedlastingsproblemer.

Igår skulle jeg f.eks laste ned de nye nvidia driverne som er på over 100Mb

Nedlastingen gikk tilsynelatende som normalt, ihvertfall i nedlastingsvinduet, men da den var ferdig og jeg skulle sjekke filen på harddisken så var den kun 1,5 Mb.

Det rare var at filen hadde fått riktig ikon som den normalt kun får når nedlastingen er ferdig.

Pleier ha tomt ikon til nedlastingen er ferdig, så kommer det riktige ikonet.

Virker som om nedlastingen ikke ble lagret som den skulle på harddisken.

Noen andre som opplever dette og har en fiks for det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er andre programmer også ustabile på maskinen din? Når det er såpass mye forskjellig som lager problemer er det ofte noe dypere feilen ligger.

Men til saken; avinstaller Opera og slett "profile" mappen som blir igjen. Den ligger enten i %programfiles%\Opera\ eller i %userprofile%\application data\opera\ eller noe slikt. Så reinstallerer du nyeste versjon.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Har forsøkt det mange ganger, uten hell.

alle andre programmer virker som de skal.

Problemene oppstod i de siste operaversjonen, virket fint før.

Nedlastingen med nvidia har jeg aldri opplevd før, var snodig.

antar pdf og printe problemene skyldes nettsidens opbygging, siden det varierer om opera slutter å svare eller om det går problemfritt alt etter hvilken nettside det er.

Vista har vel mer beskyttelse enn xp, og antar noe av problemene ligger der.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Må berre sei at eg også har fått ein del problem med Opera etter at eg oppdaterte til siste versjon. Fyrst 9.61, deretter 9.62.

Det er mykje dei same problema som går att, låser seg til itide og utide.. Har det same problemet på min heilt nye Wind også, der også låser den seg til stadighet.

Har vel ikkje funne ut noko løysing på problemet, eller ?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Ingen løsning, nei.

Fant tilfeldigvis ut at hvis jeg starter opera to ganger, legger den andre seg som en ny fane på den første.

Det løser på sett og vis det at opera låser seg når jeg klikker på ny fane (gjelder kun vista).

Ellers viser fortsatt acid3 testen 85% som den har gjort i alle de siste versjonene.

Leste ett sted at man skulle ha oppnådd 100%, men jeg har aldri klart det.

Har også mistanke om at mange av problemene skyldes vista, men det er jo håpløst å finne ut av...dessuten burde jo explorer også hatt samme problem da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...