ekl1tz Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Hei! Jeg har ingen tidligere erfaringer med speilrefleks kameraer, men jeg skal altså kjøpe meg ett! Bruksområdet mitt blir vel naturfotografering. Det skal være med i tursekken, og på jakt osv. Derfor setter jeg litt krav til at det skal være litt robust når det kommer til fukt og støv osv (gode deksler mot dette feks). Kameraet bør jo også være et godt kamera rent teknisk, god fargegjenngivelse er vel det viktigste for meg. Mitt budsjett ligger på rundt 5000,- kroner. Jeg kan muligens strekke meg litt vist jeg føler at det er verdt det. Håper dette gir et grunnlag for å gi meg anbefalinger! Og takk for dem! Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Det du vil ha har Pentax - som selger værtette, solide kameraer. Sannsynligvis Pentax K200D, som koster akkurat 5000 kroner med kit-objektiv. Pentax K10D er litt eldre men enda litt tøffere og har flere muligheter. Den finner du i kit til 7500 kroner. Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Pentax K10D er litt eldre men enda litt tøffere og har flere muligheter. Den finner du i kit til 7500 kroner.protip: kjøp et samsung gx10 og spar 1500,- kr i stedet. akkurat samme kameraet, bare annet navn og litt andre knapper. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Og når du har fått råd til å kjøpe deg et værtettet objektiv fra Pentax, kan du virkelig ignorere 'morsomme' merkesnobber som dekker til kameraene sine med en plastpose eller en kamerapose til noen tusen. Og kameraet er dessuten bra. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Til jakt ville jeg kjøpt D80kit + en telezoom, f.eks sigma 50-150mm eller 70-200mm Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Det du vil ha har Pentax - som selger værtette, solide kameraer. Sannsynligvis Pentax K200D, som koster akkurat 5000 kroner med kit-objektiv. Pentax K10D er litt eldre men enda litt tøffere og har flere muligheter. Den finner du i kit til 7500 kroner. Dette forslaget støttes,siden jeg selv har gått en del på jakt så vet jeg hvor skiftende vær en blir utsatt for og at dette medfører store fuktproblemer,dermed bør en definitivt velge et kamera med god værtetting . Lenke til kommentar
SuperMulti Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Det du vil ha har Pentax - som selger værtette, solide kameraer. Sannsynligvis Pentax K200D, som koster akkurat 5000 kroner med kit-objektiv. Pentax K10D er litt eldre men enda litt tøffere og har flere muligheter. Den finner du i kit til 7500 kroner. Som Pentax-bruker og -eier kan jeg bare si meg helt enig. Pentax har alt du trenger. Mitt K10D (10 Mp) tåler en støyt og kan brukes i all slags vær. Pentax kritiseres spesielt for to ting: 1) langsom (men nøyaktig) autofokus 2) kun 3 fps men det har ingen større betydning ved landskaps- eller naturfotografering. Og bildestabiliseringen i huset sørger for at alle gamle og nye objektiver med ett er stabilisert. Etterfølgeren K20D (14,6 Mp) skal ha en enda bedre sensor, men K10D, hvis du kan finne et, er nok det beste kjøpet akkurat nå. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 http://www.foto.no/cgi-bin/bruktmarked/vis...se.cgi?id=96377 http://www.foto.no/cgi-bin/bruktmarked/vis...se.cgi?id=95208 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå