Gå til innhold

Kan jeg få bilder på fotopapir av redigerte bilder?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har redigert noen bilder og lastet opp til foto Knudsen sin internettside, der kan jeg teste kvalitet på bildene, når jeg ikke har redigert bildene får jeg bare "smilefjes" :) på nesten alle størrelser av bilder, men etter å ha redigert et bilde, laget sterkere kontrast, lysere etc. får jeg bare sure fjes :( , altså at jeg ikke kan få noen bra bilder(størrelser) ned på fotopapir. Hvor og hvordan skal jeg redigere for å få fine bilder på fotopapir, jeg er egentlig bare ute etter normal størrelsen og da trenger jeg jo heller ikke mange mpix, mitt kamera har 3mpix

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har aldri prøvd å bestille digitale bilder fra Foto Knudsen selv, men jeg kan tenke meg en av to grunner til at du opplever det du gjør.

Dersom du har endret på de fysiske dimensjonene på bildet, eller med andre ord forminsket eller beskjært det, så vil jo antallet megapixler bli mindre, og det vil ikke egne seg like godt til forstørrelser. Men jeg går utifra at du har beholdt de originale målene på bildet, og bare forbedret de tingene du nevner. I så fall er det godt mulig at du komprimerer bildet for mye når du lagrer det igjen, slik at du får en ganske liten bildefil. Dette trenger ikke å være noe problem m.h.t. utskriftskvalitet, men kanskje programmet som sjekker kvaliteten på bildene på Foto Knudsen sin hjemmeside har en mal som det går etter, og sier at dersom bildet f.eks. er mindre enn 100 kb så er det per definisjon for dårlig til å kopieres i 20x30 størrelse? Det kan være verdt et forsøk i hvert fall, å lagre bildet uten å komprimere det etter at du har gjort alle forbedringene, for deretter å se om du får et fint smilefjes av Foto Knudsen :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...