nette862003 Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 mye å lese, og ganske detaljert:) i håp om det kan være hjelp for andre som får det samme viruset. Og i håp om noen kan hjelpe meg:P Jeg har hatt en del problemer med pcen min i det siste, og er nå ganske sikker at det er virus. Det begynte med at jeg fikk bluescreen om ny hardware som var feil installert og maskinen restartet seg til tider, og kom ikke lengre en til sjermen med hovedkort/prosessor logoene. for å komme forbi logoene måtte jeg skrue av strømmen før jeg kunne skrue den på igjen. Da kom jeg inn på windows. Slik fortsatte det i noen dager, til jeg tilslutt ikke kom inn i windows i det hele tatt, den bare loadet windows. Da satte jeg inn windows-cden og skulle formatere C:, men når formateringen var ferdig fikk jeg beskjed at harddisken var ødelagt. Harddisker blir vel ødelagt de også tenkte jeg da,men prøvde allikevel. jeg fikk installert ny windows men når den installerte fikk jeg melding om C:\$Secure:$SDS ikke kunne kopieres. Men jeg fikk gå inn på windows, men der kunne jeg ikke installere, kopiere/flytte/lime eller nesten noe som helst. Da tenkte jeg at det var nok like greit å formatere en annen harddisk, og installere windows på den istede. Dette gikk fint.(koblet ut den andre harddisken som var ødelagt) Så satte jeg igang installering av drivere, og alt gikk smertefritt... helt til jeg koblet til den andre harddisken igjen. Det var jo noe jeg ville ha på den andre partisjonen av den harddisken:) Etter et par timer, begynte jeg å få melding om noen filer manglet på H:(som var den ødelagde harddisken). så jeg skulle til å skrue av pcen, for dette så ikke godt ut. Da flimret sjermen, og det var som jeg hadde restartet pcen, og musa gikk skikkelig tregt. Så jeg restartet pcen, dro ut ledningen til den gamle harddisken, men fikk ikke komme inn i windows:( så nå står den av, og jeg håper på å redde begge harddiskene mine:P Er det noen som vet hvilet virus dette er, og evt hvor den kommer fra? og hva jeg kan gjør for å hindre at den kommer igjen. Jeg regner med at det er like greit å sende den inn til rep, og ikkje gjør mer med den:) Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 C:\$Secure:$SDS er ikke noe virus. Det er metadata i NTFS filsystemet som har med filrettigheter/sikkerhet å gjøre. http://www.google.no/search?hl=no&q=NT...tream&meta= Istedet for kun å formatere burde du slettet alle partisjonene helt fra nevnte disk og opprettet nye for deretter å formatere de. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Virker mer som hardwareproblemer enn virus. Er det IDE eller SATA harddisker du har? Har du sjekket minnet? Lenke til kommentar
nette862003 Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 Jeg sa ikke jeg trodde C:\$Secure:$SDS var virus. Jeg tror mer at et virus hindrer den filen i å kopiere seg i system-mappene, siden jeg får beskjed at den ikke kan kopieres, og at jeg må prøve å legge fila en annen plass. Jeg tror det er virus fordi med en gang jeg koblet til den harddisken som ble ødelagt først, ble den nye harddisken med windows ødelagt. jeg har 3 SATA harddisker. Lenke til kommentar
ungkar1 Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) hei om tror det er virus kan du kjøre gjennom denne veiledningen her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691246 så poster du loggene i egen post. så kommer det noen og ser på loggene. Endret 7. oktober 2008 av needhelp99 Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) Dette høres ut som hardwareproblemer. Kan godt se på logger fra siste post,men tror dem ikke vil vise noe. Last ned. http://www.ultimatebootcd.com/ Her skal du kjøre. Memtest86+ -->teste minne kun 0feil er ok Hard Disk Diagnostic Tools-->teste hardisk(se på merke hardisk og velg fra liste) Endret 7. oktober 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå