Gå til innhold

Tele-objektiv for Afrikareise

Anbefalte innlegg

monopod kan være kjekt å bruke når man er i en bil med åpent tak/takluke. Man kan også bruke tøypose med bønner. Jeg har prøvd begge og foretrekker monopod.

Forøvrig så blir man ikke "åte" ved å gå ut av bilen*. Men det er stor fare for at man blir et eller annets dyrs middag.

Tom

*) Åte er såvidt jeg vet dødt og brukes til å lokke til seg dyr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal du ta bilde av rovdyr, holder 200mm masse. Byttedyr eller fugler? ...det du har råd til. Unntak for elefanter.

- grå -

Når du sier 200mm holder. Har du kamera med 1,6 i cropfaktor ??

Arne M

Jeg vil tro det. Det er ihvertfall det jeg mener når jeg sier det samme.

Tom

Lenke til kommentar

Takk, men jeg vet ikke hva gråskjegg har av fotoutstyr. Kunne jo tenkes at han har noe fullformat også :) .Planlegger en tur selv og har et 35 - 135 IS objektiv, som muligens blir litt kort, og et 75 - 300 objektiv, uten IS. Vurdere om jeg burde kjøpe et 18 - 200 IS i tillegg. Er derfor litt ute etter erfaringer og råd.

Arne M

Lenke til kommentar

Her er et par testbilder jeg knipset med den nyinnkjøpte 70-300mm'eren i Frognerparken på søndag:

post-92889-1223922591_thumb.jpg

post-92889-1223922610_thumb.jpg

post-92889-1223922625_thumb.jpg

post-92889-1223922637_thumb.jpg

Det var delvis overskyet og jeg merket godt at jeg gjerne skulle hatt mer lys. Hater å kompensere ved å oppjustere ISOen, så jeg forsøkte å holde meg på 200...derfor er alle bilder tatt med maks blenderåpning. Hadde heller ikke med noe stativ, så disse bildene er tatt med ivrige og lett skjelvende hender...

Endret av oysteinw
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...