Gå til innhold

Nikon D700/D3 - Søknadsprosedyre før evt. kjøp

Anbefalte innlegg

Til den det måtte angå.

Etter å ha lest litt her på erfaringstråden for D700, har jeg forstått det slik at det helst bør søkes om tillatelse dersom man går med planer om å kjøpe

Nikon D700 eller for den saks skyld D3.

JEG HAR DERFOR FØLGENDE FORSLAG:

Søknaden sendes (i to eks.) til et eget "Direktoratet for Autorisering av D700-Eiere", med den klingende forkortelsen DAD700E

I tråd med regjeringens politikk om å etablere flest mulig direktorat utenfor Oslo, er det besluttet at DAD700E lokaliseres i Trondheim, og at [FJERNET AV MODERATOR] får jobben med å administrere direktoratet.

Direktoratet samlokaliseres med DAD3E som vil få samme funksjon overfor D3-eiere.

Søknaden må som et minimum inneholde:

1) Bekreftelse fra det lokale politi på at du er i besittelse av minst to av følgende objektiver: AFS 14-24 f2,8, AF-S 24-70 f2,8, AF-S 70-200 f2,8 VR

2) Egen-erklæring der du bekrefter at du ALDRI-ALDRI-ALDRI kommer til å sette en simpel 50/1,8 på kameraet.

3) Bekreftelse fra AKAM.no på at du per dags dato har skrevet minst 5000 innlegg på forumet.

4) Egenerklæring om at du har tenkt å fortsette å skrive minst 3000 innlegg per år på AKAM.no

Forutsatt at du tilfredsstiller alle disse kriteriene, vil Direktoratet utstede en "Tillatelse til kjøp av Nikon D700" ,evt. "...D3".

Denne tillatelsen gir da rett til å gå i en kamera-butikk å kjøpe 1 stk av det aktuelle kamera.

Kjøp av slike kamera uten tillatelse fra Direktoratet, såkalte "uautoriserte kjøp", vil medføre evig fordømmelse på forumet Akam.no og et liv i det ytterste foto-mørke.

(Ikke det verste som kan skje en D700/D3-eier, men litt lys kan jo være greit av og til...)

Håper dette kan bidra til mer ordnede forhold rundt dette slik at ikke Gud og hvermann til slutt går rundt med Nikon D700 eller Nikon D3.

Da jeg selv allerede har kjøpt D700 og ikke tilfredsstiller noen av de fire punktene over, er det for sent å søke DAD700E om tillatelse.

Jeg vil derfor med dette heller søke om tilgivelse for mine dumheter.

Mvh

nie

Edit av moderator: fjernet uthengelse av annen bruker etter ønske fra brukeren

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man må nok også legge ut 10 bilder på akam for kritikk, for å se om man behersket det gamle kameraet før man får lov å kjøpe nytt

PS: Får man en kritikk som sier at bildet ikke er fantastisk så har man selvfølgelig ikke behersket det gamle kameraet :)

Edit: Bawaria: Ingen sjangs. Kast det.

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar

Hvis du synes [fjernet av moderator] er ille, så kan du være glad for at det er et par personer som ikke er aktive her lenger.... Da var det ikke teknisk snobberi som var problemet, men kunstnerisk snobberi. Det skal ikke være lett!

Edit av moderator: fjernet bruker etter ønske fra brukeren.

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar
Ganske fornøyelig. Men den hadde vært enda bedre om du hadde unngått name dropping, alle forstår meningen uansett.

Anonymisering ble vurdert. Men nettopp fordi de fleste forstår hvem det siktes til, så jeg ingen grunn til å la være å nevne navn.

Personen det gjelder går såpass høyt på banen her på forumet at han får tåle såpass.

Det virker det da også som han gjør. Og bra er det.

Lenke til kommentar
Anonymisering ble vurdert. Men nettopp fordi de fleste forstår hvem det siktes til, så jeg ingen grunn til å la være å nevne navn.

Personen det gjelder går såpass høyt på banen her på forumet at han får tåle såpass.

Det virker det da også som han gjør. Og bra er det.

Sånn sett så har du forsåvidt rett, men nettopp derfor spiller det ingen rolle om det nevnes eller ei.

Bortsett fra det prinsipielle, så var mitt poeng bl.a. den humoristiske kraften innslaget hadde. Den mener jeg ville vært sterkere med mer understatement om du forstår.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...