Ståle Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Har en Grundig DTR 8720, med HDMI utgang, og en pcskjerm med DVI-inngang. Har også en HDMI-DVI-kabel. Men når jeg kobler dette, vil ikke bildet vises. Noen ideer? Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Siden du ikke skriver noe mer enn at du har koblet de sammen, så får vi begynne med det enkleste da; - har du vært i kontrollpanel på skjermkort og satt opp for flere skjermer? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 Nei, jeg har ikke gjort noe instillinger noe sted. Iogmed at jeg regner med at RiksTV-boksen søker etter en skjerm (siden det ikke er noen andre tilkoblet) og skjermen vet jeg automatisk switcher til der den får signaler fra. Er bare RiksTV-boksen og skjermen. Begge er påslått. Ikke noe datamaskin involvert. Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) Jeg kjenner ikke til Riks-tv boksen så jeg vet ikke hva den kan gjøre, men hva er det egentlig du prøver på? Skal du ha samme bildet på begge skjermene og bruke pc-skjermen som tv-skjerm? En pc-skjerm er jo en pc-skjerm, og den må vel ha data (ikke tv-signal) for å få frem bilde, om jeg ikke tar feil? Altså; et skjermkort for å få bilde fra pc`n og et tv-kort for å få tv-bilde på pc-skjermen. Endret 7. oktober 2008 av cheeba Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 RiksTV-boks -> HDMI-utgang -> HDMI-DVI-kabel -> DVI-inngang på skjermen -> PC-skjerm. En PC-skjerm er en PC-skjerm selv om den ikke er koblet til PCen Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Ja, jeg vet hva en pc-skjerm er men jeg har ikke hørt om noen som har brukt den som tv, uten å ha noe annet utstyr enn kun kabler. Mulig det går an, men da må jeg melde pass Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Er ikke sikker på om det oppsettet ditt vil funke... Det du kan prøve er å trykke på "Disp"-knappen på fjernkontrollen for å endre oppløsningen fra boksen. Tror det er fire forskjellig alternativ. Vent litt mellom hvert trykk, boksen er treg når man bytter oppløsning. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Jeg kjenner ikke til Riks-tv boksen så jeg vet ikke hva den kan gjøre, Den tar bakkesendte digitale TV-signaler og dekoder dem til analoge 576-linjers TV-bilder på SCART-porten, eller digitale TV-bilder på HDMI-porten i følgende formater: 1920*1080, 1280*720, 720*576, 640*480. Og diverse varianter av disse. Så spørs det bare om skjermen støtter noen av de oppløsningene. Og om skjermen støtter signaler med HDCP-kopibeskyttelse. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 mjaha, hvordan finner jeg ut om skjermen støtter HDCP da? Lenke til kommentar
Mythan Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Sjekk svaret på https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1025142 Du bare søker etter skjermer med HDCP støtte , og kanskje helst HDMI inngang også - det er enklest. Mange skjermer fra under 2000 og oppover. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå