Gå til innhold

HDMI til DVI-kabel fra rikstv-boks til pcskjerm funker ikke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, jeg har ikke gjort noe instillinger noe sted. Iogmed at jeg regner med at RiksTV-boksen søker etter en skjerm (siden det ikke er noen andre tilkoblet) og skjermen vet jeg automatisk switcher til der den får signaler fra.

Er bare RiksTV-boksen og skjermen. Begge er påslått. Ikke noe datamaskin involvert.

:)

Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke til Riks-tv boksen så jeg vet ikke hva den kan gjøre, men hva er det egentlig du prøver på? :)

Skal du ha samme bildet på begge skjermene og bruke pc-skjermen som tv-skjerm?

En pc-skjerm er jo en pc-skjerm, og den må vel ha data (ikke tv-signal) for å få frem bilde, om jeg ikke tar feil? :roll:

Altså; et skjermkort for å få bilde fra pc`n og et tv-kort for å få tv-bilde på pc-skjermen.

Endret av cheeba
Lenke til kommentar

Er ikke sikker på om det oppsettet ditt vil funke... Det du kan prøve er å trykke på "Disp"-knappen på fjernkontrollen for å endre oppløsningen fra boksen. Tror det er fire forskjellig alternativ. Vent litt mellom hvert trykk, boksen er treg når man bytter oppløsning.

Lenke til kommentar
Jeg kjenner ikke til Riks-tv boksen så jeg vet ikke hva den kan gjøre,

Den tar bakkesendte digitale TV-signaler og dekoder dem til analoge 576-linjers TV-bilder på SCART-porten, eller digitale TV-bilder på HDMI-porten i følgende formater: 1920*1080, 1280*720, 720*576, 640*480. Og diverse varianter av disse.

Så spørs det bare om skjermen støtter noen av de oppløsningene. Og om skjermen støtter signaler med HDCP-kopibeskyttelse.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...