HDSoftware Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Folkens. Jeg har en Terminalserver (2003) med 30 brukere. Den begynner å lage problemer for meg fordi skrivere "henger" seg. Jeg sitter nå med et hav av skrivere på serveren som jeg ikek får vekk. Når klienten logger seg på virker det som at den "gamle" utskriftskøen gjennopptas og henger, dermed får ikke klienten skrevet ut. Når klienten logger seg av så forsvinner ikke skriveren. Når klienten er pålogget så får jeg ikke kommet inn på skriveren da serveren sier : "Operation could not be completed. Either the printer name was typed incorrectly, or the specified printer has lost its connection to the server." Dermed blir skriveren hengendes og jeg får den ikke vekk. Eneste som hjelper er en reboot, men problemet bare starter opp igjen. Noen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
Largie Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 For det første; terminalserver skal ALDRI ha installert tredjeparts drivere. Dvs har du en HP-skriver av en type og du har installert den på serveren må du avinstallere og finne et alternativ som er "godkjent" dvs allerede i systemet. For og fixe problemet uten reboot kan du stoppe "Printer Spooler" servicen og slette innholdet i %SystemRoot%\SYSTEM32\SPOOL\PRINTERS\ Brukerne mister alt som står i printerkøen når du gjør dette, derfor er det lurt og ta det på kvelden. Hvis du ikke blir kvitt problemet må du renske opp mer grundig... Da burde du ringe noen Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 For det første; terminalserver skal ALDRI ha installert tredjeparts drivere. Dvs har du en HP-skriver av en type og du har installert den på serveren må du avinstallere og finne et alternativ som er "godkjent" dvs allerede i systemet. For og fixe problemet uten reboot kan du stoppe "Printer Spooler" servicen og slette innholdet i %SystemRoot%\SYSTEM32\SPOOL\PRINTERS\ Brukerne mister alt som står i printerkøen når du gjør dette, derfor er det lurt og ta det på kvelden. Hvis du ikke blir kvitt problemet må du renske opp mer grundig... Da burde du ringe noen Takker for svar Men betyr dette at en HP driver som er lastet ned fra HP som er av Windows 2003 type IKKE kan brukes sammen med Terminal server? Dette høres jo unektelig merkelig ut, men her kan man jo aldri vite. Jeg skal kikke litt på dette. Ellers takker jeg for tipset angående ...\PRINTERS\ Dette fikser antagligvis problemet foreløpig... Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Det er nok lurt å begrense antall "3. parts" skriverdivere i hvert fall. Bruk heller en printer-mapping fil for å "mappe" skriverdriverene mot en innebygget en (for eks så kan du bruke hp deskjet 550c driver på de fleste hp skrivere.. Lenke til kommentar
lhegdal Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 En gammel klassikker på NT 4.0 Terminalserver var å benytte HP laserjet 4 drivere på samtlige printere uansett leverandør. Det fungerte utmerket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå