Gå til innhold

Mistet førerkortet, målt med Police pilot

Mike1

Anbefalte innlegg

Vet ikke navnet på det jeg ble målt med, men i 2006 kjørte jeg i 100 jevnt på speedometeret mitt over en strekning på ca 2 km. Ble da målt til 98 komma noen desimaler kilometer per time, noe som jeg egentlig alltid har ment var for høyt. For ut i fra de "din fart er"-målerene som står overalt kan jeg ikke ha lagt stort over 95, trolig under det og. Så jeg har ikke helt troen på disse målerene de har installert i bilene sine, og også i mitt tilfelle lå han flere hundre meter bak meg da han avsluttet målingen, de sier de har 20 meters sikkerhetsmargin men det virker ikke så presist i mine øyne.

Edit; jeg ble også fortalt at jeg hadde kjørt mye fortere enn det målingen viste, fikk til slutt lurt ut 120-130 av han. Men det er feil, 100 på nålen var riktig..

Endret av knetrom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Finnes det noen triks i ludo for å krangle ned hastigheten de to kilometrene jeg så sårt trenger?

Med fare for å virke som en moralpreiker, å bli tatt 2 km/t over lappgrensa er bare unødvendig. Jeg for min del ble målt 1 km/t under.

Prisen på en fin gps som måler dette for deg tilsvarer differansen mellom et forenklet forelegg og en bot, pluss busskort.

Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...