KriB Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Jeg har nettopp kjøpt sort kabinett, og trenger også en ny brenner. Hva er den beste allround-brenneren? Jeg har en sønn i den rette alderen og trenger derfor en brenner som er god på backup av spill, også for fremtiden. På forhånd takk for hjelpen! Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 vel selv så syntes jeg du skal kjøpe den billigste brennern du finner! jeg gjorde selv det opg ente opp med en LG 40X (var noen mnd sia) også kjøpte jeg en pakke med 100 blanke billig cder for 200 spenn. brennte Alle cdene på 40X uten en eneste feil. men hvis du alikevel skal ha en bedre brenner så gå for plextor. min asus 52x brenner en nesten full cd på 40x hastighet og det tok under 3 minutter sammenlagt (2.58 )' mvh Anders Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 plextor har jo alltid laget gode brennere. har en slik selv og er meget fornøyd med denne. plextor leverer brennere både i (kjedelige) grå og sorte brennere. Lenke til kommentar
WzUp Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Jeg ville kjøpt en LiteOn brenner. Disse er veldig billige og jeg har 2stk selv som fungerer supert. Brenner 48x MMORE plater på 52x Uten en eneste feil . Fikser selvfølgelig 90min cder også. Brente en 90min MMORE Cd med 93min . Hvis du ser billige Memorex, TDK, MSI, eller Sony brennere så er dette rebadgede LiteOn brennere. Det er mulig å få kjøpt Svart front til LiteOn brennere på ITbutikken og Microplex (er ikke sikker på microplex, de har ikke til LiteOn, men det er mulig at noen av de andre passer). Kjøp en LiteOn 48x16x48 eller 48x24x48. Har sistnevnte selv og Flashet den til 52x24x52 uten problemer. Det skal være mulig å gjøre det samme med 48x16x48 brenneren også. Se på forumet til CDfreaks.com om hvordan du gjør det . Lenke til kommentar
EchoSierra Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Jeg har også Plexdor brenner, og er godt fornøyd med den. Når det gjelder å ta backup av spill er, det ikke bare brenneren det kommer an på. Softvaren kan være vel så viktig. Kopisperrer skal stoppe slik kopiering, og gjør det også. Det finnes alikevel programmer som kan avhjelpe problemet. CloneCD og Alcohol 120% er slike programmer, du finner dem på nettet. Det er forferdelig kjedelig når spill til 6-700 kr blir ødelagt pga guttenes til tider røffe behandling av CD'ene. Husk at du bare kan lage kopier til deg selv, slik at du kan bevare orginalen som backup. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 husk at spill har kopibeskyttelse, du må bruke programmer for å komme rundt dette eller cracker. Jeg bruker selv Clonecd som tar perfekte kopier av cdn og kan brenne perfekte kopier. Ta en titt her. Brenneren må ha to hoder på lese og skrive for å kunne komme rundt beskyttelsen, clonecd kan også emulere cden, da trenger du bare to hoder på lese så lagrer du cdn på hd og bruker denne kopien. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Du kan også bruke dekslene som står dekker tomme hull for cdrom som deksel, bare bruk dobbeltsidig teip og knekk av festene, skal være en guide for det på internett. Har sett det Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Du kan også bruke dekslene som står dekker tomme hull for cdrom som deksel, bare bruk dobbeltsidig teip og knekk av festene, skal være en guide for det på internett. Har sett det Det er en guide her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå