Shruggie Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Jeg har hørt mye klager på stabilitet på MobileMe, men det begynner å bli en stund siden det roet seg. Jeg har ventet med å starte 2mnd trial siden det ikke er noen vits å prøve noe før det faktisk er brukbart, så... Er det brukbart nå? Spørsmål to er om det er verdt pengene for syncing mellom macbook, iphone og stasjonær PC med windows. Spørsmål tre er om det finnes noen desktop application for windows som er kompatibel med MobileMe slik at jeg kan lese mail og sjekke kalenderen uten å bruke nettleser? Lenke til kommentar
Trynemjoel Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Jeg fant ikke bruk for det personelig, men det er en sak en selv vil finne ut i prøveperioden, tjenesten virket stabil for meg når jeg prøvde den ut for vel over en måned siden så ikke noen grunn til å utsette prøveperioden på grunn av det. Om det er verdt det er opp til deg og din lommebok og verdien du tar fra tjenesten, jeg som fattig student fant det ikke rasjonelt med måten jeg bruker min mac og iphone for en slik ekstra utgift, men flere virker å synes det er noe de har brukt for. 50 kroner pr. mnd. er jo ikke i hovedsak noen dyr affære, det er i perspektiv halvparten av WoW-spillerene der ute legger ut for å spille karakterene sine Som det står på MobileMe sine nettsider er applikasjonen en bruker for MobileMe i Windows foruten nettlesere, Outlook (også Express). Lenke til kommentar
St. Anders Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Har brukt .mac/.me i to år nå, og ikke hatt noen problemer, utenom litt syncing og via webleseren utenom de 2-5 dagene etter lansering, men da var jeg på ferie, og hadde da ikke noe spesielt behov for og lese mailen, men la oss si 5 dager midt i sommerferien.. etterpå har de vært stabilt igjen, så var akkurat i overgangen .mac/.me de blei problemer. Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Eg er også veldig fornøyd med MobileMe. F.eks. Eg er heime, på MacBook Proen min. Får ein mail/IM samtale om eit møte, lat oss seie på torsdag 21.2.2009. (fiktiv dato) Opner iCal og plotter det inn, samtidig legg eg inn informasjonen til han som arrangerer møtet i adresseboka, da eg ikkje hadde dette fra før. Eg tenkjer ikkje meir på møtet, før på torsdag, 1 time før møte, får eg ein påminnelse på iPhonen min om at eg skal. Eg har selvfølgelig gløymt kva det skulle vere, så eg ringer arrangøren og spør kvar det er. Eit anna eksempel som eg kom utfor: iPhonen min måtte på service. Heldigvis hadde kameraten min ein iPhone til låns. Men no hadde eg INGEN av kontaktane mine, eller mail/avtaler. Eg gjekk inn på innstillingar, og plotta inn MobileMe informasjonen min, og 2 sekundar seinare so hadde eg ALLE kontaktane mine på telefonen igjen. Veldig praktisk! Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Ja, det er sånn jeg også tenker, men er det ingen gratis måte å få til det samme på? Jeg syntes 80 euro eller hva det nå koster er ganske dyrt for syncing og push epost. Lagring på apples servere er verdiløst for meg fordi jeg har egen server. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå