thelevellers Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Hei, jeg er engelskmann som har lyst å jobbe i Norge (langt historie!!)... Det har vært over 4 år siden jeg flyttet tilbake fra Norge, dere må unnskyld meg litt dårlig Norsk! Jeg har ekvivalent til vidergående utdannelse i ingeniørvitenskap, og har gjort ett år av universitet, men tenke den veien er ikke for meg - jeg vil heller tjene litt penger mens jeg lære! Jeg har prøvde å få plass på en 'modern apprenticeship' (jeg tror det er samme som læretid?!) her i UK, men ikke klart det i år. Nå har jeg tenkte meg at det kunne være kult å bo i Norge igjen, og kanskje gjøre ferdig med utdannelsen min. Har noen her tanke som kunne hjelpe meg litt? Har dere samme systemet for apprenticeships/læretid som i UK? Så å si kan man lære på jobben å få kvalifikasjon på slutten? Tusen (kanskje millioner?!) takk for hjeplen! Rohan Lenke til kommentar
Ninja_Noob Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Hi Rohan Im not sure actually, I think you have to finish your degree first Lenke til kommentar
TWA Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Noen høyskoler har spesielle ingeniør-program for folk som har fagbrev (vet ikke om du har tilsvarende?). Men de innebærer likevel å sitte på skolebenken, så vidt jeg vet. Anbefaler deg å ta kontakt med en høyskole/universitet du evt kunne tenkt deg å gå på, og høre hva de foreslår. Lenke til kommentar
thelevellers Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 Takk for svarene Jeg tror TWA har det riktig, jeg bare tenkte å finne ut hvis noe slikt var mulig, og kanskje litt ekstra informasjon, før jeg ta kontakt med høyskole/universitet... Jeg vet at jeg må studere litt mere ennå, men på det like kurs i UK er det bare en dag i fem som er på skolen, og resten er på jobb. Takk igjen, Rohan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå