Gå til innhold

læretid for ingeniør?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er engelskmann som har lyst å jobbe i Norge (langt historie!!)... Det har vært over 4 år siden jeg flyttet tilbake fra Norge, dere må unnskyld meg litt dårlig Norsk!

Jeg har ekvivalent til vidergående utdannelse i ingeniørvitenskap, og har gjort ett år av universitet, men tenke den veien er ikke for meg - jeg vil heller tjene litt penger mens jeg lære! Jeg har prøvde å få plass på en 'modern apprenticeship' (jeg tror det er samme som læretid?!) her i UK, men ikke klart det i år. Nå har jeg tenkte meg at det kunne være kult å bo i Norge igjen, og kanskje gjøre ferdig med utdannelsen min.

Har noen her tanke som kunne hjelpe meg litt? Har dere samme systemet for apprenticeships/læretid som i UK? Så å si kan man lære på jobben å få kvalifikasjon på slutten?

Tusen (kanskje millioner?!) takk for hjeplen!

Rohan :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen høyskoler har spesielle ingeniør-program for folk som har fagbrev (vet ikke om du har tilsvarende?). Men de innebærer likevel å sitte på skolebenken, så vidt jeg vet. Anbefaler deg å ta kontakt med en høyskole/universitet du evt kunne tenkt deg å gå på, og høre hva de foreslår.

Lenke til kommentar

Takk for svarene :)

Jeg tror TWA har det riktig, jeg bare tenkte å finne ut hvis noe slikt var mulig, og kanskje litt ekstra informasjon, før jeg ta kontakt med høyskole/universitet...

Jeg vet at jeg må studere litt mere ennå, men på det like kurs i UK er det bare en dag i fem som er på skolen, og resten er på jobb.

Takk igjen, Rohan :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...