Travellingman Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Må si eee 1000 frister stort..! Har noen spørsmål som jeg håper noen vet svaret på: 1) Er det noen som faktisk vet når den hvite versjonen kommer til Norge? 2) Er virkelig 1000 tregere enn 1000H? Har ikke peiling på hvor stor ytelsesforskjell man kan forvente fra vanlig disk til SSD på slike enkle maskiner.. 3) Jeg har litt lyst å oppgradere litt og kjøre Windows 7 på eee'en med tiden. Er det kun harddisk og RAM som en mindre datakyndig har mulighet til å skifte? Alt går vel med iherdig innsats, men om man skal se realistisk på det mener jeg.. På forhånd hjertelig takk! Fornøyd med min 1000H så langt i hvertfall Nå har vel Windows sagt att Win 7 skal lett kunne kjøres på 1 gb minne i motsetning til Vista.... Lenke til kommentar
deer Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Fornøyd med min 1000H så langt i hvertfall Nå har vel Windows sagt att Win 7 skal lett kunne kjøres på 1 gb minne i motsetning til Vista....Skjønner ikke helt hvilken motivasjon har folk for å kjøre Windows Vista og/eller 7 på denne typen maskiner? Lenke til kommentar
DiskusJon Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Fornøyd med min 1000H så langt i hvertfall Nå har vel Windows sagt att Win 7 skal lett kunne kjøres på 1 gb minne i motsetning til Vista....Skjønner ikke helt hvilken motivasjon har folk for å kjøre Windows Vista og/eller 7 på denne typen maskiner? Vista er ikke interessant, men om Win 7 er marginalt mer ressurskrevende enn XP (Vel, det er hvertfall drømmen), så er det jo spennende å ha med seg det siste på Windows-fronten også. Kommer vel i realiteten ikke til å merke stor forskjell siden hovedbruksområdet blir surfing og skriving, men.. Det er jo en leke i bunn og grunn, så da må man leke seg.. Grunnen til at jeg skal ha denne maskinen er jo for at jeg skal ha en reisekamerat og en PC som jeg skal teste ut forskjellige OS på. Har f.eks ikke kommet meg inn i Linux enda da jeg er avhengig av å ha et stabilt og effektivt (for meg) verktøy på skolen. Om jeg har en en reservemaskin er det jo straks litt mer frihet.. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 2) Er virkelig 1000 tregere enn 1000H? Har ikke peiling på hvor stor ytelsesforskjell man kan forvente fra vanlig disk til SSD på slike enkle maskiner.. SSD disken i 1000 har bedre lesehastighet, men håpløs skrivehastighet.. Jeg skal kjøpe denne maskinen, jeg kommer til å kjøpe med vandlig hardisk siden den kommer til å fa nye programmer innstalert gansike hyppig. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Da jeg skulle velge mellom Wind og Eee 1000H så falt valget på sistnevnte pga batteritiden, men hadde Wind med 6-cellers batteri vært tilgjengelig, så hadde jeg valgt den. Jeg ser at det nevnes at Ctrl og Fn har byttet plass på Wind, men jeg finner det langt mer vanskelig å venne seg til ikke å trykke pil opp når jeg skal trykke shift. Spesielt irriterende er det når jeg har markert en tekst som jeg skal overskrive, så hopper jeg heller til linjen ovenfor og begynner å skrive midt i et ord der. I tillegg så har jeg blitt vant med at laptoper fra IBM/Lenovo har gjort samme switcharoo på Ctrl/Fn. En annen ting som jeg tror er bedre på Wind -- uten at jeg faktisk har testet det -- er musetastene. På 1000H er disse så harde at jeg flere ganger kommer bort pad'n når jeg forsøker å trykke ned en tast. Heldigvis så har touchpad-driveren fra Elantech gjort at jeg ikke trenger å bruke disse tastene i det hele tatt. Jeg angrer ikke på at jeg kjøpte 1000H, for batteritiden trumfer fortsatt de andre tingene, men jeg er ikke i tvil om at Wind med 6-cellers batteri hadde passet meg bedre. Lenke til kommentar
sådetså Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Jeg har et fått ett uventet problem med min Asus EEE1000H, nemlig viftestøy !! Altså, når vifta spinner så lager den i utgangspunktet minimalt med støy med moderat viftegastighet. Men alt for ofte lager viften en ulyd. Snur jeg litt på pc,en sånn at tastaturet ikke står i vater med undelaget forsvinner ulyden. Det kan da virke som at vifta tar borte i noe , eller at kulelagret gåent?! Kan jeg åpne pc,en å ta en kikk eller blir det garanti problemer om jeg åpner å ser? Hvor får jeg tak i ny vifte?! Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Jøss, dette skrev jeg for et par timer siden i en annen tråd... Jeg har fått en irriterende summelyd i min 1000H. Hvis den står rett (enten på bordet, i fanget, ved at jeg holder den, etc) så hører jeg en lavfrekvent men tydelig lyd. Hvis jeg derimot vipper tastaturdelen av PCen 45° fremover, bakover eller til en av sidene, da stopper lyden. Noen aning om hva dette kan være? Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Jøss, dette skrev jeg for et par timer siden i en annen tråd... Jeg har fått en irriterende summelyd i min 1000H. Hvis den står rett (enten på bordet, i fanget, ved at jeg holder den, etc) så hører jeg en lavfrekvent men tydelig lyd. Hvis jeg derimot vipper tastaturdelen av PCen 45° fremover, bakover eller til en av sidene, da stopper lyden. Noen aning om hva dette kan være? Har opplevd det samme. Høres også ut som viften tar borti noe ved en bestemt vinkel. Flere har beskrevet lyden: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?pid=354621 Lenke til kommentar
lled Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 ... En annen ting som jeg tror er bedre på Wind -- uten at jeg faktisk har testet det -- er musetastene. På 1000H er disse så harde at jeg flere ganger kommer bort pad'n når jeg forsøker å trykke ned en tast. Heldigvis så har touchpad-driveren fra Elantech gjort at jeg ikke trenger å bruke disse tastene i det hele tatt. Hei, jeg har akkurat fått en 1000H i hus og har problemer med de harde mustastene. Er de så at det er mulig å høyreklikke med touchpad'en? Ellers så er jeg meget forundret om at testene som sier at viftestøy knapt er merkbart. Det er ikke tilfelle, den suser som en stiv kuling. Jeg sitter nå med en Dell Latitude D620 og 1000H på bordet og forskjellen er stor, mens Dell'en knapt er merkbar så er 1000H irriterende. Dette er sus fra viften, og ikke at rotoren er bort i noe, som omatlt i andre poster. Lenke til kommentar
Deem Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Hei, jeg har akkurat fått en 1000H i hus og har problemer med de harde mustastene. Er de så at det er mulig å høyreklikke med touchpad'en? Ellers så er jeg meget forundret om at testene som sier at viftestøy knapt er merkbart. Det er ikke tilfelle, den suser som en stiv kuling. Jeg sitter nå med en Dell Latitude D620 og 1000H på bordet og forskjellen er stor, mens Dell'en knapt er merkbar så er 1000H irriterende. Dette er sus fra viften, og ikke at rotoren er bort i noe, som omatlt i andre poster. Jeg har ikke hatt noe som helst problem med susing, min er musestille, er det stille i rommet kan jeg høre den om jeg har på Super performance men ellers er den ikke merkbar. Tastene er hardere enn ønsket, knappen til høyre for Alt Gr fungerer som høyreklikk, om du googler det eller ser på eee tråden finner du sikkert ut om det er et program som gjør det mulig å høyreklikke med touchpaden. Min 1000H har blitt min beste venn på skolen og når jeg er på farta. Den er ingenting mindre enn genial og jeg er strålende fornøyd med den. Mulig at Wind passer bedre for noen, men for meg er 1000H så bra som det kan bli nå ... Lenke til kommentar
Spectre Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Ellers så er jeg meget forundret om at testene som sier at viftestøy knapt er merkbart. Det er ikke tilfelle, den suser som en stiv kuling. Jeg sitter nå med en Dell Latitude D620 og 1000H på bordet og forskjellen er stor, mens Dell'en knapt er merkbar så er 1000H irriterende. Dette er sus fra viften, og ikke at rotoren er bort i noe, som omatlt i andre poster. Min 1000h ble så og si helt lydløs etter jeg smurte opp vifta på den. Mine jobblaptoper (Lenovo T60 og Dell D610) bråker betydelig mer enn eee'en. Lenke til kommentar
baguett Skrevet 25. november 2008 Del Skrevet 25. november 2008 Tror det blir Asus Eee Pc 1000H på meg og ja Men et problem med dagens nett-pc'er er at ingen har DVDavspiller Så man må nokk ha en ekstern DVDavspiller om man skal se på film, og det er ikke direkte billigt for sånne heller da ! Lenke til kommentar
Christofferaa Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Tror det blir Asus Eee Pc 1000H på meg og ja Men et problem med dagens nett-pc'er er at ingen har DVDavspiller Så man må nokk ha en ekstern DVDavspiller om man skal se på film, og det er ikke direkte billigt for sånne heller da ! Nei da.. eller.. det er vel litt stress det med filmer, men hvis du vil se en av DVDene dine på nett-PCen, kan du jo bare laste den ned fra piratebay eller no. Jeg vet at disse forumene ikke tillater slikk oppfordring, men hvis du allerede har betalt for DVDen kan du vel bare laste den ned også... Du har jo "rett" til DVDen.. Det ville jeg ha gjørt! Lenke til kommentar
Deem Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Tror det blir Asus Eee Pc 1000H på meg og ja Men et problem med dagens nett-PCer er at ingen har DVD avspiller Så man må nokk ha en ekstern DVD avspiller om man skal se på film, og det er ikke direkte billigt for sånne heller da ! Om du har en annen pc med dvd-rom kan du jo rippe DVDene over til PCen enten i .iso format og spille den av som en virtuell DVD eller bare rippe .avi i litt lavere kvalitet? Om du har policy om å ikke laste ned er jo det et alternativ ... Lenke til kommentar
baguett Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 joda, kan vel egentlig det, men må vell kjøpe en av disse med 160gb om jeg skal få plass til litt mer enn bare noen få filmer og da eller bare kjøpe et ekstra minnekort Lenke til kommentar
Deem Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 joda, kan vel egentlig det, men må vell kjøpe en av disse med 160gb om jeg skal få plass til litt mer enn bare noen få filmer og da eller bare kjøpe et ekstra minnekort Du kan kjøpe en ekstern DVD leser om DVD er et must? Koster ikke allverden heller. Her er en til 53$ og gratis frakt: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.6692 Lenke til kommentar
baguett Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 joda, kan vel egentlig det, men må vell kjøpe en av disse med 160gb om jeg skal få plass til litt mer enn bare noen få filmer og da eller bare kjøpe et ekstra minnekort Du kan kjøpe en ekstern DVD leser om DVD er et must? Koster ikke allverden heller. Her er en til 53$ og gratis frakt: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.6692 Takk skal du ha, men tror jeg bare tar og ripper med DVD Decrypter jeg Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 (endret) joda, kan vel egentlig det, men må vell kjøpe en av disse med 160gb om jeg skal få plass til litt mer enn bare noen få filmer og da eller bare kjøpe et ekstra minnekort Du kan kjøpe en ekstern DVD leser om DVD er et must? Koster ikke allverden heller. Her er en til 53$ og gratis frakt: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.6692 Denne til 14$ holder også for en del som ikke trenger å ha med seg DVD-rom på tur/reise: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10113 DX merker forresten med korrekt verdi nå, og ikke gift så sjangsen for å måtte betale moms + gebyr er svært høy for enkeltkjøp til over 200 spenn. Den spilleren du foreslår der kan derfor bli like dyr, hvis ikke dyrere enn de som selges i norske nettbutikker. I tillegg blir det svært tungvindt og dyrt hvis noe skulle bli galt med den. Endret 27. november 2008 av Ninjahamster Lenke til kommentar
Deem Skrevet 27. november 2008 Del Skrevet 27. november 2008 Oi, det tenkte jeg faktisk ikke på når jeg postet :|... Bra at noen er litt våkne her! :o Lenke til kommentar
Scrabble Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) Jeg har hatt denne i et par dager nå, og har ikke noe problemer med viftestøy. er veldig fornøyd med den, og angrer ikke på at det ble denne. Samboer har eee900 og han er fornøyd med den. Av de jeg har sett på, var batteriet det som gjorde størst utslag, når jeg skulle velge maskinen. Endret 22. desember 2008 av Scrabble Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå