Pixl. Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 syntes bare den er så utrolig stygg i svart. vil ha hvit Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 La inn en bestilling på 1000h, siden prisen ble 3300 inkl frakt. Etter en mnd med ordre på wind lurer en på hvor lang tid dette tar. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Kven sel 1000H til 3300 inkl. frakt? Om eg skal kjøpe så blir det frå Netshop. Lenke til kommentar
MimiFM Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Kommer Eee 1000H med norskt tastatur? Endret 9. oktober 2008 av MimiFM Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Jepp. http://www.hardware.no/artikler/eee_1000h_...lansering/56762 Asus Eee 1000H kommer med norske taster, pris og lanseringsdato. Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 ser amentio og multicom beskriver 1000h som "på lager". sikkert en feil. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 I tester som sammenlikner maskinene vinner Wind.. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Det hadde vore ein nyttig post om du kom med lenker til desse testane. Lenke til kommentar
deer Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Det er forskjeld på dårlig RAM og lite RAM... Det kostet meg bare 140kr for 1 GB med RAM, som jeg skal sette inn i min Wind i morra. Så skal jeg vell overklokke prosessoren opp til forhåpentligvis 2.0Ghz... Hvordan gikk det? Mistenker at alle disse mini-laptopene har bare 1 ram-slot. Men du hadde kanskje bare 512mb fra før, og bytter ut denne? Eller tenkte du å oppgradere 1gb + 1gb = 2gb? Lenke til kommentar
Christofferaa Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Det er forskjeld på dårlig RAM og lite RAM... Det kostet meg bare 140kr for 1 GB med RAM, som jeg skal sette inn i min Wind i morra. Så skal jeg vell overklokke prosessoren opp til forhåpentligvis 2.0Ghz... Hvordan gikk det? Mistenker at alle disse mini-laptopene har bare 1 ram-slot. Men du hadde kanskje bare 512mb fra før, og bytter ut denne? Eller tenkte du å oppgradere 1gb + 1gb = 2gb? MSI Wind kommer levert med 1 GB ram innstalert i hovedkortet! den kan ikke tas ut, siden den en integrert i hovedkortet! Det er også en ledig "slot" for en ekstra brikke! Så jeg kjøpte 1 gb brikke og satte den inn! Nå er det 2 GB RAM i den! Prosessoren er også overklokka til 2.0GHz! Lenke til kommentar
magnarr Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 1000h er nå på lager hos noen få norske butikker for de som er interessert Hvilke butikker mener du? Jeg har en case: Jeg bestilte en MSI wind 160gb 6-cellers batt fra netshop den 18.september, den ble jo kansellert og jeg hoppet over i køen for 120gb 3-cellers - og jeg venter fortsatt. Så oppdager jeg Asus eee 1000. Den frister kanskje mer ut i fra batterilevetid, harddiskplass osv. Så til spørsmålet: Hadde dere forsatt å vente på noe som kanskje aldri kommer eller kansellert bestillingen og kjøpt en EEE1000 (og ventet kortere forhåpentligvis) Lenke til kommentar
Travellingman Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Asus eee 1000 Kan den kobles til ekstern dataskjerm/tv eller til musikkanlegg? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Begge deler, avhengig av kva innganger du har på skjerm og forsterkar. Lenke til kommentar
magnarr Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Hva er forskjellen på asus eee 1000h og asus eee 1000 hvis det er noen? Lenke til kommentar
deer Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Hva er forskjellen på asus eee 1000h og asus eee 1000 hvis det er noen?Viktig spørsmål! Asus EEE PC 1000H har vanlig harddisk, og mer plass enn den under Asus EEE PC 1000 har SSD-harddisk, noe som betyr merkbart bedre ytelse og lengre batteritid En del norske butikker (og prisguide.no tidligere) markedsfører feilaktig 1000H som 1000 (uten H). Prisguiden retta det etter at jeg klagde... Lenke til kommentar
magnarr Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Jeg bestilte en eee 1000 fra PS.no, men det er egentlig en eee 1000h, siden den jeg bestile har 160gb harddisk? Kan jeg spørre va ssd-harddisk er? Finnes denne på markedet evt? Lenke til kommentar
deer Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Jeg bestilte en eee 1000 fra PS.no, men det er egentlig en eee 1000h, siden den jeg bestile har 160gb harddisk?Kan jeg spørre va ssd-harddisk er? Finnes denne på markedet evt? Jepp, da er den nesten garantert en 1000H. http://en.wikipedia.org/wiki/Solid-state_drive http://sv.wikipedia.org/wiki/Solid_state_drive Solid-state drive (SSD) är en typ av lagringsmedium som i stort sett fyller samma funktion som en traditionell hårddisk men som saknar rörliga delar. Denna typ av lagringsmedium använder sig av samma slags minnen som flashbaserade minnen men har utformats med samma signal- och elektriska gränssnitt som traditionella hårddiskar. Solid-state-enheter väntas få stor betydelse för bland annat bärbara datorer då de inte är lika känsliga för stötar eller vibrationer, de är dessutom strömsnålare. Solid-state-minnen förväntas att bli vanliga i entusiast-system och i bärbara datorer. Läshastigheten är i de flesta fall hög, de snabbare modellerna läser 100-200 MB/sekund (2008), vilket är omkring 2-4 gånger snabbare än en skivbaserad hårddisk. Skrivhastigheten är inte lika hög, den är vanligen bara en aning snabbare än hos en traditionell hårddisk. Söktiden (åtkomsttiden) är mycket låg, omkring 0,1 millisekunder, vilket är ungefär 100 gånger snabbare än hos en mekanisk hårddisk. I dagsläget (2008) är det vanligt med minnesstorlekar på 32, 64 och (delvis) 128 GiB. SSD-hårddiskarna som säljs idag bygger antingen på flashteknologin MLC (Multi-Level Cell), vilken ger något sämre prestanda men är billigare, eller på NAND-flashteknologin SLC (Single-Level Cell) vilken ger högre överföringshastighet och lägre strömförbrukning men är dyrare per megabyte att tillverka. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Det hadde vore ein nyttig post om du kom med lenker til desse testane. [/quote Hadde ikke tid til å finne den da jeg postet. Her er testen. Endret 15. oktober 2008 av hardcoregamer93 Lenke til kommentar
Deem Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) I tester som sammenlikner maskinene vinner Wind.. Hadde ikke tid til å finne den da jeg postet. Her er testen. Det er en test, ikke tester... Jeg har lest minst en, og muligens flere tester hvor Asus 1000/1000H kommer ut som vinneren, det er også med svært liten margin at disse maskinene pleier å slå hverandre, og hvem som vinner er som regel noe med testeren sin smak og preferanser... Endret 15. oktober 2008 av Deem Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Jeg har sett flere, men gidder ikke lete atm ; ) Fordeler med MSI WIND - Vekt - Bedre touchpad og tastatur. (Ctrl og fn er byttet om, fn er nederst til venstre.. ) - Bedre batteritid (mED 6-CELLERS BATTERI) - Tynnere en 1000h Fordeler med 1000H - Design (Etter min mening) - WiFi 802.11 n - 6 - celler batteri (MSI kommer med 3 som standard) - Billigere - Bedre høytalere - Bedre innsynsvinkel - Knapp for å skifte skjermoppløsning - Ctrl er på "rett plass" WIND har 40 min bedre batteritid med 6cellers batteri, men den modellen er ikke tilgjengelig i Norge foreløpig. Om Prisen på WIND men 6cellers batter i er lavere en 1000H er den det beste kjøpet. Jeg har ikke prøvd noen av maskinene, dette er intrykk jeg har dannet meg ved å leste tester og forum. Endret 15. oktober 2008 av hardcoregamer93 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå