Gå til innhold

Bygg p-c selv til 4000, er dette et bra oppsett for prisen?

Anbefalte innlegg

Hei

skal bygge meg ny p-c så trenger litt hjelp til oppsette.

Kabinett: det har jeg fra før av som er av normal størrelse

Strømforsyning: det har jeg fra før som er på max 350w(Veit ikke helt om det holder til dette oppsett, kanskje dokker veit om det er nok)

Prossesor: AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHz Socket AM2 2MB, BOXED m/vifte link (Bør jeg gå for AMD? ser at intel er mye dyrere)

Ram: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, Kit w/two matched CM2X2048-6400 Dimm's link (Vil oppsette få nytte av 4gb ram?)

Hovedkort: MSI K9A2 CF-F, AMD 790X, DDR2, ATX, Socket-AM2+, GBLAN, 2xPCI-Ex(2.0)x16 link (Passer alt med dette korte og fungere crossfire bra med dette korte hvis jeg skal kjøpe et skjermkort til?)

Harddisk: Samsung SpinPoint F1 500GB SATA2, 16MB 7200RPM link (en billig harddisk og trenger ikke mer plass)

Skjermkort: PowerColor Radeon HD 4670 "PCS" 512MB, GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP link (funker dette korte bra i cross fire hvis det kommer en fin dag i framtiden og jeg kjøper et til? men ser det greit ut med 2xDVI/HDMI/HDCP?)

DVD: Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7200S, 20x, SATA, Black, bulk link (sikkert en helt ok DVD brenner)

OS: Jeg regner med at det blir vista 64 bit pga 4 gb ram, har aldri prøvd linuks trenger world exl og jeg skal spill med p-c`n. (hva synes dere til vista 64 bit?)

Det viktigste er at komponentene passer til verandre.

Hvis det er noen komponenter dere anbefaler å bytte ut sa si ifra, er ut etter best mulig ytelse for minst mulig penger, men om den koster noen 100 lapper ekstar er ikke noen katastrofe.

Vil dene p-c`n kjøre spill som TF2, Craysist sånn någen lude, Flyght simulator X, Battlefield 2 og 2142?

dette oppsette koster rund 3350 kr uten kabinett og strømforsyner, er dette et bra oppsett i forhold til prisen?

tar også imot egent oppsett fra dere, men prøv å begrens prisen;)

Blir takknemelig for hjelp og takker på forhånd "takk":)

Endret av fredrick4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

her er oppsette i prisguiden link, gjørt noen små endringer, men kan dere sjekke at alt passer til hverandre og at 350 w strømforsyner er nok, og det siste er hvis dere villa ha bytta ut noen komponenter så si fra;)

takker for hjelp:)

Endret av fredrick4
Lenke til kommentar

Pixmania har helt ville priser på varer dem ikke har fått inn enda, kunn får å lokke kunder...

Husker E8400 lå til under 1000kr før den kom ut på markedet....

Et 4670 holder sikkert fint til enkle spill... Men crysis og flysimolator 10 krever en del mere...

Lenke til kommentar
Pixmania har helt ville priser på varer dem ikke har fått inn enda, kunn får å lokke kunder...

Husker E8400 lå til under 1000kr før den kom ut på markedet....

Et 4670 holder sikkert fint til enkle spill... Men crysis og flysimolator 10 krever en del mere...

jeg har en iMac som har 7600 gt og den kjører flysimulator på fult grafikk, er ikke 4670 bedre?

Lenke til kommentar
et lite spm. er 4670 bedre enn 3870?

4670 er nok hakke bedre....

Men etter som jeg syntes 2x 3870X2 i CF ga for litte fps i crysis til at det er spillbart så er sikkert 4670 bra nok...

Smaken er forskjellig, jeg spiller ikke et spill vis jeg har fps under 60-80 i full grafikk

Lenke til kommentar
et lite spm. er 4670 bedre enn 3870?

4670 er nok hakke bedre....

Men etter som jeg syntes 2x 3870X2 i CF ga for litte fps i crysis til at det er spillbart så er sikkert 4670 bra nok...

Smaken er forskjellig, jeg spiller ikke et spill vis jeg har fps under 60-80 i full grafikk

ok, takk for hjelpen

når jeg kjøper dette, hva mer trenger jeg av kabler, pasta osv?

er det smart å kjøp ny bedre vifte til prossesor, har ikke plaener om å overklokke med det første så da venter jeg med vifta hvis jeg ikke trenger det uklokka

Endret av fredrick4
Lenke til kommentar

Har den AMD 6000+ cpu'en i mora mi sin pc, den holder seg mer enn nok kald men orginalkjøler med en 80mm vifte bak i kabinettet.. Pasta står på kjøleren orginalt...

Den gangen du skal overklokke kjøper du en ny kjøler + pasta.. (du får klokka den litt med orginalkjøller også, men det anbefaler jeg ikke med orginal kjøler) Tempratur varier mye alt ettersom hvor mangevifter du har, temp i rommet, luftgjennomstrømning, osv...

Alt av kabler skal følge med så lenge du kjøper nytt hovedkort og strømforsyning..

Endret av OpelPower
Lenke til kommentar
Det viktigste er at komponentene passer til verandre.

Hvis det er noen komponenter dere anbefaler å bytte ut sa si ifra, er ut etter best mulig ytelse for minst mulig penger, men om den koster noen 100 lapper ekstar er ikke noen katastrofe.

Vil dene p-c`n kjøre spill som TF2, Craysist sånn någen lude, Flyght simulator X, Battlefield 2 og 2142?

De spillene du nevner har en god del forskjellige krav til hvor kraftig dataen din må være. Crysis skiller seg spesielt ut med utrolig høye krav iforhold til grafikken du får tilbake, men jeg tror nok det meste ser bra ut i din PC. HD 4670 vil nok klare BF2, BF2142 og TF2 veldig bra, men ikke Crysis. Der vil du slite med høyere instillinger.

Endret av Core2Dude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...