Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Lyssetting i ny leilighet. Tips og råd.

Anbefalte innlegg

Skal starte lyssettingen av leiligheten, da jeg ikke har fått tid før nå.

Det skal hovedsaklig bestå av downlights og spottere i gang, stue/kjøkken og soverom. Jeg ønsker ikke å benytte meg av Expo-nova egentlig, da jeg vet at de er relativt dyre i pris når det kommer til produktene sine og installeringen.

Derfor lurer jeg rett og slett på om det er noen som vet om noen gode firmaer/bedrifter som kan ta en slik jobb til en fornuftig pris?

Setter pris på alt av svar og innspill! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ikke ut til at du fikk mye svar her, beklageligvis...

Har du tenkt å ha innebygde downlights? Har du isåfall plass i taket til det? Over downlighten er det en brannboks, gjerne 7-8 cm høy, som må ha plass. I borettslag og lignende er det ikke alltid lett å ettermontere slikt utstyr uten å måtte legge store deler av taket på nytt - noe som både er tidkrevende og kostbart.

Det finnes forøvrig mange andre kreative måter å belyse på. Ta deg en tur til et sted som selger slike varer, og hør på hva de har å si, eller ta med deg brosjyrer hjem.

Jeg hadde også de samme tankene som deg når jeg kjøpte leilighet i Juni i år. Manglet belysning i stua, og jeg ville ettermontere downlights der. Det var allerede på kjøkkenet og inngangspartiet. Tok en tur på Ikea for å kjøpe andre ting, og da slo jeg fra meg hele idèen - og kjøpte noen andre løsninger i stedet. Lamper som henger i wire gjennom rommet, inntil veggen, var faktisk ganske stilig... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...