khvm Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Skal starte lyssettingen av leiligheten, da jeg ikke har fått tid før nå. Det skal hovedsaklig bestå av downlights og spottere i gang, stue/kjøkken og soverom. Jeg ønsker ikke å benytte meg av Expo-nova egentlig, da jeg vet at de er relativt dyre i pris når det kommer til produktene sine og installeringen. Derfor lurer jeg rett og slett på om det er noen som vet om noen gode firmaer/bedrifter som kan ta en slik jobb til en fornuftig pris? Setter pris på alt av svar og innspill! Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Ser ikke ut til at du fikk mye svar her, beklageligvis... Har du tenkt å ha innebygde downlights? Har du isåfall plass i taket til det? Over downlighten er det en brannboks, gjerne 7-8 cm høy, som må ha plass. I borettslag og lignende er det ikke alltid lett å ettermontere slikt utstyr uten å måtte legge store deler av taket på nytt - noe som både er tidkrevende og kostbart. Det finnes forøvrig mange andre kreative måter å belyse på. Ta deg en tur til et sted som selger slike varer, og hør på hva de har å si, eller ta med deg brosjyrer hjem. Jeg hadde også de samme tankene som deg når jeg kjøpte leilighet i Juni i år. Manglet belysning i stua, og jeg ville ettermontere downlights der. Det var allerede på kjøkkenet og inngangspartiet. Tok en tur på Ikea for å kjøpe andre ting, og da slo jeg fra meg hele idèen - og kjøpte noen andre løsninger i stedet. Lamper som henger i wire gjennom rommet, inntil veggen, var faktisk ganske stilig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå