PaTrond Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) Nå har jeg hatt Diamond siden den mandagen uken etter at den først kom ut. Rett og slett missfornøyd med den; Ripes opp alt for alt for lett, den vil ikke låse seg altid, men låseknappen teller som "gå til høyre" isteden, samme gjelder "tilbakeknappen".. Ganske irriterende, den er plagsomt treg, får ikke åpnet fotoalbummet mitt, dekkselet går for lett av, henger seg ofte opp slik at jeg må trykke reset knappen. På toppen av dette vil den sjeldent la meg ta innkommende anrop når den først er låst. Mobilen har aldri vært utsatt for fall, ikke noe spesielt med fuktighet(dvs. den fuktigste dagen hadde den for 3 dager siden i Polen.), aldri vært i kontakt med vann mer enn lette regndråper midt på skjermen(ble tørket av uten spredning, med en gang), touchskjermen har aldri blitt utsatt for harde trykk. Hvilke rettigheter har jeg da? Vil gjerne få pengene refundert og slippe denne mobilen igjen. Eventuelt se om HTC HD blir bedre eller om jeg kommer over noe liknende. På en annen side: HTC har fortsått hva god lyd er Likte veldig godt Windows Mobile 6.1 og, men Diamond i seg selv er rett og slett ikke god nok til den prisen jeg ga for den(4675NOK). Endret 6. oktober 2008 av PaTrond Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Du vil kunne få eventuelle feil utbedret på garanti så sant disse ikke kommer av "uvettig bruk", du har ikke krav på ny telefon eller pengene tilbake ved første gangs reperasjon. Lenke til kommentar
PaTrond Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 (endret) Nei, må vel ha hatt den på reperasjon en gang før jeg kan kreve oppheving ved andre gang. Men har hatt en sprekk i øvre del av skjermen fra dag 1 og er ganske sikker på at det ikke var jeg som lagde den. Aldri brukt mobilen på en uforsvarlig måte, alltid ligget i egen lomme alene, aldri fallt. Endret 8. oktober 2008 av PaTrond Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Nei, må vel ha hatt den på reperasjon en gang før jeg kan kreve oppheving ved andre gang. Nei. Sprekk i skjermen fra første dag skulle du sagt fra om første dagen du hadde telefonen. Det hjelper neppe å si det etter tre måneder. Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Nei, må vel ha hatt den på reperasjon en gang før jeg kan kreve oppheving ved andre gang. Men har hatt en sprekk i øvre del av skjermen fra dag 1 og er ganske sikker på at det ikke var jeg som lagde den. Aldri brukt mobilen på en uforsvarlig måte, alltid ligget i egen lomme alene, aldri fallt. Selger har rett til å prøve å reparere 2 ganger. 3. gang noe går galt kan du heve kjøpet eller få ny telefon. Den sprekken i skjerm skulle du sagt fra om med én gang. Nå nytter det ikke å si at "den var der"..... en annen ting selger sikkert kommer til å si er at sprekken kom etter uvettig bruk og derav de andre feilene også! Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Det du trådstarter sier, er vel nærmest som jeg selv opplever telefonen mer og mer. Kan nesten si den bli verre og verre for hver dag. Riper ja??!!! Er for jævlig lett og få det på den! Lenke til kommentar
PaTrond Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Vet jeg skulle sakt i fra om det fra dag en, men hadde ikke tid, skulle ut med ei jente, så var det å pakke til jeg skulle dra dagen etter, så var jeg borte en måned. Tok også elkjøp 8 dager å få sendt den :!: Forhåndsbestilte, var på lager tirsdag, sa de skulle sende den da, spurte igjen da jeg ikke hadde fått sendebekreftelse på onsdag, nei den er ikke på lager, så fikk jeg en unskyldning senere hvor de sa den alikevel var på lager, fikk heller ingen bekreftelse på torsdag, da de sa den var sent, sånn fortsatte det til tirsdagen uka etter da jeg endelig hadde fått den. Så vil ikke anbefale Elkjøp, gidder heller ikke å krangle med dem lenger, har gjort det en gang før på K700i'en min. Tar det heller opp med Forbruker Rådet om de ikke gjør det etter hva de har sakt neste gang, så bare venter det skjer noe Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Med all respekt, her er du virkelig ute på jordet. Du har ikke meldt fra om en feil du mener er fabrikasjonsfeil (sprekk i display). Det i seg selv er nok til at dine rettigheter blir svekket, du har faktisk plikt til å melde fra innen rimelig tid dersom du skal stille et slikt krav til selger. Når det er sagt, sprekk i skjerm kommer ikke av seg selv. Aldri. Det er påført av brukeren, enten med vilje eller ei. At Elkjøp rotet ved levering og at det tok litt mer tid, har ingen som helst ting hos forbrukerrådet å gjøre. Du kunne ha kansellert bestillingen, det gjorde du ikke. Du tok imot, betalte og brukte telefonen. At telefonen er blitt tregere nå enn den var da den var ny er 100% sikkert din egen feil. Jeg vet ikke hvor mange Windows Mobile-baserte telefoner du har hatt men, som med Windows-baserte PC'er så blir WM-telefoner tregere når man fyller dem med programmer, filer, osv. En god gammeldags formatering hjelper faktisk veldig. Telefonen din blir garantert raskere av dette. I tillegg er det kommet en softwareoppdatering til HTC Touch Diamond som fikser et par ting - blant annet feil i bildealbum, musikkbibliotek og tregheter. At telefonen lett får riper? Er det også telefonens skyld? Ærlig talt! Det er ikke telefonen som lager ripene, det er brukeren! Selv har jeg hatt Diamond siden den kom til Norge. Ingen riper, ingen problem med treghet, ingen mystiske sprekker i skjermen, osv, osv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå