Gå til innhold

Hvordan kan vi hjelpe vår Islandske venner?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Edit: Pris på 100-200 grams sjokolade lurar eg litt på :p

Og sprit. Ikkje minst.

100 g sjokolade kosta ihvertfall 269 kroner (tok det vanligste islandske merket, ikke noe billig/luksus-greier), rakk ikke sjekke noe mer.

http://nammi.is/

kjøp islandsk godteri i ISK :love:

Hmm, i dag går det 37 ISK på en NOK. Kjøpte 2 kg godteri til 7000 ISK, men halvparten var porto. Blir spennende å få pakke :)

Genialt XD

Lenke til kommentar
Edit: Pris på 100-200 grams sjokolade lurar eg litt på :p

Og sprit. Ikkje minst.

100 g sjokolade kosta ihvertfall 269 kroner (tok det vanligste islandske merket, ikke noe billig/luksus-greier), rakk ikke sjekke noe mer.

http://nammi.is/

kjøp islandsk godteri i ISK :love:

Hmm, i dag går det 37 ISK på en NOK. Kjøpte 2 kg godteri til 7000 ISK, men halvparten var porto. Blir spennende å få pakke :)

Genialt XD

Tja, transaksjonen gikk igjennom i går, til kursen 17 til 1. Skjønner ikke hvorfor, da kursen har vært 37-1 hele veien. Har sendt mail til DnB Nor for å høre hva de driver med.

Endret av AvieN
Lenke til kommentar

Hei,

Takk for din henvendelse.

Vi har nå vært i kontakt med Visa som forklarer følgende:

Island har et 2-delt valutamarked med en ekstern og en intern kurs.
Visa opererer ikke med en flytende valutakurs, det settes en
valutakurs hver dag.
Mye av grunnen til dette er at dersom man kunne ha spekulert m/Visa
og valutakurs ville Visa kunne ha ødelagt mye av markedet i og med at
Visa er så stor og utbredt.
(Visa opplyser at for 1000 ISK må man betale ca.56 NOK)

For ytterligere informasjon kan du kontakte Visa (Teller Norge) på
tlf: 815 00 500

Med vennlig hilsen

For DnB NOR Bank ASA
Tlf: 04800
http://www.dnbnor.no

Hei!

Takker for svar.

Ut fra dette, kan man bare slutte at VISA ser sitt snitt til å tjene gode penger på å ikke korrigere sine valutakurser. Dette skal jeg huske i fremtiden. Jeg merker meg også at dere henviser kunder til deres underleverandører, i stedet for å ta ansvar for dette selv. Jeg kan lite om valuta, men denne forklaringen kjøper nok ikke jeg, sorry.

Mvh.
Aiven
Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Noe som er grunnen til at jeg bruker norske kredittkort til slikt ^^. Det eneste jeg bruker mitt islandske kort til er kjöp i butikker. Hvilken bank har han forresten kortet sitt i?

Har hamstret mat i tilfelle alt gaar helt til helvete her, stod naa i norske aviser at det kun finnes mat til 5 uker her, men er vel kanskje ikke saa rart at jeg ikke har hört noe til det via islanske medier.

Endret av Rabbid
Lenke til kommentar
Noe som er grunnen til at jeg bruker norske kredittkort til slikt ^^. Det eneste jeg bruker mitt islandske kort til er kjöp i butikker. Hvilken bank har han forresten kortet sitt i?

Har hamstret mat i tilfelle alt gaar helt til helvete her, stod naa i norske aviser at det kun finnes mat til 5 uker her, men er vel kanskje ikke saa rart at jeg ikke har hört noe til det via islanske medier.

Du kommer til å strande på Island nå. Alt rakner og ender med kaos og røverbander der ingen fly tør lande.. :cry:

Lenke til kommentar

Du kommer til å strande på Island nå. Alt rakner og ender med kaos og røverbander der ingen fly tør lande.. :cry:

Alt etter at USA invaderer for å sikre landets økonomi antar jeg? ;)

Lenke til kommentar

Hehe ja de gikk inn for å finne masseødelegelsesvåpen. Til deres store overraskelse viste det seg at vulkanene ikke var islandsk. Konspirasjonsteoretikere hevder de tilhørte fetteren til Bush. Han hadde alt å tjene på at en koalisjon invaderte island siden han hadde bestilt ferie dit neste høst. Forumet spammes over av folk som kan dokumentere dette med youtube-videoer. Faktum er at vulkanene ikke ble temmet av de islandske forskerne, og dermed frasier Island seg alt ansvar for disse i FN.

Endret av monzilla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...