Rabbid Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 37 ISK paa en NOK? Hvor har du det fra? Alle sider jeg finner sier 17-20. Er bare Google som sier höyere enn det. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Jeg vil gjerne vite hvor Avien kjøper sine ISK Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Oj : http://www.dn.no/finans/portal/graphnewt__...tem=X%3ASEURISK Men får man kjøpt ISK til den prisen? Er jo forskjellig pris på kjøp og salg av valuta. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Oj :http://www.dn.no/finans/portal/graphnewt__...tem=X%3ASEURISK Men får man kjøpt ISK til den prisen? Er jo forskjellig pris på kjøp og salg av valuta. Usikker her gitt. Betalte med VISA, så får vi se Lenke til kommentar
Jeg_ruler Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Nå koster 1 NOK rundt 15 ISK. Blitt litt mere stabilitet på Island samt at det har gått værre for andre land også. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 12. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2008 Men 1$ = 6.22 kr Lenke til kommentar
Requiem99 Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Ein av mine islandske vener i Akureyri seier at Bonusbutikken der har gått nærast tom når det gjeld nokre varar . . Fleire hamstrar som gale, medan andre tek det heilt lungt. Lenke til kommentar
Orwandel Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Edit: Pris på 100-200 grams sjokolade lurar eg litt på Og sprit. Ikkje minst. 100 g sjokolade kosta ihvertfall 269 kroner (tok det vanligste islandske merket, ikke noe billig/luksus-greier), rakk ikke sjekke noe mer. http://nammi.is/ kjøp islandsk godteri i ISK Hmm, i dag går det 37 ISK på en NOK. Kjøpte 2 kg godteri til 7000 ISK, men halvparten var porto. Blir spennende å få pakke Genialt XD Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 For en genial tråd! Ja vi må hjelpe våre islandske naboer. Danmark burde hvertfall trå til. Dersom Island går konkurs kan 22 islendere campe i hagen min hehe. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Edit: Pris på 100-200 grams sjokolade lurar eg litt på Og sprit. Ikkje minst. 100 g sjokolade kosta ihvertfall 269 kroner (tok det vanligste islandske merket, ikke noe billig/luksus-greier), rakk ikke sjekke noe mer. http://nammi.is/ kjøp islandsk godteri i ISK Hmm, i dag går det 37 ISK på en NOK. Kjøpte 2 kg godteri til 7000 ISK, men halvparten var porto. Blir spennende å få pakke Genialt XD Tja, transaksjonen gikk igjennom i går, til kursen 17 til 1. Skjønner ikke hvorfor, da kursen har vært 37-1 hele veien. Har sendt mail til DnB Nor for å høre hva de driver med. Endret 14. oktober 2008 av AvieN Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 DNB Nor har sikkert kjøpt pengene til en annen kurs enn dagens kurs Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Hei,Takk for din henvendelse.Vi har nå vært i kontakt med Visa som forklarer følgende:Island har et 2-delt valutamarked med en ekstern og en intern kurs.Visa opererer ikke med en flytende valutakurs, det settes envalutakurs hver dag.Mye av grunnen til dette er at dersom man kunne ha spekulert m/Visaog valutakurs ville Visa kunne ha ødelagt mye av markedet i og med atVisa er så stor og utbredt.(Visa opplyser at for 1000 ISK må man betale ca.56 NOK)For ytterligere informasjon kan du kontakte Visa (Teller Norge) påtlf: 815 00 500Med vennlig hilsenFor DnB NOR Bank ASATlf: 04800http://www.dnbnor.no Hei!Takker for svar.Ut fra dette, kan man bare slutte at VISA ser sitt snitt til å tjene gode penger på å ikke korrigere sine valutakurser. Dette skal jeg huske i fremtiden. Jeg merker meg også at dere henviser kunder til deres underleverandører, i stedet for å ta ansvar for dette selv. Jeg kan lite om valuta, men denne forklaringen kjøper nok ikke jeg, sorry.Mvh.Aiven Endret 16. april 2018 av Aiven Lenke til kommentar
Benor Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Onkelen min på Island skulle kjøpe flybilletter til Norge forige helg men SAS tok ikke Islandske kreditkort. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 (endret) Noe som er grunnen til at jeg bruker norske kredittkort til slikt ^^. Det eneste jeg bruker mitt islandske kort til er kjöp i butikker. Hvilken bank har han forresten kortet sitt i? Har hamstret mat i tilfelle alt gaar helt til helvete her, stod naa i norske aviser at det kun finnes mat til 5 uker her, men er vel kanskje ikke saa rart at jeg ikke har hört noe til det via islanske medier. Endret 16. oktober 2008 av Rabbid Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Noe som er grunnen til at jeg bruker norske kredittkort til slikt ^^. Det eneste jeg bruker mitt islandske kort til er kjöp i butikker. Hvilken bank har han forresten kortet sitt i?Har hamstret mat i tilfelle alt gaar helt til helvete her, stod naa i norske aviser at det kun finnes mat til 5 uker her, men er vel kanskje ikke saa rart at jeg ikke har hört noe til det via islanske medier. Du kommer til å strande på Island nå. Alt rakner og ender med kaos og røverbander der ingen fly tør lande.. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Noe som er grunnen til at jeg bruker norske kredittkort til slikt ^^. Det eneste jeg bruker mitt islandske kort til er kjöp i butikker. Hvilken bank har han forresten kortet sitt i?Har hamstret mat i tilfelle alt gaar helt til helvete her, stod naa i norske aviser at det kun finnes mat til 5 uker her, men er vel kanskje ikke saa rart at jeg ikke har hört noe til det via islanske medier. Du kommer til å strande på Island nå. Alt rakner og ender med kaos og røverbander der ingen fly tør lande.. Alt etter at USA invaderer for å sikre landets økonomi antar jeg? Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 (endret) Hehe ja de gikk inn for å finne masseødelegelsesvåpen. Til deres store overraskelse viste det seg at vulkanene ikke var islandsk. Konspirasjonsteoretikere hevder de tilhørte fetteren til Bush. Han hadde alt å tjene på at en koalisjon invaderte island siden han hadde bestilt ferie dit neste høst. Forumet spammes over av folk som kan dokumentere dette med youtube-videoer. Faktum er at vulkanene ikke ble temmet av de islandske forskerne, og dermed frasier Island seg alt ansvar for disse i FN. Endret 17. oktober 2008 av monzilla Lenke til kommentar
G.L. Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 Vi burde styrke vårt forhold og vårt samarbeid med Island. Husk at islendinger for det meste er etterkommere av nordmenn som dro over dit i vikingtiden. De er altså et broderfolk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå