Gjest Guest Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Har hørt at man kan ta laserbehandling for å drepe blodkarr i kinnene slik at de blir mindre synlig, dette koster sikkert en god del, er det mulig å få dekt dette på noen måte? Hvor gjør de slike inngrep? Har prøvd kremer og alt mulig, det er bare alt for sterkt for det, har levd med det i 10 år nå, blir stadig lettere rød, det var nå i de siste årene at det har tatt helt av. Vurdert selvmord pga det, noe som er helt tullete siden jeg er normal ellers, men vil bare bli kvitt problemet. Og ja, du trenger ikke si at "du må være fornøyd ned den du er", det fungerer bare ikke. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Jeg ville tro dette er siden du leter etter: http://rundskriv.nav.no/rtv/lpext.dll/vedl...ame.htm&2.0 Jeg vil anta at det ikke dekkes utfra dette. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Problemet er at det ikke bare er et rent kosmetisk inngrep for meg, det har utviklet seg langt større og tatt over hvordan jeg skal leve. Har selvsagt andre ting jeg skulle forandret på kroppen slik at jeg ser penere ut, men jeg kan klare meg uten det. Rødheten har derimot gjort at jeg ikke kan gå ute i litt kjølig vær fordi da blir jeg knall rød/blå, kan ikke jobbe der jeg vil fordi kinnene mine kan bli knallrød uten grunn, vanskeligheter til å treffe andre mennesker siden alt avhenger av hvordan kinnene er. Kan ikke holde framføringer i studiene som krever det, siden jeg ikke takler oppmerksomhet. Skal uansett bestille en legetime og høre, for jeg kan ikke fortsette slik. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 (endret) At problemene dine går dypere er jo fullt forståelig. Det er klart at å gå med følelsene på utsiden slik kan være svært ukofortabelt i sosiale sammenhenger. Mange har komplekser for alt fra høyde og vekt til ørestørrelse osv. At du har blitt så selvbevisst på utseende er nok ikke unormalt og jeg kan skjønne at det hemmer deg i din hverdag. Likevel ville jeg tro at det ikke finnes en fysiologisk medisinsk grunn til å gjøre en slik operasjon og at det derfor vil bli kategorisert som kosmetisk. Men jeg har stor sympati for deg og synes du bør gå til lege og undersøke hva som kan gjøres og hvor mye noe slikt vil koste, enten du må betale det selv eller det kan finnes støtteordninger. Endret 8. oktober 2008 av Ekko Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Jeg vet flere som har fått dekket operasjon av noe utstående ører og slike ting, rett og slett fordi de er oppriktig plaget av det, selv om det ikke finnes noen fysiologiske grunner til at de skal gjøre dette - kun kosmetiske. Lenke til kommentar
Gjest Guest_jens_* Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 si ifra åssen dette går, sliter litt med samme problemet, men ikke fullt så ille som deg tror jeg Lenke til kommentar
Gjest Gjest342 Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Ja, si i fra... Vil vite jeg også Takk Lenke til kommentar
mushi Skrevet 13. oktober 2008 Del Skrevet 13. oktober 2008 Snakk med fastlegen, de vidresender deg. Fortell hvordan du føler deg, overdrive er bedre enn å underdrive i sånne tilfeller. Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Trådstarter her: Mest sannsynlig fungerer ikke laserbehandling på meg, hadde visst mye rart , men skal prøve betablokkere, det har hatt god effekt før. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå