Gå til innhold

Anbefalinger til linux distro?

widding

Anbefalte innlegg

Hey lurte pa om noen hadde lyst til og anbefale meg et linux system for mine maal..

For a gj0re det enkelst og minst mulig frusterende for dere skal jeg pr0ve a utdype meg. (uten norskt tastatur)

Jeg er da en student som 0dela min stasjonare pc nylig og har nettop bestilt en baerbare. Jeg er VELDIG avhengig av data og spessielt at dataen er stabil.

Den baerbare dataen jeg bestilte er her: http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...t:10552325;fl:0 Litt oppdatert prossesor, skjerm,hd og minne!

Jeg vil da ikke investere penger i windows system og vil ikke laste ned ulovlig sa lurte pa hva dere kunne anbefale meg nar jeg er nybegyner og vil ha linux.

Kommer til a bruke dataen til skolearbeid, fremf0ring, downloads, musikk, film og ofte en del oppgaver samtidig (film internett osv.. Sa jeg er ute etter: Stabilitet, enkelhet, vennelig, kraft(rask)!

jeg tenker litt pa at jeg ikke ma kunne koble meg opp til tradl0st internett pa skolen, og ha framf0ringer pa prosjektor osv.. sa jeg hadde foretrukket at det liksom ikke var n0dvendig med en nasa-koding for a klare disse oppgaven.

"Everything should be made as simple as possible, but not simpler." Hvis noen orker a hjelpe... tusen takk:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...