Gå til innhold

Vanvittig overpriset (2).

Anbefalte innlegg

Jeg har igjen funnet en maskin man vel må være gal for å kjøpe til oppgitt pris: Denne gangen fra qxl. Vet ikke helt hvor mye dockingstasjonen koster og det er riktignok mye RAM, men dette må da være en vanvittig pris?! :o :o

Han skal ha 40 000 for den ("kjøp nå"-pris)!!

Gjenstandsbeskrivelse  

Dell Inspiron 8200  

Slå til nå og ha en bærbar pc i flere år fremover!!  

Utrolig bra minne!!

Rask maskin! hele 1.7GHz!

Under 1 år gammel!

Klarer alle oppgaver du måtte ønske å utføre!!

Dell Inspiron 8200!!

Intel Pentium 4  

Mobile CPU 1.70 Ghz

1.19 GHz

1.00 GB RAM!!!!!

NVIDIA G FORCE 4 grafikk kort! 2 usb, mulighet for pcmcia kort, 30 GB Harddisk, integrert modem og nettverkskort! 15" skjerm!

Det følger også med en 19" skjerm, en dockinstasjon med stand til skjerm, Logitech cordless mus og tastatur!

Butikkpris for alt som er med til sammen blir: 45 000

Slå til NÅ!!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette må være det dummeste innlegget på forumet på

lenge, her har du en kar som får en eller annen tilfredstillese

av å "mobbe" andre som legger ut annonser på qxl

fy f*** til idiot.

let me meet you in cold dark place, with a big baseball bat in my hand

and you shall feel your stupidty.

Lenke til kommentar
Dette må være det dummeste innlegget på forumet på  

lenge, her har du en kar som får en eller annen tilfredstillese  

av å "mobbe" andre som legger ut annonser på qxl  

fy f*** til idiot.  

let me meet you in cold dark place, with a big baseball bat in my hand  

and you shall feel your stupidty.

Det er tydeligvis JM som selger dette vidunderet... :D

Lenke til kommentar

Synes det er viktig at slike tråder kommer opp nå og da fordi det er på grensen til svindel å overprise datautstyr til de grader som det noen ganger blir gjort. Det er viktig at potensielle kjøpere blir klar over at endel brukt utstyr er overpriset slik at de tenker seg om og kanskje spør før de kjøper. Det samme gjelder til en viss grad selgeren også slik at han får en realistisk pekepinn på hva varene er verdt.

Har selv startet en slik tråd der en skulle selge en komplett maskin som var overpriset. Tipset også selgeren om tråden. Prisen på maskinen gikk noe ned til et litt mer fornuftig nivå.

Er på grensen til støtte et forslag om en kommentar sak på bruktmarkedet der man har mulighet til å legge inn kommentarer til en annonse(vet ikke on noe slikt er planlagt, har bare selv tenkt tanken). Tanken synes jeg er god, men det er nok vanskelig å unngå spam og useriøs posting, slik at gjennomføringen er problematisk. Det vil nok skape mer problemer enn det gjør godt så det er nok uaktuellt.

Og når det gjelder annonsen så er den bare lattelig.

Lenke til kommentar

Enig med Orjanp! Jeg har også tenkt tanken om at det burde være mulig å kunne legge inn kommentarer til varer som selges brukt.

På den måten tror jeg man kunne unngått at folk som har lite peiling går fem på, og blir lurt trill rundt av "smarte" selgere som er flinke til å rose det de skal selge opp i skyene. Men, som Orjanp skriver, dette vil nok være umulig i praksis...

På den annen side kan man si at folk selv burde være ansvarlige for å sette seg inn i markedet før man handler datautstyr. Da tenker jeg på å sjekke priser, lære seg det grunnleggende om teknologi og finne ut hva man faktisk trenger.

Uansett hadde jeg fått dårlig samvittighet hvis en eller annen stakkar hadde kjøpt den PC'en for 40 000, og jeg ikke hadde gjort alt jeg kunne for å avverge det.

Lenke til kommentar

eitp

Forandre på din avatar til å være maks 50x50 piksler og IKKE være bevegende bilder! Og den skal være maks 5kByte også!

Pass på å forandre før en administrator fjerner din mulighet til å ha avatar i det hele tatt!

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

Burde absolutt vært mulig å kommentere auksjoner hos qxl .. er så ufattelig mye idioti som blir lagt ut på qxl.

Har mang en gang sendt en mld til folk som legger ut auksjoner som er fullstendig bak mål.

Og du som sier at det ikke er lov å kritisere idiotiske auksjoner du har misforstått et eller annet helt fundamentalt.

Den prisen er sinnsykt høy og beskrivelsene er fantastisk usaklige, og alle med vett i hodet ser det med en gang.

Hadde vært en kjempeidé å lage en webside dedikert til idiotiske qxl-auksjoner .. humor på høyt nivå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...