Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken av disse volvoene ville du valgt?

Devil123

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske usakelig?

Blir vel heller, skal du ha veteran eller bruksbil?

Amazon er en klassiker og såpass gammel at du gidder ikke bruke den lenge som bruksbil. (Har en 67-modell)

Samme gjelder forsåvidt 140-serien, den er bedre å kjøre, mer rolig på veien og har mer komfort, men blir for gammel til bruksbil. Solid bil og solid motor. (Har selv en 142 automat :)

240-serien er god bruksbil og solid. Den er god å kjøre også.

Dersom valget er at du skal ha en bil å kjøre hver dag ville jeg gått for 240 eller 740.

740 er veldig firkantet, men stor og flott bil, de ruster mindre enn 240, så jeg hadde nok gått for en hel og pen 740. En tøff 740 Tic er evig klassiker :)

Endret av Grape
Lenke til kommentar
Helt klart 740 for bruk hver dag.

det som er, det er 4 eller 5 av mine venner og bekjente som har det, blir da litt kjedelig og komme med en lik bil som ALLE andre:p derfor tenkte jeg litt på 240, få 240 her, men MANGE 740...som sagt, kjedelig og ha noe alle andre har...og en annen ting, er det bare meg, eller er 240 mindre enn 740?? jeg er 100% sikker på at den er mindre, men noen som kan bekrefte det?

Lenke til kommentar
460? Traaagisk sikkerhet i forhold til resten av Volvofamilien, og visstnok dårlige kvalitet også.

Sikkerhet vet jeg lite om, men dårlig kvalitet er jeg uenig i. Mulig jeg har vært heldig med min bil. Men jeg har i alle fall ikke møtt på noe problematisk :) Hver sin smak, Volvo er i alle fall kult :D .. :p

Lenke til kommentar
460? Traaagisk sikkerhet i forhold til resten av Volvofamilien, og visstnok dårlige kvalitet også.

Sikkerhet vet jeg lite om, men dårlig kvalitet er jeg uenig i. Mulig jeg har vært heldig med min bil. Men jeg har i alle fall ikke møtt på noe problematisk :) Hver sin smak, Volvo er i alle fall kult :D .. :p

Ingen ting slår 240,242, 740 og amazon!!=D

Lenke til kommentar
Ingen av bilene du nevner utpreger seg som skjønnheter, men jeg ville nok valgt 740. Greit at den ser firkantet ut, men interiøret ser litt bedre/nyere ut enn i 240.

Blir enten 240 eller amazon...noen som veit hva forsikringa blir på en 240, amazon for en som akuratt har fått lappen?

hakke lappen, og får den ikke før om ca 1 år...men jeg sjekka hos gjensidige i sta, men det kom på over 30 tusen på for både 240 og amazon og da er det regna hver for seg kom på 30 lapper for og forsikre den på meg:S jeg synes det var mye...kanke være riktig??

Endret av Devil123
Lenke til kommentar

Hva med Volvo 940? Langt penere og bedre å kjøre enn alle de du nevner. Med turbo eller lavtrykksturbo har du også mulighet til å ta ut mer effekt av motoren, dersom det er det du ønsker. Prisen for 940 ligger nok likevel noe høyere enn f.eks. 740. Men jeg antar at du kommer til å kjøre i hjel bilen, og da er det kanskje like så greit å kjøpe det billigste du kommer over. :p

Lenke til kommentar
hakke lappen, og får den ikke før om ca 1 år...men jeg sjekka hos gjensidige i sta, men det kom på over 30 tusen på for både 240 og amazon og da er det regna hver for seg kom på 30 lapper for og forsikre den på meg:S jeg synes det var mye...kanke være riktig??

Forsikringa di vil bli på rundt 5000,- Kanskje litt over, men ikke i nærheten av 30 000..

Lenke til kommentar

Få deg litt hår på tissen, og flytt fra Andebu og litt nærmere sivilisasjonen, så finner du fort ut at epa er noe av det styggeste du får tak i... selv en Lada er finere jo ;)

Men skal du på død og liv kjøre tanks, så gå for en amazon eller 140... ;)

Lenke til kommentar

Få deg litt hår på tissen, og flytt fra Andebu og litt nærmere sivilisasjonen, så finner du fort ut at epa er noe av det styggeste du får tak i... selv en Lada er finere jo ;)

Men skal du på død og liv kjøre tanks, så gå for en amazon eller 140... ;)

enig, Anebu består av jorde og skau, men Stokke derimot...det er noe helt annet=P myyye bedreXD

skal agårde og se på en amazon til helga kanskje får se hva det blir til:P

Endret av Devil123
Lenke til kommentar

Dere skriver at amazon og 142 ikke er noe å ha som bruksbil. Hvorfor?

Når jeg får sertifikat, kommer jeg sikkert bare til å kjøre til skola og annen småkjøring ned til byen. Er det ikke verdt å kjøpe en amazon eller 142? Bedre design og stil skal man hvertfall lete lenge etter...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...