Devil123 Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Valget står mellom Amazon, 240,242 og 740 hvilken av de ville du valgt? Lenke til kommentar
Grape Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) Ganske usakelig? Blir vel heller, skal du ha veteran eller bruksbil? Amazon er en klassiker og såpass gammel at du gidder ikke bruke den lenge som bruksbil. (Har en 67-modell) Samme gjelder forsåvidt 140-serien, den er bedre å kjøre, mer rolig på veien og har mer komfort, men blir for gammel til bruksbil. Solid bil og solid motor. (Har selv en 142 automat 240-serien er god bruksbil og solid. Den er god å kjøre også. Dersom valget er at du skal ha en bil å kjøre hver dag ville jeg gått for 240 eller 740. 740 er veldig firkantet, men stor og flott bil, de ruster mindre enn 240, så jeg hadde nok gått for en hel og pen 740. En tøff 740 Tic er evig klassiker Endret 6. oktober 2008 av Grape Lenke til kommentar
rublings Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Helt klart 740 for bruk hver dag. Lenke til kommentar
Devil123 Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 Helt klart 740 for bruk hver dag. det som er, det er 4 eller 5 av mine venner og bekjente som har det, blir da litt kjedelig og komme med en lik bil som ALLE andre:p derfor tenkte jeg litt på 240, få 240 her, men MANGE 740...som sagt, kjedelig og ha noe alle andre har...og en annen ting, er det bare meg, eller er 240 mindre enn 740?? jeg er 100% sikker på at den er mindre, men noen som kan bekrefte det? Lenke til kommentar
perpetrus382 Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Jeg har 460! Kjempebra bil. Null problemer i de månedene jeg har hatt den. Mye penere bil enn 240, men desverre har 460 fremhjulstrekk.. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 460? Traaagisk sikkerhet i forhold til resten av Volvofamilien, og visstnok dårlige kvalitet også. Lenke til kommentar
Devil123 Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) Må du ha Volvo da? om jeg må?! det er et must!!!!=P Endret 7. oktober 2008 av Devil123 Lenke til kommentar
perpetrus382 Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 460? Traaagisk sikkerhet i forhold til resten av Volvofamilien, og visstnok dårlige kvalitet også. Sikkerhet vet jeg lite om, men dårlig kvalitet er jeg uenig i. Mulig jeg har vært heldig med min bil. Men jeg har i alle fall ikke møtt på noe problematisk Hver sin smak, Volvo er i alle fall kult .. Lenke til kommentar
Devil123 Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 460? Traaagisk sikkerhet i forhold til resten av Volvofamilien, og visstnok dårlige kvalitet også. Sikkerhet vet jeg lite om, men dårlig kvalitet er jeg uenig i. Mulig jeg har vært heldig med min bil. Men jeg har i alle fall ikke møtt på noe problematisk Hver sin smak, Volvo er i alle fall kult .. Ingen ting slår 240,242, 740 og amazon!!=D Lenke til kommentar
eab Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Ingen av bilene du nevner utpreger seg som skjønnheter, men jeg ville nok valgt 740. Greit at den ser firkantet ut, men interiøret ser litt bedre/nyere ut enn i 240. Lenke til kommentar
Devil123 Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) Ingen av bilene du nevner utpreger seg som skjønnheter, men jeg ville nok valgt 740. Greit at den ser firkantet ut, men interiøret ser litt bedre/nyere ut enn i 240. Blir enten 240 eller amazon...noen som veit hva forsikringa blir på en 240, amazon for en som akuratt har fått lappen? hakke lappen, og får den ikke før om ca 1 år...men jeg sjekka hos gjensidige i sta, men det kom på over 30 tusen på for både 240 og amazon og da er det regna hver for seg kom på 30 lapper for og forsikre den på meg:S jeg synes det var mye...kanke være riktig?? Endret 7. oktober 2008 av Devil123 Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Hva med Volvo 940? Langt penere og bedre å kjøre enn alle de du nevner. Med turbo eller lavtrykksturbo har du også mulighet til å ta ut mer effekt av motoren, dersom det er det du ønsker. Prisen for 940 ligger nok likevel noe høyere enn f.eks. 740. Men jeg antar at du kommer til å kjøre i hjel bilen, og da er det kanskje like så greit å kjøpe det billigste du kommer over. Lenke til kommentar
eab Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 bedre å kjøre enn alle de du nevner Hvorfor skulle det være bedre å kjøre en 940 kontra en 740? Lenke til kommentar
rublings Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Jeg har ikke peiling altså, men er det ikke bedre komfort i en 940 enn en 740? Jeg går bil-fag, og en av lærerne har en 940 som går på gass. Det blir jo en del billigere og skulle visst øke effekten litt. Lenke til kommentar
perpetrus382 Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 hakke lappen, og får den ikke før om ca 1 år...men jeg sjekka hos gjensidige i sta, men det kom på over 30 tusen på for både 240 og amazon og da er det regna hver for seg kom på 30 lapper for og forsikre den på meg:S jeg synes det var mye...kanke være riktig?? Forsikringa di vil bli på rundt 5000,- Kanskje litt over, men ikke i nærheten av 30 000.. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 460? Traaagisk sikkerhet i forhold til resten av Volvofamilien, og visstnok dårlige kvalitet også. Sikkerhet vet jeg lite om, men dårlig kvalitet er jeg uenig i. Mulig jeg har vært heldig med min bil. Men jeg har i alle fall ikke møtt på noe problematisk Hver sin smak, Volvo er i alle fall kult .. Ingen ting slår 240,242, 740 og amazon!!=D Få deg litt hår på tissen, og flytt fra Andebu og litt nærmere sivilisasjonen, så finner du fort ut at epa er noe av det styggeste du får tak i... selv en Lada er finere jo Men skal du på død og liv kjøre tanks, så gå for en amazon eller 140... Lenke til kommentar
Devil123 Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 (endret) 460? Traaagisk sikkerhet i forhold til resten av Volvofamilien, og visstnok dårlige kvalitet også. Sikkerhet vet jeg lite om, men dårlig kvalitet er jeg uenig i. Mulig jeg har vært heldig med min bil. Men jeg har i alle fall ikke møtt på noe problematisk Hver sin smak, Volvo er i alle fall kult .. Ingen ting slår 240,242, 740 og amazon!!=D Få deg litt hår på tissen, og flytt fra Andebu og litt nærmere sivilisasjonen, så finner du fort ut at epa er noe av det styggeste du får tak i... selv en Lada er finere jo Men skal du på død og liv kjøre tanks, så gå for en amazon eller 140... enig, Anebu består av jorde og skau, men Stokke derimot...det er noe helt annet=P myyye bedreXD skal agårde og se på en amazon til helga kanskje får se hva det blir til:P Endret 8. oktober 2008 av Devil123 Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Volvo 240 uten turbomotor er noe av det treigeste som fins på norske veier (116 hk i en svær båt av en bil!?!?!) Lenke til kommentar
olsen_st Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Dere skriver at amazon og 142 ikke er noe å ha som bruksbil. Hvorfor? Når jeg får sertifikat, kommer jeg sikkert bare til å kjøre til skola og annen småkjøring ned til byen. Er det ikke verdt å kjøpe en amazon eller 142? Bedre design og stil skal man hvertfall lete lenge etter... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå