ShampooMacTavish Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Har nettopp installert Drømmefall: Den lengste reisen (Limited Edition) på PCen min, og skal til å starte det. Det jeg ikke har bestemt meg for er om jeg skal bruke norsk eller engelsk tale. Valge burde være åpenbart, engelsk/originalspråket er det jeg absolutt foretrekker i spill og filmer. Men siden dette er et norskt spill, kanskje norsk er originalspråket..? Er den norske versionen noe tess? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Jeg synes begge DLR er best på norsk. Har gått igjennom begge spillene på begge språk Lenke til kommentar
Wartom Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Enig med BeFs. Spilte begge på norsk og oversettelsen og innlevelsen var det ikke noe å klage på. Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 Hmm... da får jeg vel bare spille gjennom det to ganger på vært sitt språk ^^ Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 De norske stemmene som er brukt kjender du nok også igjen. Lenke til kommentar
Lange Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) Likte det bedre på engelsk. Jeg fikk totalt lættis da jeg hørte en druggie i spillet si "HVA FAEN", når jeg spilte med engelsk tale >< Endret 7. oktober 2008 av Lange Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Sidan det er eit norskprodusert spel, kvifor er engelsk originalspråket? Eg spelte Den Lengste Reisen på norsk, difor vart det og norsk på Drømmefall. Eg veit at den engelske versjonen har gode stemmer og, men karakterane, stemmene og replikkane er ikkje noko eg kjem til å gløyme med det første. Ville blitt heilt feil å endre språk midt i. Ser dessutan ikkje poenget i det heller, flott med noko anna enn engelsk til ein forandring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå